Jump to content

Tupac - Lever han?

Cortez
 Share

Tupac - Tror du han lever efter alla dessa år?  

620 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Är inte helt säker. Men jag har hört att det går på 600 kr. Men det beror ju också på vilket klädesplagg man köper. Sen säljer de även skärp där man kan få vad man vill "skrivet" på det. Men för att vara säker på det, kanske man borde gå till affären in person. =)

Ok nice. ska kolla där när jag e i sthlm nästa gång.. Mmmm. Graffiti målat :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 2k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Vet att det inte har med tråden att göra, men fick lust att skriva detta.

Citat från Simpsons.

"Don't you think Maude is dating up in heaven?"

"You think so?"

"Oh yeah, there is alot of goodlooking men up there. Nån snubbe, Tupac Shakur,

Sherlock Holmes..."

Kände bara för att skriva det. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar. Jag bryr mig inte direkt om vad du tycker om vad jag skriver. Jag har passerat den nivån, och du verkar ju väldigt mycket äldre än mig och borde vara visare, och jag kan ge dig att du kan säkert diskutera på en normal nivå, men kan du visa det då? Diskutera utan förolämpningar, jag ville inte dra in förolämpningar här, det var du som drog upp det igen.

Hämtar mina rimkunskaper från Fresh Prince...? Förlåt...? Jag kollar knappt längre på serien. Och enda stället han rimmar på är i introt? Även fast jag kan erkänna att han låter bra i introt.

Mahalo, jag tror du skulle vinna väldigt mycket på om du agerade som en vänligare människa. Och om du nu har kunskaper, andvänd dom på ett bra sätt, istället för att klanka ner på andra utan anledning. Som du håller på nu. Okej, jag tar tillbaka. Du får gärna diskutera vidare i topicen om du har lust, men jag står fast vid min åsikt. Och den kan inte du, Gud(mjo sure att han finns), eller nån jävel på denna jord ändra. Jag dör hellre än att inte stå för min åsikt.

Sen hur man kan berömma en person för att klanka ner på en annan utan anledning är bakom min kunskap. Det enda svaret jag hittar är 14isar.

Unge Cortez:

Självklart kan jag diskutera på en normal nivå och det kan även du, ditt ordföråd säger så iallafall, men jag har inte läst många inlägg av dig där du inte drar fram nån spydig, uppkäftig eller nån slags machokommentar där du vill hävda din position som GTAsajtens hårding. Men inte klandrar jag dig för detta; att hävda sin position är en vanlig djurisk drift, men så som jag ser det är det jag som är alpha-hanen i det här sammanhanget. Ha ho!

Ok låt mig se ifall jag har förstått rätt. Du tycker att jag klankar ner på dig? Jo kanske lite, men jag tycker du har lite mer att svara för än vad jag har. Jovisst jag kanske inte är en speciellt trevlig person, men jag har heller aldrig hävdat att jag är det, du förstår Cortez: "De godhjärtade blir uppslukade för sina gärningar, de likgiltiga stannar kvar på neutral grund och de ondsinta har makten vid sina fötter, jag står fast i mitten med en blandning av likgiltighet, godhet och hat, och jag tycker inte jag behöver agera på något annat sätt, för sättet som agerar har alltid funkat för mig. Jag har gått igenom några av de första inläggen på den här tråden och det här var väl ungefär 80% av vad jag fann

Cortez: "Tupac lever"

Nisse: "Nej han är död"

Cortez: "Du är en idiot"

Cortez: "Tupac lever, läs hans texter"

Jocke: "Hans texter är inte bevis nog att han lever"

Cortez: "Jo kolla på 7 teorin och stick din färsking"

Eh ok detta kanske inte var världens bästa rekreation, men det som utmärker sig i din gamla inlägg är din dåliga attityd, du har direkt bestämt dig för att idiotförklara alla som inte håller med dig. Jag förstår dig till viss mån, men det här är helt fel inställning att ha, jag själv är väldigt stor beundrare av konspirationsteorier och har fått tagit mycket skit från de pessimistiska svinen i min omgivning på grund av detta, men att försöka pracka på sin tro till andra gör dig snäppet värre än en nazist.

När jag var i din ålder så var jag väldigt politiskt engagerad och ville förändra världen för det bättre, ( jag håller fortfarande fast vid konceptet, men har nu valt att strida från ett annat perspektiv) men tillbaks till min lilla historia, jag bodde i Frankrike vid det här tillfället och jag gick med i en "fredsorganisation" med höga förväntningar om att starta den moderna revolutionen mot establisemanget, (jag vet, ung och korkad) det gick inte riktigt som jag hade tänkt mig. Jag flyttade in hos ett par som också var medlemmar i organisationen, dem var båda strikta veganer och det var på gränsen till att dem spottade mig i ansiktet bara för att jag åt kött, detta pågick i 3 dagar, glåpord och vidriga blickar, den tredje morgonen var jag så jävla trött på dem här jävla idioterna att jag var tvungen att dra där ifrån och snabbt, men inte utan att lämna något efter mig, dem jobbade på dagarna så jag hade hela lägenheten för mig själv under den här tiden. Jag packade mina saker, tog deras röka och några öl från kylen och sen gick jag till deras akvarium, dem hade en ful jävla guldfisk i den tanken som var värd en jävla massa stålar (jag kommer inte ihåg hur mycket den kostade) men det där missfostret var deras lilla älsking, så jag drog upp den ur akvariet och tog med han till köket, jag tog en kastrull och fyllde den med vatten och satte på spisen och kokade den lilla rackaren i några minuter och sen tog jag en tallrik och la fanskapet på den och satte mig vid matbordet och började äta, den smakade gummi och jag hade världens rännskita i en flera dagar efter det, men det var fan värt det. Jag lämnade tallriken kvar på bordet, det var bara ben kvar och så skrev jag ett litet avskedsbrev till mina värdar, där jag skrev: "SÄG INTE TILL MIG HUR JAG SKA LEVA," jag lämnade lappen brevid tallriken, tog mina grejer och gick.

Jag hoppas detta ger dig lite perspektiv. Det är aldrig roligt att bli utsatt för någons fanatiska tro, vi är alla olika och detta måste man respektera, men jag var tidigare som du, ifall någon ifrågasatte mina värderingar så var dem inte värt ett skit i mina ögon, men det som jag skrev till de här sjuka veganerna sitter fortfarande fast i skallen och fick mig själv att även omvärdera några aspekter i mitt liv, visst man kan vara oense, det är därför diskussion finns, men att pracka på nån dina ideer för att du anser att det är rätt, är helt enkelt fel, du kan aldrig lära gamla hundar att sitta. Men stå fast vid din åsikt du, jag respekterar en man som inte viker för sin tro mer än nån som erkänner sig besegrad.

Så du kanske borde tänka om, du skulle nog få mycket bättre respons ifall du tonade ner attityden litegrann, för jag kan erkänna att dina små spydiga inlägg kan få mig att skratta till lite då och då, men ditt skrytande kan bli riktigt tröttsamt och om du tycker att jag på nåt sätt har förolämpat dig på nåt sätt så ber jag om ursäkt, Ha ho! mina ord kanske slog hårdare än vad du vill erkänna.

Jag anser inte att jag är visare än dig eller någon annan på det här forumet för den delen, alla är smarta på sitt eget vis, jag hämtar min kunskap från erfarenhet av livet, bra böcker och psykedeliska droger. Om det gör mig till en intellektuell får väl stå för andra, men jag tänker inte motsätta de personer på det här forumet som tycker att det mesta jag säger är vettigt. Det betyder bara att jag är på rätt väg och att jag kanske kan få en större skala av människor att lyssna på vad jag har att säga, så som svar på tal: "jag använder mina kunskaper på det bästa sättet jag kan, och det funkar".

Ok jag börjar få kramp i fingrarna så jag får väl ta och runda av här, eh ok vi hörs

-Mahalo.

PS: Med den där Fresh Prince kommentaren så menade jag att du hämtade dina kunskaper från undertexten vid introt,

"Lattja vi var coola vi spelade boll utanför vår skola" :rolleyes:

men va fan jag gillade faktiskt din lilla rap, den fick mig att skratta, titta jag kan vara trevlig ibland.

Redigerad av Mahalo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...