Cortez Skrivet 9 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 september, 2005 (redigerad) Det var någon låt kommer inte ihåg vilken men då hörde man massa människor i början och en av dom säger : "Suge shot him" men man måste lyssna ordentligt för att höra det. Är det någon som vet vad låten heter?... Minns inte riktigt om det är en låt, men man hör det i början av skivan Makaveli: The 7 day theory, då man hör nån säga(antagligen Tupac) Suge shot me En annan sak på albumet är omslaget där Tupac hänger på ett kors(men lever) precis som tidigare i videon "Smile". Väldigt bra och intressant album för övrigt. Detta var faktiskt det första albumet efter hans "död". En sak som är intressant här är att albumet egentligen skulle heta The 3 day theory, men senare ska Tupac själv ha ändrat namnet utav okänd anledning. En annan sak som är rolig att veta är att låten "Hail Mary" på skivan spelades in under enbart 30 minuter. För övrigt är det ett väldigt bra album. För de som missat, kolla gärna en sida bak i tråden. Eller för dom som inte orkar det: http://rapidshare.de/files/4895311/2pac_-_...lenges.wma.html Redigerad 9 september, 2005 av Cortez Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crille_ Skrivet 9 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2005 (redigerad) Minns inte riktigt om det är en låt, men man hör det i början av skivan Makaveli: The 7 day theory, då man hör nån säga(antagligen Tupac) Det kanske är i början av albumet men det är ingen egen mp3 fil iallafall. Men det låter inte som Tupac. Men jag kanske har fel men det stod på hemsidan där jag hittade det att någon sa Suge Shot HIM. Edit: fan va grymt det med "Yes Am Alive, And Missing You". Redigerad 9 september, 2005 av Crille_ Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 9 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2005 (redigerad) Ja, alla som inte hört låten Tupac - This Life I Lead ft. Outlawz borde göra det, då det är en väldigt bra låt. Förresten har jag upptäckt nåt med denna låt som för mig är verkligen intressant. Ni har säkert hört om dolda budskap i låtar förut. Verkar som Tupac gjorde sånt han också. Så vad hör man om man spelar upp en viss del av låten Tupac - This Life I Lead baklänges? Ni kan ju höra själva. http://rapidshare.de/files/4895311/2pac_-_...lenges.wma.html Tjufft. Förresten, har du något imot att jag lägger upp den där ljudfilen på fuska.se? Never know. Redigerad 9 september, 2005 av Cyprez Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Shady_4_life Skrivet 10 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2005 HEJ...Ny info om 2pac... det e så att jag Och Cortez är rätt så bra vänner på MSN he's my dawg nämen det jag vill säga e att vi har diskuterat lite nu om tupac och han berätta 2 stora nyheter om 2pac som händer denna månad!! 1#: 13 september så ska man ställa upp en stor staty på Tupac i Atlanta.. (13 september..9år efter hans "Död"..ingen 7-teori än, men den kommer..) 2#: Det ska Släppas ett nytt Tupac Album,20 september.. (13 september..20 September..ser ni 7-teorin? 20-13=7 ) och en annan sak, på senaste Albumet :"Loyal to the game" så på 2 st låtar så säger Tupac nåt väldigt skumt! på låten "Loyal to the Game (ft.G-Unit)" så i slutet så hör man Tupac med svag röst säga: G-unit In tha Motherfuckin' House..50cent...Young Buck...Lloyd Banks.. vilket är alla medlemar i "G-unit" som va med i låten..hur kan han säga det om han e "Död"? och den sista saken nu..detta också på albumet "Loyal to the Game" men i låten "Hennessy(Ft.Obie Trice)"..i slutet på andra refträngen så säger först Obie: "Big balled ass Niggah named : Trice"...men namnet Trice säger han inte själv utan det e tupac som säger det..också ett exempel på att han inte kan ha gjort om han e "Död"... så nu återstår det att se vad för ny mysterier det finns på det nya albumet! bye 4 now Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spankdogg Skrivet 10 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2005 och en annan sak, på senaste Albumet :"Loyal to the game" så på 2 st låtar så säger Tupac nåt väldigt skumt! på låten "Loyal to the Game (ft.G-Unit)" så i slutet så hör man Tupac med svag röst säga: G-unit In tha Motherfuckin' House..50cent...Young Buck...Lloyd Banks.. vilket är alla medlemar i "G-unit" som va med i låten..hur kan han säga det om han e "Död"? och den sista saken nu..detta också på albumet "Loyal to the Game" men i låten "Hennessy(Ft.Obie Trice)"..i slutet på andra refträngen så säger först Obie: "Big balled ass Niggah named : Trice"...men namnet Trice säger han inte själv utan det e tupac som säger det..också ett exempel på att han inte kan ha gjort om han e "Död"... Men snälla, få ditt huvud ut ur röven. Eminem, som producerat låtarna, har själv erkännt att han har mixtrat med Pacs röst för att få in orden. Han har helt enkelt lyssnat på tidigare inspelningar med Pac och klippt ut vissa ord. Pac har sagt samtliga ord: "G", "Unit" och "Trice" och Eminem har bara satt in dem i ett annat sammanhang. Något som för övrigt de flesta av 2Pacs fans är förbannade på, då 2Pac med största sannorlikhet inte skulle göra låtar med G-Unit om han levde (tack och lov). men namnet Trice säger han inte själv utan det e tupac som säger det..också ett exempel på att han inte kan ha gjort om han e "Död"... ^^Slutledningsförmåga som ett litet barn... åt att du försöker låta smart och tror att du har löst ett mysterium med en nyhet som är ett halvår gammal. Låt mannen vila i fred istället. 2Pac R.I.P. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 10 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2005 Men snälla, få ditt huvud ut ur röven. Eminem, som producerat låtarna, har själv erkännt att han har mixtrat med Pacs röst för att få in orden. Han har helt enkelt lyssnat på tidigare inspelningar med Pac och klippt ut vissa ord. Pac har sagt samtliga ord: "G", "Unit" och "Trice" och Eminem har bara satt in dem i ett annat sammanhang. Något som för övrigt de flesta av 2Pacs fans är förbannade på, då 2Pac med största sannorlikhet inte skulle göra låtar med G-Unit om han levde (tack och lov). ^^Slutledningsförmåga som ett litet barn... åt att du försöker låta smart och tror att du har löst ett mysterium med en nyhet som är ett halvår gammal. Låt mannen vila i fred istället. 2Pac R.I.P. Äntligen en 2pac-är-levande-figur som inte tror blankt på alla fakta. (jag var inte sarkastisk eller nåt) Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
YooSho Skrivet 11 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2005 Vilka här tycker att 2pac ska leva ? eller tycker ni han ska fortsätta leka "död" ? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 11 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2005 Tycker han är bra på det han gör nu...leker död vill säga... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 12 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 september, 2005 (redigerad) Nu ska vi se. Först ut är en ljudfil där Tupac pratar med en kvinna(låter som det?) och på slutet säger att han lever och att han har kommit tillbaka. Eller mja, lyssna själva. http://rapidshare.de/files/5015422/tupac_efter_dod.mp3.html Andra filen är en video som gjordes för ett bra tag sen(minns inte exakt.., men efter 2000.), i alla fall så innehåller den lyrics(och videobilder som ska kopplas till lyrics ibland) som ska kunna kopplas till hans planering tills hans "död". Innehåller även ett plakat som polisen satt upp där Tupac är efterlyst som "Missing"(efter hans död), och därmed inte "Dead" om ni ser vad jag försöker komma med det här. http://rapidshare.de/files/5015858/7_day_theory.mpg.html Och sist ut är en ljudfil där massor med lyrics från Tupac, både efter och före hans "död", alla som kan kopplas till överlevande är inte med, och vissa ljudklipp tyder inte på nåt sätt enligt mig på hans överlevande. Men så är det inte jag som gjort remixen heller, men det är bra mycket bättre än inget. Värt att lyssna på. http://rapidshare.de/files/5016190/2paclyrics.mp3.html För övrigt, så ryktas det lite här och var att en ny video på Tupac har läckt ut(efter hans död). Och ja, imorrn ska en bronsstaty av Tupac resas i Atlanta, där de även ska ha en minnesplats för honom.(är inte säker på detaljerna). Och ja, ett nytt album släpps den 20:e september, vilket kommer gå under namnet "The Rose vol. 2.", men vad jag har hört så är det bara en låt från Tupac som kommer vara på albumet. Vid samma datum släpps "Tupac: Live at the House of Blues", som innehåller hela hans sista liveföreställning på dvd(2 månader före hans "död"). Ska även innehålla musikvideos, och extramaterial, och annat smått och gott. Ska släppas på CD också. Redigerad 12 september, 2005 av Cortez Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crille_ Skrivet 12 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2005 Vilka här tycker att 2pac ska leva ? eller tycker ni han ska fortsätta leka "död" ? Jag tycker att han ska komma tillbaka. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
YooSho Skrivet 12 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2005 Nu ska vi se. Först ut är en ljudfil där Tupac pratar med en kvinna(låter som det?) och på slutet säger att han lever och att han har kommit tillbaka. Eller mja, lyssna själva. http://rapidshare.de/files/5015422/tupac_efter_dod.mp3.html Andra filen är en video som gjordes för ett bra tag sen(minns inte exakt.., men efter 2000.), i alla fall så innehåller den lyrics(och videobilder som ska kopplas till lyrics ibland) som ska kunna kopplas till hans planering tills hans "död". Innehåller även ett plakat som polisen satt upp där Tupac är efterlyst som "Missing"(efter hans död), och därmed inte "Dead" om ni ser vad jag försöker komma med det här. http://rapidshare.de/files/5015858/7_day_theory.mpg.html Och sist ut är en ljudfil där massor med lyrics från Tupac, både efter och före hans "död", alla som kan kopplas till överlevande är inte med, och vissa ljudklipp tyder inte på nåt sätt enligt mig på hans överlevande. Men så är det inte jag som gjort remixen heller, men det är bra mycket bättre än inget. Värt att lyssna på. http://rapidshare.de/files/5016190/2paclyrics.mp3.html För övrigt, så ryktas det lite här och var att en ny video på Tupac har läckt ut(efter hans död). Och ja, imorrn ska en bronsstaty av Tupac resas i Atlanta, där de även ska ha en minnesplats för honom.(är inte säker på detaljerna). Och ja, ett nytt album släpps den 20:e september, vilket kommer gå under namnet "The Rose vol. 2.", men vad jag har hört så är det bara en låt från Tupac som kommer vara på albumet. Vid samma datum släpps "Tupac: Live at the House of Blues", som innehåller hela hans sista liveföreställning på dvd(2 månader före hans "död"). Ska även innehålla musikvideos, och extramaterial, och annat smått och gott. Ska släppas på CD också. Lika mycke som jag vill att 2pac ska leva så: på tupac_efter_dod.mp3, det han säger från början är till biggie och det vet jag för han säger det på en interview och den finns i thug angel tror jag ? e inte 100% säker ? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 12 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 september, 2005 Lika mycke som jag vill att 2pac ska leva så: på tupac_efter_dod.mp3, det han säger från början är till biggie och det vet jag för han säger det på en interview och den finns i thug angel tror jag ? e inte 100% säker ? Hmm, minns inte, har inte sett filmen på ett tag, men det är möjligt. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crille_ Skrivet 12 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2005 (redigerad) Är det någon som vet vad låten i slutet på "Tupac - Why Pac Is Alive And Coming Back" heter? När han säger "are you still down for me?". Edit: Det kanske inte är någon låt jag vet inte. Redigerad 12 september, 2005 av Crille_ Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 12 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 september, 2005 Är det någon som vet vad låten i slutet på "Tupac - Why Pac Is Alive And Coming Back" heter? När han säger "are you still down for me?". Edit: Det kanske inte är någon låt jag vet inte. Tror det är en remix av Tupac - R U Still Down? och det är samma namn med den versionen ska vara med Jon B, där Tupac har en mer avslappnad röst. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
YooSho Skrivet 12 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2005 Hmm, minns inte, har inte sett filmen på ett tag, men det är möjligt. För han vart ju arg på biggie när han började rappa om dyr "liquer" och diamanter, då gjorde han en "interview" och började skälla ut biggie Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crille_ Skrivet 12 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2005 Tror det är en remix av Tupac - R U Still Down? och det är samma namn med den versionen ska vara med Jon B, där Tupac har en mer avslappnad röst. Ja det var den tror jag Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spankdogg Skrivet 13 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2005 Idag är det exakt 9 år sedan Tupac Shakur dog. R.I.P. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 13 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 september, 2005 (redigerad) Idag är det exakt 9 år sedan Tupac Shakur dog. R.I.P. Inte för att jag direkt är säker på att han är död, men för att försäkra sig så skriver jag jag: Rest In Peace Tupac Amaru "Makaveli" Shakur. Han är den bästa rapparen i världshistorien(enligt mig), han är det fortfarande, och kommer alltid att vara det. Redigerad 13 september, 2005 av Cortez Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
YooSho Skrivet 13 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2005 (redigerad) Inte för att jag direkt är säker på att han är död, men för att försäkra sig så skriver jag jag: Rest In Peace Tupac Amaru "Makaveli" Shakur. Han är den bästa rapparen i världshistorien(enligt mig), han är det fortfarande, och kommer alltid att vara det. Han e den bästa rapparen i världshistorian enligt mig och media men media e ju inte den säkraste källan som du brukar säga [EDIT]: faan jag va inte uppe i natt Redigerad 13 september, 2005 av YooSho Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
p-c-2 Skrivet 13 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2005 Vart är på min kompis när han skrev så här: "Idag va det 9 år sedan rap legenden Tupac Shakuru Amur Avled för att hedra honom sätt en ros framför ditt namn skicka detta till alla dina vänner Keep It Real" Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts