Jump to content

Tupac - Lever han?

Cortez
 Share

Tupac - Tror du han lever efter alla dessa år?  

620 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Slutet

Den 7 september 1996 var Tupac, tillsammans med skivbolagsbossen och vännen Suge Knight på MGM Hotel i Las Vegas, Nevada och tittade på en boxningsmatch mellan Mike Tyson och Bruce Seldon. Efter matchen slöt Tupac och Suge upp med andra vänner och kollegor från Death Row Records för att bege sig till Club 662 där Tupac skulle uppträda. Klockan 23:10 stannade de för ett rödljus vid en korsning, och en vit Cadillac smög sig upp jämte den BMW 750i som Suge körde och Tupac var passagerare i. Någon i den vita Cadillacen avfyrade omkring 13 skott mot BMWn som Tupac satt i, och han försökte enligt uppgift att klättra till säkerheten i baksätet. Tupac träffades av fyra skott, två i bröstet, ett i armen och ett i låret. Suge Knight gjorde i paniken en u-sväng som förde de båda till säkerhet för stunden och Tupac färdades med ambulans till University Medical Center sjukhuset i Las Vegas. Tupac låg där i koma 6 dagar innan hans kropp gav upp 16:03 13 september, 1996.

Aja, R.I.P Tupac

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 2k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Tror du det var någon annan de tog in till sjukhuset (som de trode var tupac) eller tror du han smet ut genom sjukhusfönstret?

Nej. Eller så vet man aldrig. Kan ju varit hans look-a-like som satt i bilen. Säg nåt som bevisar att det just var han.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej. Eller så vet man aldrig. Kan ju varit hans look-a-like som satt i bilen. Säg nåt som bevisar att det just var han.

Det kan va en look-a-like tänk på spy grej bilden :P de kan ha vart samma person ..

och han levde tills han "dog", han låg inte i koma, för han skrek I'm dying flera gånger när han låg i döds bädden eller va man säger ;P:ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I låten "Thug Luv" där Tupac sjunger med Bone Thugs N harmony sägs det att Bizzy Bone (en av medlemmarna i Bone Thugs N Harmony) säger "He's alive, he's alive, he's alive..." precis innan Tupac börjar rappa. Om man lyssnar riktigt noga så kan man höra det, det är vad jag har läst i alla fall, men jag hör ingenting där. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dyker=diving

Dör=dying

Skyller på att jag var uppe tidigt. :(

Appro på skylla. Har kollat lite på Idol då och då, dock inget jag följer. Blir så jävla irriterad, alla säger att de vär värdiga vinnare och att de kan sjunga etc etc etc efter att juryn har tagit bort dem eller att de bara va då dem sjön dåligt. Men vafan, ersänn att ni suger istället för att komma med massa bortförklaringar och skylla på det ena och det andra.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skyller på att jag var uppe tidigt. :(

Appro på skylla. Har kollat lite på Idol då och då, dock inget jag följer. Blir så jävla irriterad, alla säger att de vär värdiga vinnare och att de kan sjunga etc etc etc efter att juryn har tagit bort dem eller att de bara va då dem sjön dåligt. Men vafan, ersänn att ni suger istället för att komma med massa bortförklaringar och skylla på det ena och det andra.

Exakt. Men media blir förbannade och säger att dom är för hårda men dom säger som det är (juryn alltså).

Aja nog med OT nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kan va en look-a-like tänk på spy grej bilden :P de kan ha vart samma person ..

och han levde tills han "dog", han låg inte i koma, för han skrek I'm dying flera gånger när han låg i döds bädden eller va man säger  :(  -_-

Det är ju faktiskt inte helt omöjligt, det ska vara hans look-a-like i videon Smile när han

är upphängd på ett kors och en likadan svart BMW ser man i videon som Tupac blev skjuten i, med massor med skotthål i sig. För de som inte vet om det släpptes videon innan attentatet.

Och en sak som han säger i början(av videon Smile) är:

"There is gonna be some stuff that is going to make it hard to smile in the future. But whatever(han säger nåt annat, men jag har glömt ordet) you see, through all the rain and pain, you gotta keep your sense of humour(stavning? humor på svenska iaf)you gotta be able to smile through all this bullshit, remember that."

Kan han syfta på hans "död"? Och om allt ska ha hänt som i videon skulle ju det kunnat vara hans look-a-like i bilen.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför skulle han skrika "Jag dyker" på ett sjukhus?  -_-  :(

För han va på väg att dö ? (jag rättar inte för nån har redan gjort de ..)

Det är ju faktiskt inte helt omöjligt, det ska vara hans look-a-like i videon Smile när han

är upphängd på ett kors och en likadan svart BMW ser man i videon som Tupac blev skjuten i, med massor med skotthål i sig. För de som inte vet om det släpptes videon innan attentatet.

Och en sak som han säger i början(av videon Smile) är:

"There is gonna be some stuff that is going to make it hard to smile in the future. But whatever(han säger nåt annat, men jag har glömt ordet) you see, through all the rain and pain, you gotta keep your sense of humour(stavning? humor på svenska iaf)you gotta be able to smile through all this bullshit, remember that."

Kan han syfta på hans "död"? Och om allt ska ha hänt som i videon skulle ju det kunnat vara hans look-a-like i bilen.

aa kan va sant för han säger ju "see" inte "hear" alltså i första meningen.. "There is gonna be some stuff that you going to see that is going to make it hard to smile in the future" nått sånt :P

Redigerad av YooSho
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...

2Pac toppar försäljningslistan

''Rapparen Tupac Shakur släpper skivor på löpande band - trots att han varit död i nästan tio år. Inom kort kommer ett nytt album där några av dagens främsta hip-hop-producenter lagt musikbakgrunder till outgivna Tupac-texter.

Någon titel är ännu inte spikad, men enligt Interscope Records och Tupacs mamma Afeni Shakur kommer Eminem att producera ett av spåren. Eminem var även inblandad i tre av låtarna på soundtracket till "Tupac Resurrection" som släpptes förra året, däribland singeln "Runnin' (Dying to Live)".

Tupac Shakur mördades 1996 och lämnade efter sig mängder med outgivna texter''

Har tänkt på det här om biggie.

Utredningen av mordet på Notorious BIG har tagit en ny vändning efter att ett av nyckelvittnena ändrat sina uppgifter. Det är Kevin Hackie, före detta livvakt till rivaliserande rapparen Tupac Shakur, som dragit tillbaka sitt vittnesmål om att korrumperade poliser skulle ha fungerat som lakejer åt Shakurs skivbolag Death Row Records.

Familjen till Notorious BIG har stämt Los Angeles poliskår efter misstankar om att en av deras anställda, David Mack, haft ett finger med i dödsskjutningen av rapparen i mars 1997.

Kevin Hackie har tidigare uppgett att Mack ska ha befunnit sig på Death Rows arrangemang och samtalat med skivbolagschefen Marion "Suge" Knight. Vittnesmålet spädde på teorin om att mordet skulle ha varit ett samarbete mellan skivbolaget och polisen. Dessa uppgifter har Hackie nu alltså dragit tillbaka.

Istället menar han att mordet kan ha varit en ren hämndaktion utförd av Tupac Shakurs livvakter. Ett halvår innan mordet på Notorious BIG blev Shakur skjuten till döds när han satt i en bil. Enligt Hackie ska rapparens säkerhetschef Reginald Wright strax därefter ha sagt:

- Vi ska ta hand om de som mördade Tupac: Biggie och hans medarbetare.

Polisens utredning av mordet på Notorious BIG har lagts ned, men domstolens förhör med Kevin Hackie återupptogs den här veckan efter att Biggies familj stämt polisen.

Edit: Måste bara säga att det blev livat som f*n på busen på väg hem till skolan. Jag och en kompis började prata om musik, sedan kom vi in på Tupac. Såklart sa jag att han lever. Sedan blev det ett jävla tjat om detta, fick 1000 frågor och det slutade med att häflten av busen började skrika ''Tupac är död'' sedan började folk att säga ''erik är bög och Tupac är död'' - skicka vidare. Fattar mig inte på vissa. Vill inte sprida osanning om att han är död. Hatar folk som värgrar inse fakta. :rolleyes:

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gissar på att han säger det för att du tror på något större än... Något han tror på.

Jag fattar inte varför man inte kan få tro som man vill.

Nej, inte därför faktiskt. Snarare för att grabben har tagit hela Cortez stil och åsikter (och nästan hans namn). Men kul att se att Cotez kan påverka folk till den graden. Då har iallafall han gjort något rätt.

Om det nu mot all förmodan är så att det inte är Cortez själv som är den användaren.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...