GTA3 freak Skrivet 9 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2004 Berätta i Polishistorie topicen hur polis jakten var.. Hahahaa kom du på den själv? Fan vad du är påhittig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Add3 Skrivet 9 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2004 Hahahaa kom du på den själv? Fan vad du är påhittig. kom på den nyss!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sirius Skrivet 9 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2004 en anna nsak som är dryg, är om det händer något som berör en tjej: OMFG! DETTA ÄR DISKRIMINERING!!!!! om det händer en man: äh, sånh händer! vad syftar du pa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 9 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2004 vad syftar du pa? T.ex alla feminister är imot reklamafficherna med kvinnor i underkläder. Men feminister är ju för jämnlikhet mellan båda könen så varför klagar dom inte på reklamafficher med män i underkläder? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 9 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2004 För att män knappt syns på reklamstolparna. Kvinnorna får dåliga ideal och tror att man måste vara smal som en speta för att respekteras. För männens del är det ofta att vara muskulös som gäller och det är ju bara bra för kroppen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 10 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2004 Det finns ganska mycket män på reklamplancherna med. Det spelar väl ingen roll hur idealet är, det ska ändå vara jämnlikt. Förresten väljer man om man vill vara modell(om man "duger"). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 10 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2004 Men värst är när det står typ "Så här går du ner # kilo på # dagar!" w0rd! i bland står de saker som "så får du större bröst på bara några timmar" sjukt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sirius Skrivet 10 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2004 Det finns ganska mycket män på reklamplancherna med. Det spelar väl ingen roll hur idealet är, det ska ändå vara jämnlikt. Förresten väljer man om man vill vara modell(om man "duger"). Hahaha, vem fan bryr sig om dem har tagit nagon langharig blond valtranad kille, far det oss att sluta ata som leder till anorexia? Nej knappast, det enda det leder till ar att vi mojligen om vi egentligen bryr sa kanske vi borjar trana. Medan tjejerna far sa sma smala toser som kan leda till att de.... Eller tar du at dig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 10 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2004 w0rd! i bland står de saker som "så får du större bröst på bara några timmar" sjukt haha, jag har en sån på väggen.. NY SVENSK METOD FÅ STÖRRE BRÖST PÅ BARA 45MINUTER UTAN OPERATION Sen är det en ful gammal tant som rullar på "bröden".. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 11 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2004 (redigerad) Säg något som slår de ointressanta pensionerstidingarna i stil med "se&hör"? "Prinsessan Viktoria har en pojkvän. Vi har bilderna" "Kungaparet reser till Spanien" "Kunga paret hade sex nio månader före Viktoria föddes" etc etc. Vem fan bryr sej om vad Sveriges konung har för sej? Redigerad 11 februari, 2004 av Stora_tomtefar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 11 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2004 Hahaha, vem fan bryr sig om dem har tagit nagon langharig blond valtranad kille, far det oss att sluta ata som leder till anorexia? Nej knappast, det enda det leder till ar att vi mojligen om vi egentligen bryr sa kanske vi borjar trana. Medan tjejerna far sa sma smala toser som kan leda till att de.... Eller tar du at dig? Precis ingen bryr sig om det är en kille på en reklamplansch, inte jag heller. Men feministerna borde göra det eftersom dom är ute efter jämnlikhet. Dom skriver ju inte typ "Detta är onormalt smalt" på dom utan "Ge fan i våra kroppar". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ElGato Skrivet 12 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2004 Problemet är ju inte bara rotat i män och kvinnor på reklampelarna. Vi har ju en marknad som vill sälja. Nu råkar det vara så att kvinnan är utrustad med diverse saker som gör att de är i behov av andra underkläder och klädesplagg än män. Om man skall ha halvnakna män på reklamerna så finns det ett val; kalsonger. Det är knappast stiligt att göra reklam för BH med en man som stoltserar i detta plagg. Kvinnokroppen råkar vara mer estetiskt tilltalande också. Om man har intresse för design vet man att en line med mjuka former tilltalar mer än en linje med färre esstetiskt tilltalande mjuka former. Går inte att komma undan att kvinnokroppen är intressantare att titta på än en mans. Finns säkerligen fler kvinnor som tycker likadant (som inte är homo) än män som tvärtom tycker manskroppen är intressantare (och inte är homo). Men klart.. man utnyttjar givetvis kvinnokroppen till mycket mer än underklädesreklamer.. Hur ofta är det inte halvnakna tjejer bredvid en tv.. bil.. eller öl.. typ Men jaja.. tycker debatten är lite väl överdriven.. tyvärr är det ju bara de extrema feministerna som syns och hörs mest.. De som inte kämpar för rättvisa. Men men.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 12 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2004 bra sagt El Gato, bra sagt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 12 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2004 Djupt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ElGato Skrivet 13 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2004 hehe.. javisst.. tackar tackar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
danil89 Skrivet 14 februari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2004 Jaha. Ang. min läggning är jag anti-feminist. Kvinnor kan inte vara ledare (syftar på Sverige), män behövs. Nej jag är inte någon anti-gubbe jag bara sa något cp precis som jag gör i skolan ibland. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
danil89 Skrivet 14 februari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2004 Min slutsats är att Sex kan man skriva en artikel om mitt i tidningen eller något sånt. Men inte på Löpsedlarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SuXx Skrivet 15 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2004 Min slutsats är att Sex kan man skriva en artikel om mitt i tidningen eller något sånt. Men inte på Löpsedlarna. Alla prioriterar olika saker. Aftonbladet kostar t ex 8 kr utan bilaga (eller?). 8 kr?! Det är ju klart att du inte kan förvänta dig saker som i DN o SvD. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MR_Lene Skrivet 15 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2004 också rätt lol:2 sidor om..aja kommer inte riktigt ihåg va de va om men typ:Viktoria har setts med en annan man..och längst ner i högra hörnet(liten notis): 6åring mördad på dagis... Bra där aftonbladet... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sirius Skrivet 15 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2004 Precis ingen bryr sig om det är en kille på en reklamplansch, inte jag heller. Men feministerna borde göra det eftersom dom är ute efter jämnlikhet. Dom skriver ju inte typ "Detta är onormalt smalt" på dom utan "Ge fan i våra kroppar". Men vi hittar inte heller några fotografer som letar efter skinniga pojkar utanför vårdcentraler för anorexia, nej för de letar efter smala tjejer som blir tillfrågade att bli modeller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts