AE_Dave Skrivet 6 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2004 Det är ju olagligt. Det är ju olagligt att bränna och sen sälja det men så som jag har uppfattat det är det lagligt att bränna för eget bruk, och om inte hans kompisar säljer det till honom för 10000 sek så kan det ju inte vara olagligt eller? Om det hade varit olagligt att bränna för eget bruk tror jag inte det funnits brännbara cd skivor - dvd skivor här i Sverige. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 6 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2004 (redigerad) Det är ju olagligt att bränna och sen sälja det men så som jag har uppfattat det är det lagligt att bränna för eget bruk, och om inte hans kompisar säljer det till honom för 10000 sek så kan det ju inte vara olagligt eller? Om det hade varit olagligt att bränna för eget bruk tror jag inte det funnits brännbara cd skivor - dvd skivor här i Sverige. .... Ok visst. *EDIT* Ok, vi resonerar på ditt sätt. Jag bränner ungefär 8000 kopior på ett spel som jag sen delar ut gratis på stan. Är det lagligt? Redigerad 6 februari, 2004 av Topp3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZalCiNoWa Skrivet 6 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2004 .... Ok visst. *EDIT* Ok, vi resonerar på ditt sätt. Jag bränner ungefär 8000 kopior på ett spel som jag sen delar ut gratis på stan. Är det lagligt? Och leker lite Robin Hood! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 6 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2004 Det är ju olagligt att bränna och sen sälja det men så som jag har uppfattat det är det lagligt att bränna för eget bruk, och om inte hans kompisar säljer det till honom för 10000 sek så kan det ju inte vara olagligt eller? Om det hade varit olagligt att bränna för eget bruk tror jag inte det funnits brännbara cd skivor - dvd skivor här i Sverige. Det är lagligt att göra backup på sina CDskivor Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 6 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2004 Vilken jävla poll! Vote: Driv3r. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 6 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2004 .... Ok visst. *EDIT* Ok, vi resonerar på ditt sätt. Jag bränner ungefär 8000 kopior på ett spel som jag sen delar ut gratis på stan. Är det lagligt? Nej det är inte speciellt lagligt. Om en polis skulle få tag i dig så vettefan hur det skulle gå men böter borde det bli iaf! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 6 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2004 Nej det är inte speciellt lagligt. Om en polis skulle få tag i dig så vettefan hur det skulle gå men böter borde det bli iaf! Men jag tog ju inte betalt för det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 6 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2004 Men din pappskalle,det är inte samma sak Om man bränner åt sina kompisar är det lagligt Om man bränner och springer ut och ger spel till dom fattiga är det olagligt har du inte sett Robin Hood toppis? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 6 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2004 Men din pappskalle,det är inte samma sak Om man bränner åt sina kompisar är det lagligt Om man bränner och springer ut och ger spel till dom fattiga är det olagligt har du inte sett Robin Hood toppis? Jo, men han gav pengar till folk. Jag gör ju kopior av spel och ger till folk, men eftersom jag inte tar betalt är det inte piratkopiering. (Askul att lura lagen ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 6 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2004 Du är smart,Topp3,om du bränner 60.000 kopior av Max Payne 2 kan vi gå och ge det till varenda person i Ullevi i sommar? Men skribb får ingen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 7 februari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2004 Väljer nog bort BF: Vietnam! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dempaboy Skrivet 7 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2004 Men din pappskalle,det är inte samma sak Om man bränner åt sina kompisar är det lagligt Om man bränner och springer ut och ger spel till dom fattiga är det olagligt har du inte sett Robin Hood toppis? och var tror du fattiga får tag på en dator som klarar BF: vietnam och driv3r? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts