Jump to content

Janet Jacksons tuttkupp

ElGato
 Share

Recommended Posts

Janet Jacksons bröstvisande på superbowl har fått den eminenta benämningen "tuttkupp"..

Vet knappt vad man skall skratta åt mest, tidningarnas desperata försök att skaffa läsare genom att hitta på de mest absurda benämningar för händelser.. eller själva nyheten.. En amerikansk kvinna stämmer Janet, Justin, CBS, MTV och Viacom på mångmiljon belopp för att något så "skändligt" inte skall visas i TV igen före kl22, man får ju tänka på de stackars barnen, som kommer bli ärrade för livet om de ser ett bröst på TV.

http://www.expressen.se/index.jsp?a=103826

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det mest troliga är väl att det var en PR-kupp. Släpper inte Janet Jackson ett nytt album snart? Tidningsrubriker världen över lär ju inte direkt försämra försäljningen... :(

För övrigt tycker jag att amerikanarnas TV-kultur är väldigt konstig. Svormdomar är inte tillåtna, sex eller att "visa för mycket" är inte tillåtet. Har detta gjort att amerikanarna svär mindre eller har mindre sex? Utan att ha någon vetenskaplig undersökning till grund svarar jag nej. Alla amerikanare jag har träffat (vilket i och för sig inte är särskilt många) har använt "the f-Håller med till 100%!" och "the s-Håller med till 100%!" rätt mycket. I jämförelse med amerikanska tv-serier och tv-filmer fruktansvärt ofta.

Att de ska börja sända alla galor med fördröjning (Grammy-galan, Oscars, mm.) för att kunna censurera bitar som det amerikanska folket inte tål att se är en mycket allvarlig bieffekt. Tror ni exempelvis att Michael Moores mycket Bush-kritiska tacktal vid förra Oscars-galan skulle gått igenom censuren? Det tror inte jag.

Censur är inget som en demokrati bör syssla med!

Edit:

Om ni tycker att det blev lite förvirrat kommer här en översättning:

Håller med till 100% = ord, på engelska ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe.. ja det känns ju som debatten är tagen ur en komedi på nåt sätt.

I USA kan man snacka kärnvapenprogram, visa krig och elände på tv varje dag, men ett bröst i två sekunder kan inte visas utan att det väcker rikstäckande debatt och personen i fråga blir typ bannad från det amerikanska samhället.

Hehe.. och man klagar på muslimska länder.. när världens ledande "demokrati" är typ bibliska fundamentalister. Ve den som svär. Ve den som på något sätt visar sexualitet.. på bästa sändningstid.. =P

Det står inget om kärnvapen i bibeln.. det är kanske därför det inte är no big deal med dessa.. medan en svordom eller naken hud på fel sändningstid väcker en ändlös debatt.

Jaja.. dom e roliga di där jänkarna ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var en en liten artikel i Sydsvenskan idag om hur snacket går ang. Jacksons tuttkupp.

Nu planerar man på allvar att införa en lag som gör det förbjudet att visa bröstvårtor på sändningstid då barn kan tänkas titta.

Stod även att debatten i kongressen har varit tuff, med snack om moralens förfall.. och många som näst intill börjat gråta.

Man skall införa 10ggr så hög straffavgift om en tv-kanal visar naket utan censur, än vad straffavgiften var tidigare.

Man planerar även på att införa förbud för sändning om en tv-kanal upprepar censur-brottet tre gånger.

Stod även en rolig sak om Christina Aguilera, som tydligen hade väldigt djup urringning på Grammy-galan. Då la man in en ruta som täckte hennes byst varje gång hon var i bild :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Asså herregud och allt som hör till. Så äckligt absurt att fokusera på sånt här skit i tv, tidningar m.m. Samma sak som med John Kerrys rykte om otrohet. Vem fan bryr sig och varför?

Edit: Janet hade ju nåt metallsmycke framför bröstvårtan? Har jag för mig iaf.

Redigerad av skribb
Länk till kommentar
Dela på andra sidor