Jump to content

Far cry...

AE_Dave
 Share

Recommended Posts

Drog upp tråden, eftersom det är recenserat i GameReactor. Det fick 8/10.

Grafik: 10 Spelbarhet: 7 Ljud: 7 Hållbarhet: 8

Fördelar:

Otrolig grafik

Bra historia

Nackdelar:

AIn är ojämn

Stundtals enformigt

-----------------------------------------

Min scanner funkar inte, annars skulle jag kunna skanna in den :P Dom säger också i recensionen att onlinedelen är superb, så detta är ett givet köp enligt mig :(

håller verkligen med om att AIn är ojämn, vissa kan man nästan gå fram och knivhugga, medans andra upptäcker en direkt, och endel gubbar tå upp imot 10 skott medans andra tål ett eller 2

annars är det det roligaste spelet jag lirat på länge!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 146
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

• 2 weeks later...
Haha! Kolla vad som hände mig när jag satt och spelade Far Cry nyss!

Satt och tryckte bakom en palm när jag hörde hur en jeep startades, smög fram och kikade, och vad fan får jag se framför ratten? Jo ett vildsvin! Haha! :(

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/up...rCry0000001.JPG

Så smarta vildsvin är det inte ofta man ser ser. :)

Så klaga inte på dålig AI i Far Cry.

Det där vildsvinet ser inte särskilt riktigt ut... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

lol@vildsvinet! ;)

Själv köpte jag Far Cry i söndags, fan vad ballt det är! ;) Jag bara måste dra upp en sak som var både kul och ny för mig, om ni förstår vad jag menar: Jag körde jeep och fick syn på ett läger framför mig. Jag hoppa ur jeepen och sprang runt lägret för att lägga mig i bakhåll. På ett ställe så stod en kille och öva skytte, han fick syn på mig. Jag sköt honom och sprang upp på en liten kulle. Några vakter kom och sökte igenom området där striden mellan mig och skytten hadde ägt rum. Uppe i ett torn stod en vakt och höll utkik, jag sköt honom. Dom andra soldaterna fick panik och sprang och gömde sig överallt, två gömde sig bakom en oljetank. Båda dog i explosionen, resten lät jag min M4 ta handom.

Fan vad coolt det kändes! :(

Ett par till grejer:

Några vakter stod och prata om mig på ett ställe, brevid dom stod några gasolflaskor....... (När man pratar om trollen så kommer dom! :P )

Sen är det grymt att rulla ner tunnor på vakter, precis när man spräng parabolen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det rådjur och fasaner i far cry?

ehh nä.

Far Cry är asballt. Köpte det i tisdags och håller på att spela för fullt. Kör på svåraste svårighetsgraden för att få en riktig utmaning men det var lite väl svårt och lite overkligt. Direkt när jag skjuter någon t.ex så vet alla de andra gubbarna precis var jag är plus att dom är hur många som helst. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte sett nån papegoja. Men det beror på att jag kör med "Medimum" på inställningar (Har ett 64MB GeForce ;) ).

Jag har också ett 64mb men ser ändå papegojor. :lol:

Ställ inte in det på medium utan ta advanced och sätt ner shadows och lightning så kan du ha mycket högre på resten av grejerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor