Lerkot Skrivet 22 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2005 Hmm, tycker Tupac var en ganska medioker rappare ändå, oavsett om han är död eller inte. Han har blivit överdrivet hyllad efter sin död, personligen föredrar jag t.ex. Slick Rick och DJ Jazzy Jeff & The Fresh Prince osv framför Tupac.. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 3 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2005 Eftersom det första inlägget i denna tråd skrevs när min grammatik inte låg på topp(vilket den inte gör nu heller) så tänkte jag skriva om den, och därmed få lite mer ordning på saker och ting. Det är valfritt att läsa igenom, så kom inte med några klagomål. Jag börjar här under. (Notera att nästan ALLT jag skriver här under finns redan i tråden, bara att jag ska försöka formulera det på ett lite enklare sätt, och lite mer ihopsamlat.) Tupac "dog" den 13:e September 1996 på sjukhus efter 7 dagar i kritiskt tillstånd. Det var en fredag. De flesta vet nog att fredag den 13:e är känd som en otursdag. Världshistoriens bästa rappare(enligt majoriteten) dör(eller försvinner?) skulle vara ganska mycket otur? Under 7 dagar på sjukhuset så släpptes det aldrig en enda bild från sjukhuset på Tupac. Senare efter hans "död" släppts det en obduktionsbild som dock senare bekräftats falsk av hans egen mamma( varning för känsliga http://www.celebritymorgue.com/tupac-shakur/tupac-shakur.jpg ). Varför försöka släppa en förfalskad obduktionsbild? Ville de övertyga världen om nåt som inte var sant? Notera att Afeni Shakur själv har sagt att Tupac Shakur är död. Men det kan hon ha gjort enbart för att skydda sin son från fiender. Om hon sa att han levde, hur desperata tror ni inte hans fiender från den tiden skulle bli att döda honom? Dessutom när media har blåsit upp cirkusen igen om att Tupac är död med dokumentärer så har minnen väckts mellan Bloods och Crips som börjar med dödsvågor igen. Just nu är det lugnt på den fronten. I flera av hans(Tupac) låtar rappar Tupac om döden, sin begravning. Han babblade hur mycket som helst om döden. Han var nästan besatt av den. Han kanske ville ta "död" på sig själv? Ett exempel på en låt när han rappar om sin begravning är Life goes on. Föraren av den beskjutna bilen som Tupac befann sig, Suge Knight, som hans namn är, dök aldrig upp vid presskonferensen om skottlossningen. Suge var även vid denna tid ägare av Death Row, som han fortfarande är idag. Här vill jag lägga in en sak. Tupac har sagt att han hade planer på att sluta rappa, och helt enkelt, lägga ner den karriären. Det suddar ut planerna på att på att Suge skulle ha dödat honom för att han har gått till ett skivbolag annars och tjänat pengar åt dom? Dessutom så nämner Tupac väldigt ofta "Death Row" i sina låtar, och påpekar att han stannar hos dom, att det är hans "hem" har även kallat det. Dessutom så den 4:e september 1996, så gjorde Tupac och Suge ett tilläggsbolag till Death Row, kallat Death Row East. De sa att de gjorde de för att visa folk på östkusten(Eastside) hur man skulle "göra" saker. Detta gjorde han 3 dagar innan han blev beskjuten. Byta skivbolag? I don't think so. En sak är förvirrande... Först påstod de närmaste till Tupac sagt att en begravning skulle bli av. Det blev den aldrig, den blev inställd. Ny begravning planerades, den blev också inställd. Pressen var inte under några omständigheter välkommen in till kyrkogården till nån av dessa, som sen aldrig blev av. Sen helt plötsigt säger de att han blev kremerad dagen efter han dött? Det pusslet passar inte ihop. Det är bekräftat att Tupac inte bar någon skottsäker väst dagen han blev beskjuten. Varför gjorde han inte det? Han hade den oavbrutet annars. Varför inte bära en skottsäker väst bara ett par dagar efter han "invaderat" östkusten och kallat folk på östkusten för mindre fina ord, varför inte bära skottsäker väst när man ska till Mike Tyson boxningsmatch(på den tiden var han den största boxaren), och samma kväll därefter skulle han till en nattklubb för att uppträda. Varför inte bära väst just denna kväll? Tupac rappade ofta om hur hans begravning skulle vara, sen blir han kremerad? Makes no sence. Tupac studerade Machiavelli, italiensk filosof, ... ni kan nog historien. I alla fall, han brukade fejka sin död för att slippa sina fiender. Denna filosof studerade alltså han.(Tupac) Hans(Machiavelli) mest kända böcker kallades "Book 1" och "Book 2", Tupac döpte sina 2 skivor till albumet "All Eyez On Me" detsamma. Samband? Han kanske valde att följa Machiavelli andra råd också? 7-teorin... Ni kan den nog. Skjuten den 7:e september, 1996. "Död", den 13:e september 1996. 7 dagar efter beskjutningen. Officiella tiden för hans död var 04:03 - vilket ni ser adderar upp till 7. All eyez on me släpptes 13:e februari 1996. 13:e september 1996 är dödsdatumet. 7 månader. 2(+)5 år gammal, vilket ni kan addera upp till 7. Finns ett album kallat Makaveli: The 7 day theory. 2005 i år(2 + 5 ). Kommer han tillbaka i år kanske? Albumet "R U Still Down?" släpptes 2(+)5 november. I filmen "Gang Related" väntar de i rummet 7, och hans polisbricka har numret 115. 1+1+5 = 7. I filmen "Griclock'd" när Tupac och Roth är på fiket, och kollar upp mot menyn, alla L:en är upp-o-nervända 7:or. Tupac hade ett kors på ryggen(tatuering), som lyder följande: "Exodus 16:31." Kollar man den versen, det betyder inte så mycket. Kollar man dock på den exakt över hittar man detta: "So the people rested on the seventh day." I låten på Albumet "Makaveli", låten "Hold Ya' Head". Innan Tupac börjar rappa, säger en röst följande: "Can you see him?" Detta besvaras med: "I see him." Sen med lätt röst hör man Tupac: "I'm alive..." På albumet All eyez on me står det i fodralet "EXIT TUPAC - ENTER MAKAVELI". Dock även efter detta album kallade han sig själv "Makaveli", men media, andra rappare kallade honom fortfarande Tupac. Enligt honom kanske "Tupac" dog redan 13:e februari 1996, och den 13:e september 1996 var bara en bekräftning att Tupac är borta och in har Makaveli stigit? Bara det att ingen ger Makaveli uppmärksamhet? Precis som f.d Tupac ville. Tupac har släppts ett album kallat "Death Faker". Ding dong, ringer det en klocka? Det finns även en dokumentär som kallas "Resurrection"(återuppståndelse), varför döpa dokumentären till det? Finns även ett album med samma namn. I en låt sjunger han "You'll think I'm dead but you'll se me in Jamaica" och en gång rapporterade 500 människor att dom hade sett honom, gissa var? GTA3_FREAK, och "gissa var" är även känt som Jamaica. I heard a rumour I died, murdered in cold blood dramatized Pictures of me in my final stage you know Mama cried But that was fiction, some coward got the story twisted Like I no longer existed, mysteriously missin Although I'm worldwide, baby I ain't hard to find Från låten "Ain't hard 2 find". (Right before your eyes, i'll disappear from here) And you niggaz Can't C Me I'm in tha flesh baby Don't believe everything you read Från låten "U can't see me". Tupac har även setts i en studio, man hörde hans röst, dock hängde ett skynke över rutan in dit. Varför? En ville gå in, men vägrades av flera biffiga säkerhetsvakter utanför dörren. Skulle en vanlig amatör ha flera säkerhetsvakter? Detta blåstes upp ordentligt i USA, dock inte i Sverige, och togs även upp för flera år sen på Ricky Lake's program.(Då var det populärt förstås...) Finns ingen dödsrapport för Tupac. Inga bevis för han är död heller. We ain't never gonna walk off this planet unless ya'll choose to Taget från låten White Mans World. Folk säger att han skulle kommit till 2003 års konsert då Tupac hyllades av Snoop och Dre. Det är möjligt att han skulle gjort det, men ingen kunde hans låt på konserten? Dessutom var det "2 of amerikaz most wanted(gangsta party)", väldigt känd låt, och ingen sjöng med(trots att både snoop och dre sagt åt dom att göra det)? Vem skulle vilja komma tillbaka till nåt sånt efter att ha varit borta i 7 år? Ingen/inga mördare har dömts. I videon "Smile" är det troligtvis inte Tupac, utan en look-a-like. Han tittar aldrig med ansiktet mot kameran. Videon visar en svart BMW(exakt en sån Tupac blev skjuten i ett par dagar senare), och den är genomborrad med massvis med kulhål. I videon visas han även korsfäst på ett kors, precis som Jesus, hoppar ner därifrån efter en stund, och lever. Han poserar även som Jesus på All eyez on me albumet. Tupac åkte i en stor karavan med bilar, men ingen jagade bilen som skjutit mot dom? Polisen såg dom aldrig, en vit Caddilac, mitt ute i öknen?(Las Vegas) I videon "Toss it up" har han på sig ett par gympaskor av märket "Penny Hardaway". Dessa skor var fortfarande under utveckling när han "dog". I videon "To live and die in LA" har han på sig skor av märket "Michael Jordan", även dessa var fortfarande under utveckling vid tidpunkten av hans "död". I videon "I ain't mad at cha" skjuts Tupac efter att ha lämnat en teater med en vän, han dör senare i videon. Han visas även i himmelen i videon. Nästa video som dyker upp kallar han sig själv "Makaveli". And if the Lord returns in the coming seven days, then we'll see ya next time. Vet gruppen Bone thugs N harmony nåt? I låten "Thug Luv" där de rappade tillsammans med Tupac, precis innan Tupac börjar rappa hör man Bizzy viskande i bakgrunden: "he's alive, he's alive, he's alive..." Så, nu går vi till låten "Ambitionz az a Ridah". Citat följer: So many battlefield scars while driven in plush cars Han skjöts i sin bil? I'd rather die before they catchin me Dö genom att försvinna? Mama come rescue me I'm suicidal thinkin thoughts Självmord genom att "dö"? When it's time to die to be a man you pick the way you leave[/] När det är dags att dö, väljer du hur du lämnar världen? Lämnade han den genom att försvinna? Pay off the block evade the cops cause I know they comin for me I been hesitant to reappear, been away for years Now I'm back my adversaries been reduced to tears Blast me but they didn't finish Had bitch-ass niggaz on my team, so indeed, they wet me up But I'm back reincarnated, incarcerated At the time I caught the perfect way that God made it "Ambitionz as a Ridah," Verse 1: " Now these money hungry bitches gettin' suspicious, started plott'n and planin' on schemes..." "Blasphemy"(låten), Vers 2:"I'm contemplating plots, wondering which door to go, brotha getting shot, coming back resurrected, it's just that raw shit, nigga check it..." "Life of an Outlaw", Vers 2:"Who should I call when I'm shot and bleedin, indeed the possibility has part a chase in cream, dope got me hatin' fiends. Scheme wit my team, just a chosen few." "Just when you thought I was gone, I'm back on" Snoop - Y'all gone miss me Taget från en intervju Med Afeni Shakur(Tupac's mamma.) "they shot him, (but) did not shut him up though." Videon "Toss it up" släpptes bara 2 dagar efter den blev färdig. "To Live and die in LA" släpptes dock ett par månader efter hans död, mer exakt i December. Men hur kan de ha spelat in den om han är död? De säger att den spelades in i augusti, men varför släpps den först då, om toss it up släpptes nästan direkt efter den var klar? Det är sagt att Biggie kan ha beställt mordet, men sen att han inte betalade pengarna han lovat. Varför betalade han inte fulla beloppet han lovat, inte direkt så att han inte hade råd? Var han inte säker på att han fått vad han beställt? The outlawz bestod av 7 personer.(grupp som Tupac var med i) I slutet av videon "Toss It Up", slår Tupac sönder en spegel. Att slå sönder en spegel betyder 7 års olycka. Tupac's födelsedag var den 16:e, 1 + 6 = 7 I introt till "Makaveli DK 7 Day Theory", är det 6 skott som låter. Dock precis när låten startar hör man ett 7:e. På omslaget på ett album finns det gömda ikoner, och andra saker. Det enda vittnet, hette Kadafi, eller mer korrekt, Yafeu Fula, skulle identifiera mördaren, men han blev skjuten(och han dog...eller?) ett par månader efter Tupac. På de första sekunderna i låten "INTRO/BOMB FIRST"(en Makaveli låt), i bakgrunden hör man vad som låter som Kadafui, säga: "Suge shot me.." "I've been shot and murdered, can't tell you how it happened w0rd for w0rd, but best believe that niggas gonna get what they deserve..." " Taget från låten "Niggas done changed". Låten finns på albumet "Seasoned Veteran" och släpptes samma dag som Makaveli: The 7 day theory. All For the street fame on how to be managed, to plan shit six months in advane to what we plotted, approved to go on swole, and now I got it... Från låten "Life of an outlaw". Fuck 'em all who can't understand my plot to get richer...Outlaw to the grave, a muthafuckin' made nigga... Från låten "Made niggaz". Kan även heta "made figgaz" på...uhm...ställen. Fans can't understand my ghetto slang, so I evade and plot and plan a life of better things... Från låten "Million dollar spot". A heart of a soldier with the brains to teach a whole nation... Makaveli? Som förut skrivit, han dog i videon "I ain't mad at cha". Den finns med på All eyez on me, det är låt nr 13 på skivan, 13:e september dog han. Sammanträffande? I videon "Hail Mary" finns det en gravsten, gissa vad det står på den? "Makaveli." Den är sönder, och det är ett hål framför graven; Detta tyder på att Makaveli återuppstod från de döda. Vissa saker man kan läsa i böckerna(Machiavelli) som Tupac studerade, finns även i vissa av Tupac's sånger. Varför gjorde han om Machiavellis namn till Makaveli? Men om man flyttar om bokstäverna i Makaveli så blir de "I am alive". Time so tell me why, you changed choosing new direction, in a blink of an eye, my time away just made perfection... Did you think I'd die, not gonna cry ... White mans world. Taget från "Blasphemy", Vers 2. "I'm contemplating plots, wondering which door to go, brotha getting shot, coming back resurrected, it's just that raw shit, nigga check it..." http://www.tupacfans.com/images/misc/sighting.jpg Bild på Tupac? "My memories they can die, my -Makaveli- lives on You think the industry is fun, and no pity with guns And when your money is up, thats when your enemies come So if he died and came back, would he try to save rap We needin a change, the drama remains" Tupac - One day at a time My niggaz looks mad... haha... It looks like you want me to stay, old bustas... Tupac - Picture me rollin Mama, dont cry, I'm am alright Staring at the world through my rearview Just looking back at the world, from another level yaknowhatImean?" Now you see him, now you don't, some niggaz be here for the moment, and then they gone, what happened to em? Well let's see, it seems to be a mystery But all I know I never let the money get to me Thug Life until I check out this bitch, I thought you knew this "Hahahaha, you ain't knowin what we mean by starin through the rearview So since you ain't knowin what we mean let me break down understandin The world, the world is behind us Once a motherfucker get an understanding on the game and what the levels and the rules of the game is Then the world ain't no trick no more The world is a game to be played So now we lookin at the world, from like, behind us Niggaz know what we gotta do, just gotta put our mind to it and do it It's all about the papers, money rule the world Bitches make the world go round Real niggaz do they wanna do, bitch niggaz do what they can't Still breathin'.. Fair Xchange - remix. Tupac. Jag såg för en stund Hail Mary videon - och i den ser man en gravsten med namnet Makaveli på - efter en stund spräcks gravstenen i 2 bitar. Som om den var falsk, för inget direkt hände så att den skulle gått sönder. I alla fall, ännu en stund senare in i videon spräcks jorden upp framför graven. Nåt går upp ur graven, men man får aldrig se vad, för man får se personen ur ögonvinkel. Senare i videon får man se hur personer i ett hus blir anfallna av nåt, men man får aldrig se det. Bara att de är livrädda, jag är inte riktigt säker på om de människor ska reflektera till nån riktig människa som finns på riktigt. Och de verkar som de alla blir avrättade på olika sätt, 3 stycken. Kan det symbolisera 3 av Tupac's fiender? Det är möjligt. Slutet av videon är jag inte så säker på vad de ska symbolisera. I alla fall, är det 2 människor som står och gräver vid Makaveli's grav, och den är inte öppen. De försöker uttala det, men de lyckas inte, och står sen bara och skrattar. Förstår inte riktigt vad det ska betyda, om något. Film på Tupac efter hans död. http://www.multi.fi/~spine/2pac/ pac2.wmv. Den började cirkulera på nätet igår. Exakta datumet när den filmades vet jag inte riktigt, men jag gissar på att det är i år. För jag tror inte att det borde tagit mer än 4 månader från att den filmades tills det kom ut på nätet. Nu har jag pratat med lite folk, som säger att den kan ha filmats i samband med skivan "Loyal to the game"(att han filmades när han tog paus efter han gjort skivan? Inte säkert att hans röst är mixxad. Det pratades ju också på klippet han kommit ut från en studio precis), alltså december 2004. Min gissning var inte långt från verkligheten. =) Edit: Jag har frågat runt lite, och han pratar ju om att han just dissat Eminem i studion för hans senaste album. Och det skulle stämma ganska bra med Loyal to the game, som släpptes i december. För Eminem's "Encore" släpptes den 12 november. I'mma come back... and take back what's mine... Do you believe in ghosts, mothafucka Troublesome 96' skulle hetat nåt annat från början, men namnet byttes. Varför blev det just 96 före namnet? God to forgive me cause I'm strong but I plan to die Tupac - Troublesome. Troublesome och Troublesome 96' är 2 olika låtar. Litet urdrag från omslaget till 2pac - LIVE följer här under... This is 2pac the way we remember him: vibrant, alive, full of fire, unfettered and unafraid. These songs give us a little bit more of 2pac to hold on to, a little bit more of him to believe in, a little bit more of him to understand. And maybe someday, long after he's gone, we'll see 2pac - really see him the way he wanted us to see him. Maybe then, we'll truly understand. Har även sett att texten på första sidan har blivit kopierad till ett annat forum. Roligt att se att ni försöker sprida sanningen. =) Det här blev riktigt långt... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 3 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2005 Eftersom det första inlägget i denna tråd skrevs när min grammatik inte låg på topp(vilket den inte gör nu heller) så tänkte jag skriva om den, och därmed få lite mer ordning på saker och ting. Det är valfritt att läsa igenom, så kom inte med några klagomål. Jag börjar här under. (Notera att nästan ALLT jag skriver här under finns redan i tråden, bara att jag ska försöka formulera det på ett lite enklare sätt, och lite mer ihopsamlat.) Tupac "dog" den 13:e September 1996 på sjukhus efter 7 dagar i *bla bla bla* Shiiit! Hur lång tog det för sig att skriva det? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bullet Skrivet 3 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2005 Shiiit! Hur lång tog det för sig att skriva det? Undrar detsamma Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 3 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2005 Makeveli - I am alive ? Varfan är K:et ? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
wiken Skrivet 4 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2005 Nu har du slitit hårt cortez Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 4 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2005 Snyggt min lilla hiphopare. Är nästan stolt över dig. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
swat Skrivet 4 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2005 TUPAC LEVER! enligt mig Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
alexzander Skrivet 4 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2005 Tupac måste leva för han kommer med nya jävla låtar varje år...eller? Jag hatar Hip-Hop!!!! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 4 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2005 Tupac måste leva för han kommer med nya jävla låtar varje år...eller? Jag hatar Hip-Hop!!!! Skriv inte här då. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pottzork Skrivet 4 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2005 38 sidor.. vad har ni kommit fram till? alive or dead? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 4 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2005 38 sidor.. vad har ni kommit fram till? alive or dead? Alive. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 4 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2005 38 sidor.. vad har ni kommit fram till? alive or dead? Låt onmröstningen tala för sig. Själv har jag inte en aning om han är död eller levandes! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 4 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2005 Shiiit! Hur lång tog det för sig att skriva det? Jag vet inte, klockade inte du vet. =) Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 4 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2005 Låt onmröstningen tala för sig. Själv har jag inte en aning om han är död eller levandes! Jag tror han är död, ingen som är så känd kan hålla sig gömd så här länge. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Guest Cyper Skrivet 4 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2005 Skulle vara kul att göra en helt ny Poll om detta. Så får man se om folk ändrat uppfattning. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alpha Skrivet 4 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2005 Vänta jag fattar inte. Har 2Pac gjort låtar efter han blev "skjuten"??? Och den bilden på Tupac bland människor har ju nån säkert bara lagt in ett huvud på Tupac, och det var ju massa människor(ögonvittnen) där så hur kunde inte dom känna igen han? Och en sak till...var kommer tupac ifrån? Namnet är ju inte amerikanskt Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 4 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2005 Har 2Pac gjort låtar efter han blev "skjuten"??? Och den bilden på Tupac bland människor har ju nån säkert bara lagt in ett huvud på Tupac, och det var ju massa människor(ögonvittnen) där så hur kunde inte dom känna igen han? Och en sak till...var kommer tupac ifrån? Namnet är ju inte amerikanskt 1. Kanske 2. Det skulle tydligen ha varit 500 personer som hade sett honom. 3. Brooklyn, New York Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Perlan Skrivet 4 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2005 (redigerad) Villken religion trodde Tupac på ? Redigerad 5 juni, 2005 av Perlan_ Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Ryder Skrivet 4 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2005 Om Tupac ändå aldrig vågar visa sig vad spelar det då för roll om han lever eller inte. Detta har säkert någon annan skrivit i denna tråden som jag inte orka/vill läsa igenom..... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts