Jump to content

Kameramobil

Barracuda
 Share

Recommended Posts

Jag sitter och funderar på att köpa en kamera mobil... och, ja tycker ni att det är värt att köpa eller ska man vänta lite?

Mobilerna som jag väljer emellan kostar lika mycket men, ja:

Den första:

SAGEM Kontantkortstelefon MY X-6

Mobiltelefon med inbyggd CCD-digitalkamera som har 3x zoom, färgskärm på 65000 färger och mycket mer.

FÖRSTORA Butikspris 1 996:-

SKRIV UT Internetpris 1 896:- 

Passningstid: Upp till 310 timmar

Taltid: Upp till 4 tim 40 min

Vikt: 106 gram

Mått:(LxBxD) 110x46x22 mm

Övrigt: Inbyggd CCD-digitalkamera med 3x zoom, färgskärm (65000 färger), HiFi

och polyfoniska ringsignaler, HSCSD, Wap 1.2.1, MMS, EMS, GPRS, IR. Telefonen

är låst till Tele2/Comviq kontantkort i ett år. 

* upp till 310 timmar passningsitd

* upp till 4 tim och 40 min taltid

* vikt 106 gram, färgskärm 65000 färger

* inbyggd digitalkamera med zoom

* hifi ringsignaler, hscsd, wap, mms, gprs, spel

DEn andra:

MOTOROLA Mobiltelefon V525 LIVE

Mobiltelefon med inbyggd digitalkamera, färgskärm, polyfoniska ringsignaler, Quad-band GSM 850/900/1800/1900 m m

FÖRSTORA Butikspris 1 996:-

SKRIV UT Internetpris 1 896:- 

Passningstid: Upp till 200 timmar Taltid: Upp till 390 minuter Vikt: 123 gram Mått: 89x49x24,8 mm Övrigt: Inbyggd digitalkamera, färgskärm (65000 färger), Bluetooth , polyfoniska ringsignaler, högtalarfunktion, Quad-band GSM 850/900/1800/1900, spel, GPRS, Java, MMS m m (Telefonen är operatörslåst till Vodafone) 

* upp till 200 timmar passningstid

* upp till 390 minuter taltid

* bluetooth , inbyggd digitalkamera

* färgskärm (65000 färger), spel, gprs

* quad-band gsm 850/900/1800/1900, java, mms

Vilken av dem, eller ska jag vänta till teknologin (alternativt: min ekonomi) är lite bättre?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 54
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Om jag var tyckte att jag var tvungen att köpa en kamera mobil av de förslagen du gav så skulle det vara Sagem !

Men jag skulle hällre vänta lite till och kanske spara till en 3G mobil !

Det är det som är det j*vliga, den har bara IR och inte bluetooth och tvärtom! :shifty:

3G mobil? nej för dyrt! (hört att man får huvudvärk av den(?))

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En T610 ska du slå till på, jag har en och den funkar superb..!

+

Bluetooth

IR

Java

Kamera, funkar super i ljus..!

Mophun

Färgskärmen

Teman, gör din mobil personlig!

Music DJ, gör dina egna polyfon signaler!

Tillbehören

-

Kameran är väldigt dålig i mörker, dvs även om har mörkerinställningen så blir bilden bara grötig.

Driftproblem i kyla/väte

Ingen luckmobil :shifty:

Helt enkelt, en ruskigt bra mobil (prisad som bästa mobil av alla tidningar) för nu ett väldigt bra pris med tanke på innehållet...

9/10

----------

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

i extrem kyla

temp??

mitt råd är:

vänta med kameramobil ½ - 1 år.. dels så kommer det nya "bättre" kameramobiler nästan varje månad nu.. om man väntar så blir dels de äldre billigare och de nya lär väll ha samma skärpa som en vanlig digitalkamera. men men, det beror ju på om du kan hålla dig så länge?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

3G-mobiler är ruskigt dåligt köp nu..

Masterna har ju knappt nån räckvidd, och om man kommer utanför räckvidden för en mast skall den hoppa över till det vanliga mobilnätet vilket kan ta mer än en minut ibland, samma sak när den hittar ett 3Gnät igen.

Min granne hade en sån någon månad innan han gav bort den, som taxiförare är det inte speciellt kul när mobilen ständigt letar täckning.

Som vissa andra här påpekat är T610 ett utmärkt köp.. det är knappast nån mobil du kommer bli missnöjd med och bilderna den tar är det inget fel på.

Kolla mobilsajten.com för en del bildexempel från olika telefoner.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

mitt råd är:

vänta med kameramobil ½ - 1 år.. dels så kommer det nya "bättre" kameramobiler nästan varje månad nu.. om man väntar så blir dels de äldre billigare och de nya lär väll ha samma skärpa som en vanlig digitalkamera. men men, det beror ju på om du kan hålla dig så länge?

resonerar man så så kan man ju vänta i all oändlighet, då företagen alltid kommer spotta ut nya bättre mobiler :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

resonerar man så så kan man ju vänta i all oändlighet, då företagen alltid kommer spotta ut nya bättre mobiler :D

jooo.. men jag menar bara att kameran blir bättre och bättre.. jag köper nog en kamera när skärpan och räckvidden på kameran är någolunda likt en vanlig digitalkamera

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är en mobil ändå.. man behöver väl inte ha 5megapixel.

Huvudsaken är att man kan ringa med den, om man sen kan ta bilder så är det ju jäkligt fint. Men att förvänta sig en digitalkamera i mobilen av vanlig digitalkamera-standard är väl ändå att ta i.

Klart om något år har man säkert uppåt 3Megapixel i mobiler också.. men det är precis som KalleR säger, det resonemanget kan man ha i all oändlighet.

Vill du köpa en mobil med kamerafunktion så gör det.

Om du vill köpa något som släpps om ett par månader som är mycket bättre än allt annat på marknaden nu kan du lika gärna sluta spekulera i något köp.. =P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor