Barracuda Skrivet 5 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2004 Jag sitter och funderar på att köpa en kamera mobil... och, ja tycker ni att det är värt att köpa eller ska man vänta lite? Mobilerna som jag väljer emellan kostar lika mycket men, ja: Den första: SAGEM Kontantkortstelefon MY X-6 Mobiltelefon med inbyggd CCD-digitalkamera som har 3x zoom, färgskärm på 65000 färger och mycket mer. FÖRSTORA Butikspris 1 996:- SKRIV UT Internetpris 1 896:- Passningstid: Upp till 310 timmar Taltid: Upp till 4 tim 40 min Vikt: 106 gram Mått:(LxBxD) 110x46x22 mm Övrigt: Inbyggd CCD-digitalkamera med 3x zoom, färgskärm (65000 färger), HiFi och polyfoniska ringsignaler, HSCSD, Wap 1.2.1, MMS, EMS, GPRS, IR. Telefonen är låst till Tele2/Comviq kontantkort i ett år. * upp till 310 timmar passningsitd * upp till 4 tim och 40 min taltid * vikt 106 gram, färgskärm 65000 färger * inbyggd digitalkamera med zoom * hifi ringsignaler, hscsd, wap, mms, gprs, spelDEn andra: MOTOROLA Mobiltelefon V525 LIVE Mobiltelefon med inbyggd digitalkamera, färgskärm, polyfoniska ringsignaler, Quad-band GSM 850/900/1800/1900 m m FÖRSTORA Butikspris 1 996:- SKRIV UT Internetpris 1 896:- Passningstid: Upp till 200 timmar Taltid: Upp till 390 minuter Vikt: 123 gram Mått: 89x49x24,8 mm Övrigt: Inbyggd digitalkamera, färgskärm (65000 färger), Bluetooth , polyfoniska ringsignaler, högtalarfunktion, Quad-band GSM 850/900/1800/1900, spel, GPRS, Java, MMS m m (Telefonen är operatörslåst till Vodafone) * upp till 200 timmar passningstid * upp till 390 minuter taltid * bluetooth , inbyggd digitalkamera * färgskärm (65000 färger), spel, gprs * quad-band gsm 850/900/1800/1900, java, mms Vilken av dem, eller ska jag vänta till teknologin (alternativt: min ekonomi) är lite bättre? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 5 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2004 (redigerad) Om jag var tyckte att jag var tvungen att köpa en kamera mobil av de förslagen du gav så skulle det vara Sagem ! Men jag skulle hellre vänta lite till och kanske spara till en 3G mobil ! Redigerad 12 april, 2004 av Karatemorfar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Barracuda Skrivet 5 februari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2004 Om jag var tyckte att jag var tvungen att köpa en kamera mobil av de förslagen du gav så skulle det vara Sagem ! Men jag skulle hällre vänta lite till och kanske spara till en 3G mobil ! Det är det som är det j*vliga, den har bara IR och inte bluetooth och tvärtom! 3G mobil? nej för dyrt! (hört att man får huvudvärk av den(?)) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 5 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2004 En T610 ska du slå till på, jag har en och den funkar superb..! + Bluetooth IR Java Kamera, funkar super i ljus..! Mophun Färgskärmen Teman, gör din mobil personlig! Music DJ, gör dina egna polyfon signaler! Tillbehören - Kameran är väldigt dålig i mörker, dvs även om har mörkerinställningen så blir bilden bara grötig. Driftproblem i kyla/väte Ingen luckmobil Helt enkelt, en ruskigt bra mobil (prisad som bästa mobil av alla tidningar) för nu ett väldigt bra pris med tanke på innehållet... 9/10 ---------- Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 5 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2004 jag har då aldrig märkt av att min t610 fungerat sämre i kyla, haft fånen sen början av hösten och är riktigt nöjd med den Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 5 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2004 Ok, hade min sen början av förra året... i extrem kyla.. så märker man det, tro mig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fr34k Skrivet 6 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2004 i extrem kyla temp?? mitt råd är: vänta med kameramobil ½ - 1 år.. dels så kommer det nya "bättre" kameramobiler nästan varje månad nu.. om man väntar så blir dels de äldre billigare och de nya lär väll ha samma skärpa som en vanlig digitalkamera. men men, det beror ju på om du kan hålla dig så länge? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ElGato Skrivet 6 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2004 3G-mobiler är ruskigt dåligt köp nu.. Masterna har ju knappt nån räckvidd, och om man kommer utanför räckvidden för en mast skall den hoppa över till det vanliga mobilnätet vilket kan ta mer än en minut ibland, samma sak när den hittar ett 3Gnät igen. Min granne hade en sån någon månad innan han gav bort den, som taxiförare är det inte speciellt kul när mobilen ständigt letar täckning. Som vissa andra här påpekat är T610 ett utmärkt köp.. det är knappast nån mobil du kommer bli missnöjd med och bilderna den tar är det inget fel på. Kolla mobilsajten.com för en del bildexempel från olika telefoner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 6 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2004 mitt råd är: vänta med kameramobil ½ - 1 år.. dels så kommer det nya "bättre" kameramobiler nästan varje månad nu.. om man väntar så blir dels de äldre billigare och de nya lär väll ha samma skärpa som en vanlig digitalkamera. men men, det beror ju på om du kan hålla dig så länge? resonerar man så så kan man ju vänta i all oändlighet, då företagen alltid kommer spotta ut nya bättre mobiler Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 6 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2004 resonerar man så så kan man ju vänta i all oändlighet, då företagen alltid kommer spotta ut nya bättre mobiler Exakt! Om ett antal år kommer det nog en Nokia 1000009876 med inbyggd husvagn och stekpanna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 6 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2004 stekpanna? jovisst, kanske en kastrull med äggfräsare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 6 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2004 stekpanna? jovisst, kanske en kastrull med äggfräsare Jag var ironisk... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Scotty Skrivet 6 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2004 Exakt! Om ett antal år kommer det nog en Nokia 1000009876 med inbyggd husvagn och stekpanna. Glöm inte brödrost. Men allvarligt, dagens kamera-mobiltelefoner är nog inte så bra, vänta en tid "½ - 1 år", enligt mig alltså. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 6 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2004 Jag var ironisk... /me2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
siggge Skrivet 6 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2004 Nokia 6600 har troligtvis den bästa kameran på marknade just nu.. Den har det mesta man kan ha som bla videoinspelare, xhtml-webläsare, IR, Bluetooth, symbian serie 7.0 mm.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 6 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2004 Exakt! Om ett antal år kommer det nog en Nokia 1000009876 med inbyggd husvagn och stekpanna. Fy fan lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fr34k Skrivet 6 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2004 resonerar man så så kan man ju vänta i all oändlighet, då företagen alltid kommer spotta ut nya bättre mobiler jooo.. men jag menar bara att kameran blir bättre och bättre.. jag köper nog en kamera när skärpan och räckvidden på kameran är någolunda likt en vanlig digitalkamera Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
2fast4you Skrivet 6 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2004 en nokia 3650 eller 3660 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ElGato Skrivet 6 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2004 Det är en mobil ändå.. man behöver väl inte ha 5megapixel. Huvudsaken är att man kan ringa med den, om man sen kan ta bilder så är det ju jäkligt fint. Men att förvänta sig en digitalkamera i mobilen av vanlig digitalkamera-standard är väl ändå att ta i. Klart om något år har man säkert uppåt 3Megapixel i mobiler också.. men det är precis som KalleR säger, det resonemanget kan man ha i all oändlighet. Vill du köpa en mobil med kamerafunktion så gör det. Om du vill köpa något som släpps om ett par månader som är mycket bättre än allt annat på marknaden nu kan du lika gärna sluta spekulera i något köp.. =P Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Barracuda Skrivet 7 februari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2004 Funderade fakist på en T610, Men den jag ska köpa skall ha: Digatalkamera Bluetooth/IR GPRS/WAP Det har ju faktist T610 men den, a, jag gillar inte sonyericsson, kompisens joystick pajade efter nån månad bara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts