Jump to content

Tupac - Lever han?

Cortez
 Share

Tupac - Tror du han lever efter alla dessa år?  

620 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ja, det kan vara. Men jag tror stensäkert på att det är äkta.

@okka: De där citationstecknena förtjänar att vara där. Visst, det har gått 9 år, och det spräcker den s.k 7-teorin. Men vem har sagt att han ska börja rappa igen? Jag tror knappast han arrangerade att de där 2 killarna skulle filma honom och hans vänner. Sen kan 7-teorin fortfarande funka. T.e.x. 14 år efter hans död - 7 = 7. Ja, man kan leka hur man vill med de där siffrorna. Men de flesta inblandade i diskussionen vet ju redan om 7-teorin.

Varför han varit "borta" i 9 år snart, jadu, lite svårt för mig att säga. Det vet han nog bara själv. Varför han hänger där? Han måste ju äta, och få frisk luft han med, eller hur? Han är ju "bara" en människa. Och enligt mig är det mer än likt, det ser ut som Tupac, vilket bara stärker mina tankar, som går nu upp till 99,9% chans att han lever. Och det räcker bra för mig, för att jag ska bli glad och få glada tankar i huvudet. Ni får väl tro vad ni vill, jag tvingar er inte att tro som jag, jag säger bara hur jag tror och vad jag har för saker som kan styrka mina ord. Jag vill bara upplysa er om det som är sanningen. Ni borde vara glada. =)

Aa, jag glömde en sak. De där killarna som är med Tupac, de påminner om folk som jag såg i en Tupac freestyle video-klipp som jag såg en gång. Var en tid sen jag såg det, men jag har för mig att det gick under namnet:

"Thug Angel - Tupac freestyle"

Och om jag har en korrekt minnesbild liknar de killarna vid Tupac lite dom i studion i det klippet. Ni kan nog hitta det på vissa speciella program och på de rätta ställena. Ni vet nog vad jag snackar om.

Jag förstår att du blir glad. Skulle själv blivit glad om det visade sig att dom hade smyg klipp på Joey Ramone (Även fast han med 100% säkerhet är död) :lol:

On topic: Som okka sa. Man märker att hans s.k "homies" kollar mot kamera mannen

lite då och då. Han är ju liksom inte skymd bakom någon eller är det en liten mikro kamera han har satt upp?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 2k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Har jag påstått att han ska börja rappa? Det har ingenting med 7-teorin att göra, det bevisar bara att den är långsökt, och då du påstår att man kan "leka hur man vill med dom där siffrorna" tyder väll på att du själv är ganska medveten om det...

------------

Om vi nu säger att han lever så borde han väll ändå inte fara omkring med sina kompisar i en stadsjeep och käka på burgerking. Eller? Det borde väll spräcka hela grejen med att gömma sig från omvärlden? Jag tror nog att rätt många mer än några på jamaica skulle reagera på att han lever om så var fallet...eller?

-----------

...angående själva filmklippet och att dom inte "planerade" att han skulle bli filmad - ja själv skulle jag då reagera om några stod och filmade mig från ett hörn - jag har inte sett på klippet särskilt grundligt men det verkar som om dom är någelunda medvetna om filmarens närvaro from time to time...

Nej, men om han vill hålla sin teori levande har ingenting att göra med att han äter. 7-teorin är långt ifrån långsökt. Det vet den som kollat upp den. Mjo, man kan leka hur man vill med siffror, det är sant. Men det måste vara rätt siffror, och dessa är rätt vid över 20 ggr med bara en siffra. Kallar du det sammanträffande? Chansen är 0,01% att det är ett sammanträffande.

Han vill leva han också, han kan åka vart han vill med vem han vill, för folk vill ju ändå inte tro på att han lever. Ungefär som nästan hela högen på det här forumet.

Jag ser ingen Burgerking skylt, gör du? Ja, han behöver ju inte gömma sig för ni vägrar ju tro på att han lever som sagt, precis som de flesta andra här i världen.

Folk på Jamaica bryr sig nog inte så mycket om nån främling går runt i badbrallor och bar överkropp, än nån vanlig snubbe. Och 1000 personer, är ändå en stor summa människior. Speciellt under 1 timme.

Ja, och de ser kameramannen nån gång ser det ut som, men de svarar bara med en "Westside" hälsning med handen. Men han fortsätter ju filma, och då vill de ha bort honom.

Och han som pratar innan är funk master flex(orka stava.), och han är känd, varför skulle han ljuga om nåt sånt här?

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, men om han vill hålla sin teori levande har ingenting att göra med att han äter. 7-teorin är långt ifrån långsökt. Det vet den som kollat upp den. Mjo, man kan leka hur man vill med siffror, det är sant. Men det måste vara rätt siffror, och dessa är rätt vid över 20 ggr med bara en siffra. Kallar du det sammanträffande? Chansen är 0,01% att det är ett sammanträffande.

Han vill leva han också, han kan åka vart han vill med vem han vill, för folk vill ju ändå inte tro på att han lever. Ungefär som nästan hela högen på det här forumet.

Jag ser ingen Burgerking skylt, gör du? Ja, han behöver ju inte gömma sig för ni vägrar ju tro på att han lever som sagt, precis som de flesta andra här i världen.

Folk på Jamaica bryr sig nog inte så mycket om nån främling går runt i badbrallor och bar överkropp, än nån vanlig snubbe. Och 1000 personer, är ändå en stor summa människior. Speciellt under 1 timme.

Ja, och de ser kameramannen nån gång ser det ut som, men de svarar bara med en "Westside" hälsning med handen. Men han fortsätter ju filma, och då vill de ha bort honom.

Och han som pratar innan är funk master flex(orka stava.), och han är känd, varför skulle han ljuga om nåt sånt här?

Hmm, tyckte det var likt honom!

nä se jag vet inte, jag är skeptiskt inställd, och det du säger är sant gällande att folk vägrar tro på att han lever men seriöst - världens kändaste rappare känner folk igen väldigt väl och jag tror att media skulle ta upp detta om det skulle vara 100-procentigt.

Ang. 7-teorin så är jag hyffsat inläst på den, och visst - det är ett väldigt sammanträffande, och jag har inte nekat att tupac kan ha byggt upp en del av den...

Har du sett Tupac och Biggie-dokumentären? Haha! "Frequently Asked Question...".

Den visar ungefär varför jag tror på att han blev mördad. Allt detta om att han skulle ha fejkat sin egen död och hålla sig borta känns alldeles för overkligt för mig, kalla mig naiv eller vad du vill (men jag tror dock på Gud, tihi)...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@Wu Zi Mu: Smart du verkar vara. "Han vill bara ha uppmärksamhet". Mjo, därför han snart varit gömd i över 9 år.

Du förstod inte vad jag menade.

Han leker "död" för att se hur folk skulle reagera, hur dom skulle sakna honom, m.m m.m.. Så kan sitta där å njuta av allt som sägs av alla fans..

EDIT: Nej, jag har inte sett filmen, för mig finns det bara låtar där. Och en bild.

EDIT 2: Hittade den, men den fungerade inte för mig :S

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför ska vi hoppas? När vi kan veta. Det finns inga bevis på att han är död, därmed är han inte död. Bara för han lyckats lura hela samhället och den här världen, vägrar ni tro på att han lyckats. Ni tror det är omöjligt för en människa att klara det, men det går. Allt man behöver är pengar och kontakter.

Jag skulle kunna trycka Tupac Amaru Shakur i era ansikten utan att ni skulle fatta att han levde. Det är ingen idé att förklara för den som inte begriper. Man har ju försökt hur länge som helst, och gett bevis efter bevis men ni vägrar ta emot.

Well, ledsen om jag raserar hela eran världsbild men jag kommer fortsätta att försöka få in era huvuden att Tupac lever tills ni förstår det, eller tills jag lämnar forumet. Och den tiden är inte här ännu, såvida inte nån bannar mig. Det var de sista visdomsorden för den här posten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

...varför måste man vara hiphoppare för att tro på hans levnad, egentligen? "Låt dom ha hopp om nått"?

Måste väl inte vara hiphopare för det...

Men om t.ex sångaren i System of a down hade dött så hade det väl varit roligare för mig om jag hade fått reda på att han levde än om en som inte lyssnar på soad hade fått reda på det ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är inte den där bilden ett bevis?

Hmm, jag hoppas iaf på att han lever.

Han kanske inte gör det, men man kan ju alltid hoppas,

och blir jag hipopare nu för det? ^_^

Tom Tupac's mamma(Afeni Shakur) har sagt att den är falsk, så jag skulle inte anse den som ett bevis. =)

Det är rätta takter, du tänker rätt.

Du får bli hiphopare om du vill, ditt eget val.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tom Tupac's mamma(Afeni Shakur) har sagt att den är falsk, så jag skulle inte anse den som ett bevis. =)

Det är rätta takter, du tänker rätt.

Du får bli hiphopare om du vill, ditt eget val.

Du Cortez, vart hittade du det filmklippet? Borde det inte stå om det på nån hemsida? Är det nytt?

Isåfall borde det ju vara "Breaking news" på alla musikkanaler typ ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du Cortez, vart hittade du det filmklippet? Borde det inte stå om det på nån hemsida? Är det nytt?

Isåfall borde det ju vara "Breaking news" på alla musikkanaler typ  ^_^

Den började cirkulera på nätet igår. Exakta datumet när den filmades vet jag inte riktigt, men jag gissar på att det är i år. För jag tror inte att det borde tagit mer än 4 månader från att den filmades tills det kom ut på nätet.

Nu har jag pratat med lite folk, som säger att den kan ha filmats i samband med skivan "Loyal to the game"(att han filmades när han tog paus efter han gjort skivan? Inte säkert att hans röst är mixxad. Det pratades ju också på klippet han kommit ut från en studio precis), alltså december 2004. Min gissning var inte långt från verkligheten. =)

Edit: Jag har frågat runt lite, och han pratar ju om att han just dissat Eminem i studion för hans senaste album. Och det skulle stämma ganska bra med Loyal to the game, som släpptes i december. För Eminem's "Encore" släpptes den 12 november.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

...varför måste man vara hiphoppare för att tro på hans levnad, egentligen? "Låt dom ha hopp om nått"?

EBBA_GRÖN - Var tyst nu...

Jag har aldrig sagt att det var hiphoppare som skulle tro, Kanske lite felquotat. Men jag har aldrig påstått att det är hiphoppare som ska tro, å hoppas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...