Karlsson Skrivet 8 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2004 Jag undrar hur man får tillbaka den ruta som kommer upp när man ska ladda ner nån sak från internet. Den där som varnar att vissa filer kan vara skadliga för datorn och så får man välja om man vill öppna, spara, avbryta eller få information. Hoppas ni fattar vilken ruta jag menar. Kör med Xp home. Jag har provat att återställa standardinställningar och återställa säkerhetsnivån till normal men det hjälpte inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fr34k Skrivet 8 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2004 när försvann den?? har du installerat nytt windows eller? *host* mozilla firebird *host* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karlsson Skrivet 8 februari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2004 Nä, jag råkade klicka i den ruta där den frågar om den alltid ska varna att vissa filer kan vara farliga så den inte var ibockad och så tryckte jag på spara. Kanske lite flummig förklaring men vet inte hur jag ska förklara det bättre. Och inget mozilla här inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 8 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2004 Internet-alternativ --> Säkerhet --> Anpassad nivå Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karlsson Skrivet 8 februari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2004 Nu har jag provat lite och det verkar som om det bara är zip-filer som öppnas direkt. Om jag provar laddda ner en rar-fil så kommer rutan upp där den säger att vissa filer är farliga. Så vet nån vad jag ska göra för att få tillbaka rutan när jag laddar ner zip-filer? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 8 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2004 Du, jag tror jag har kommit på det! Gå in i Kontrollpanelen --> Mappalternativ --> Filtyper. Sen markerar du ZIP, klickar på Avancerat och kryssar i rutan "Bekräfta öppnande av fil efter hämtning". Skriv om det fungerade! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karlsson Skrivet 8 februari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2004 Det funkade, tack så mycket Arvid. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts