Jump to content

Tupac - Lever han?

Cortez
 Share

Tupac - Tror du han lever efter alla dessa år?  

620 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 2k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hmm, jag förstår inte riktigt. Fattade det som att han skulle nämna något angående World trade center?

Sedan tror jag nog du borde vara mer källkritisk i ditt sökande. Jag sitter själv och skriver en uppsats om mordet på Tupac och mycket av all information kommer ju enbart från löst tagna källor som t ex www.tupacfans.com. Där det bl.a. står att Tupac alltid gick med skyddsväst, fast han i själva verket aldrig gjorde det. I Big Franks (livvakten) bok skriver han om det ständigt återkommande problemet med att Tupac aldrig ville gå med skyddsväst, trots att han var medveten om att han kunde bli skjuten.

Redigerad av Esquina
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, jag förstår inte riktigt. Fattade det som att han skulle nämna något angående World trade center?

Sedan tror jag nog du borde vara mer källkritisk i ditt sökande. Jag sitter själv och skriver en uppsats om mordet på Tupac och mycket av all information kommer ju enbart från löst tagna källor som t ex www.tupacfans.com. Där det bl.a. står att Tupac alltid gick med skyddsväst, fast han i själva verket aldrig gjorde det. I Big Franks (livvakten) bok skriver han om det ständigt återkommande problemet med att Tupac aldrig ville gå med skyddsväst, trots att han var medveten om att han kunde bli skjuten.

Hehe, nej det är en annan låt och han nämner saker som hände efter hans död, t.e.x. att han gratulerade ett lag för att de vann Super Bowl. Och det säger han rakt ut, det behöver man inte spela upp baklänges för att höra.

Rätt så roligt att han säger så här i "God bless the dead" som jag har för mig var en av de låtarna som inte blivit släppta tidigare. Låten var med på Greatest hits skivan som släpptes 1998.

Rest in peace to my mothafucka Biggie Smalls

That's right boy, it's goin on

Right here, Thug Life

God bless the dead

:rolleyes:

Från "Heartz of Men"

I died and came back,

I hustle with these lyrics as if it's a game of crack

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet i stort sätt ingenting om Biggie. Hur blev han dödad?

:">

Inte ja heller förutom att The Game säger i 300 Bars nåt i stil med: And i cant forget B.I.G got murded by the cops, even I was ready to die when I heard that he was shot. Men det sägs väl att nån anhängare till 2pac gjorde eller nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet i stort sätt ingenting om Biggie. Hur blev han dödad?

:">

Han blev skjuten i mars 1997 när han lämnade nån prisutdelning och hans bil hade stannat vid ett rödljus så körde en bil upp brevid och rutan åkte ner... and... I'm sure you can figure it out. Han blev hämtad i ambulans men det sägs att han ska redan ha avlidit innan han var framme vid sjukhuset. Det är sagt att han ska avlidit nästan omedelbart faktiskt.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han blev skjuten i mars 1997 när han lämnade nån prisutdelning och hans bil hade stannat vid ett rödljus så körde en bil upp brevid och rutan åkte ner... and... I'm sure you can figure it out. Han blev hämtad i ambulans men det sägs att han ska redan ha avlidit innan han var framme vid sjukhuset. Det är sagt att han ska avlidit nästan omedelbart faktiskt.

Sorry för dubbel post men men..

Det låter exakt som 2pacs död ?? :P:teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Biggie lever! Jag såg honom, han iscen satte sin död och allt har en "4 teori" bakom sig.

Jag har till och med sett honom :)

Jag med. 2+2= 4, och han dog på ett sätt som enligt fysiken kommer fram till siffran 4. Då han dog hade han fyra stycken hamburgare i handen, 4 st pommes frites bredvid sig, 4 st läsk bredvid sig. IT ALL MAKES SENSE!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken låt är det Tupac grattar amerikanska fotbollslaget Broncos? Och vilken film är det han refererar till Armagedon?

Tack på förhand!

Han nämner filmen Armageddon i låten "Who do you believe in?" om jag minns rätt. Är inte alls säker på det är rätt låt men tror det är den. Din första fråga kan jag inte svara på då jag inte vet svaret.

Jag har faktiskt hört om det du pratade om, att han ska ha nämnt WTC i nån av hans låtar, vet inte heller i vilken låt han gör det i, den ska dock finnas på better dayz-skivan har jag hört.

Hittade namnet på en låt som Tupac släppt efter sin död:

"Empty Coffin". Även låtnamn som "Still breathin'" och t.o.m. "I'm not dead motherfuckers". :o

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...
Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...