Jump to content

polishistorier

virre_viking
 Share

Recommended Posts

mmm.. men det värsta av allt är ju att de gatustenskastarna och förstörarna gick in och gömde sig bland fredliga demonstranter, och när poliserna kommer och stoppar demonstranterna(fredliga/ofredliga) så blir de fredliga förbannade och tycker att polisen gör fel.. Men hur fan ska de göra? ta på sig glsögon som skiljer de fredliga mot de ofredliga?? om du ser en grupp demonstranter springa omkring på gatan om du är polis, och ser en gatusten komma flygande ur gruppen.. Nog fan skulle du tro att allihopa var våldsamma och gripa dem... eller?? <_<

Håller med till 100%!. Sveriges poliser är underbara i jämförelse med vissa amerikanska stater där polisen är maffia och sysslar med organiserad brottslighet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 74
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Min bror var där som demonstrant, ej aktivist. Polisen red på hästar och dom trampade nästan ihjäl han. Han fick slänga sig åt sidan. Sen fick dom sitta i bur. Vad hade dom gjort? Jo, dom hade en accepterad demonstration.

jävla snutar,vi har om lagar i so.

då ställdes frågan om de som hände för något år sen eller när de va.

de där om att den demonstrant hade kastat en sten mot poliser och så var de en polis som sköt han <_<

många tyckte att polisen gjorde rätt i min klass. fattar inte hur dom tänker. fast alla tycker olika :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jävla snutar,vi har om lagar i so.

då ställdes frågan om de som hände för något år sen eller när de va.

de där om att den demonstrant hade kastat en sten mot poliser och så var de en polis som sköt han <_<

många tyckte att polisen gjorde rätt i min klass. fattar inte hur dom tänker. fast alla tycker olika :angry:

Varför skulle polisen ha gjort fel?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Givetvis svårt att säga vad som är rätt eller fel.

Men att använda ett handeldsvapen och skjuta rätt in i en folkmassa kan väl knappast anses vara rätt?

Det kvittar om polisen var provocerad eller inte. En polis skall inte provoceras fram till saker, det ingår i hans jobb att klara av sånt.

För det första skall polisen inte använda mer våld än vad nöden kräver.

Stenar som kastas mot honom kan knappast motsvara att nöden kräver för polisen att skjuta rakt in i folkmassan där stenen kom ifrån.

Detta är totalt hjärnsläpp.

Ett varningsskott hade kanske varit ok, rakt upp i luften, men inte ens det hade varit en rättsligt legal handling. Det som kommer upp kommer också ner, när det handlar om en kula från en pistol kommer den ner med ungefär samma kraft som den sköts ut, tillräcklig kraft för att döda den person som får den i huvudet.

Det var säkert inte alls kul att vara polis vid gbg-kravallerna. Det är en fruktansvärt pressad situation, själv skulle jag med glädje klubba ner varenda jäkel som utnyttjade demonstrationen till att vandalisera och förstöra. Som polis har man dock större ansvar, men att skjuta rakt in i en folkmassa kan inte rättfärdigas av stenkastande eller provokation.

Om man skall gå till grunden med det hela så uppstod ju situationen på grund av makt-mötet.

Slutsats: Allt är Bush fel. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Killen som blev skjuten sprang fram med en gatsten i handen..

Ganska självklart att han blir skjuten eller... :wacko:

Ja, han sprang fram med en gatsten i handen. Ja, han kastade gatstenen MOT poliserna men det ger dom ingen rätt att skjuta honom inte i ryggrn när han springer där ifrån och inte träffade någon!

Under EU-kravalerna så gjorde poliserna så att elever (och andra) fick lägga sej på mage på den kalla asfalten utanför Hvitfälska eller Schilerska + att dom trodde att det fanns tyska terorister eller vad det var, så att han som låste upp skolan och sådant fick låsa upp. Det e inte vad jag kallar säkerhet precis! Visst man ska respektera poliser men då får dom arbeta bättre!

Jag såg bilder när dom bara gick emot oskyldiga människor som inte gjort nåt (än) med HÄSTAR!!! och hundarna lät dom bita folk lite hur som helst verkade det som! Visst sedan fanns det dom som kastade gatsten efter gatsten men ändå!

jag tror att poliser blir betalade x-tra (det blir dom men x-tra x-tra) för att "försvara EU-mötet etc" vilket dom gör genom att överreagera och att säja att dom kastade gatstenar mot oss och att alla poliser typ fick hjärn skador (mer hjärn skador) fattar ni!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, han sprang fram med en gatsten i handen. Ja, han kastade gatstenen MOT poliserna men det ger dom ingen rätt att skjuta honom inte i ryggrn när han springer där ifrån och inte träffade någon!

Polisen skjuter inte i onödan!

Det där var nödvärn(försvar)

Han sköt för att det låg en skadad polis som hade fått en gatsten i huvet på backen... Om du hade varit Polis hade du nog inte tillåtit det!

Pappa har varit polis i snart 18 år och blivit hotad med det ena och det andra(Allt från kniv till ak4) så jag tycker att sverige börjar likna t.ex USA där alla tycker att polisen gjorde fel som sköt en kille i magen när han vart överfallen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

nått som man har sett på tv var ju att poliserna kastade tillbaka gatustenar...

det är ju inte så rätt att göra... poliserna hade ju sköldar, hjälmar och andra skydd! demonstraterna hade ju inget!

Tänkte precis skriva det, Såg det på tv när poliserna böjde sig ner och plockade upp gatu stenar.

Jag tyckte polisen gjorde rätt som skjöt den där snubben, Ifall han hade skjutit i benen.

Nu vet jag inte vart han vart skjuten. Men men :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte precis skriva det, Såg det på tv när poliserna böjde sig ner och plockade upp gatu stenar.

Jag tyckte polisen gjorde rätt som skjöt den där snubben, Ifall han hade skjutit i benen.

Nu vet jag inte vart han vart skjuten. Men men :wacko:

Han blev skjuten i ryggen så att skottet gick igen och flög ut genom magen!

Poliserna kastade som som Gizmo sa tillbaka gatstenarna och poliserna hade skydd! Vilka gjorde att poliserna hade ett visst övertag! Och polisen som skjöt Johannes (som pojken hette) på vägen därifrån. Alltså så här var det!

1, Johannes springer mot polisen med en gatsten i handen!

2, Johannes kastar sten på måfå mot poliserna

3, En polis tolkar det som ett hot mot sin kompis som ligger på marken

4, Polisen drar pistolen och skjuter Johannes som springer till sina kompisar igen

5, Skottet träffar Johannes i ryggen och åker ut genom magen

6, Johannes faller ihop och förs till sjukhus där han några timmar senare dör!

Jag tycker inte vi ska försvara den polisen eftersom han DÖDADE en människa som gjorde som många andra! Poliser får bara skjuta så kallade VÅDASKOTT!

Och Knasn00b jag skulle nog inte låta det hända men nu har det hänt och jag försvarar inte polisen som DÖDADE Johannes!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oj då.. dog killen?

Hade jag ingen aning om, det gör ju saken ganska mycket värre.

@knas00b

Om din pappa är polis borde du veta skillnaden mellan nödvärn och dolus och culpa.

Polisen som skjöt den där killen handlade knappast i nödvärn.

Antar att ni har lagboken hemma, slå då upp BrB 24:1.

Möjligtvis kan polisen handlat i "nöd" men inte ens det stämmer in då det skall föreligga fara som hotar liv, hälsa eller egendom (Brb kap 24 § 4 st 2).

Polisen som skjöt utsattes väl för fara för hälsa, men det gjorde isf alla poliser, vilket skulle ge alla poliser rätt att skjuta vilt omkring sig. Poliserna hade dessutom hjälmar, sköldar och diverse skydd.

Det du säger att Sverige börjar likna USA är dock ganska sant.

Men inte när det gäller, som du säger att folk tycker att polisen agerade fel.

I USA är alla skjutglada, där har poliser ett mycket svårare och mer utsatt jobb än här i sverige.

Det finns dock en viktig skillnad, här anser vi inte att polisen gjorde fel bara för att han är polis, men för att han verkligen gjorde fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han blev skjuten i ryggen så att skottet gick igen och flög ut genom magen!

Poliserna kastade som som Gizmo sa tillbaka gatstenarna och poliserna hade skydd! Vilka gjorde att poliserna hade ett visst övertag! Och polisen som skjöt Johannes (som pojken hette) på vägen därifrån. Alltså så här var det!

1, Johannes springer mot polisen med en gatsten i handen!

2, Johannes kastar sten på måfå mot poliserna

3, En polis tolkar det som ett hot mot sin kompis som ligger på marken

4, Polisen drar pistolen och skjuter Johannes som springer till sina kompisar igen

5, Skottet träffar Johannes i ryggen och åker ut genom magen

6, Johannes faller ihop och förs till sjukhus där han några timmar senare dör!

Jag tycker inte vi ska försvara den polisen eftersom han DÖDADE en människa som gjorde som många andra! Poliser får bara skjuta så kallade VÅDASKOTT!

Och Knasn00b jag skulle nog inte låta det hända men nu har det hänt och jag försvarar inte polisen som DÖDADE Johannes!

lol var har du läst den där smörjan? :wacko: killen dog inte alls, han intervjuades till och med i tv flera gånger efter händelsen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Möjligtvis kan polisen handlat i "nöd" men inte ens det stämmer in då det skall föreligga fara som hotar liv, hälsa eller egendom (Brb kap 24 § 4 st 2).
eftersom polisen som låg på backen var skadad handlade han i nöd

Jag försvarar inte den svenska poliskåren, det finns säkert poliser som både är oärliga och som leker med makten... Men det är nog mer poliser som är ärliga och sköter sitt jobb!

Men LOL han dog inte...

vartifrån fick han den korkade iden att kasta sten på polisen, han får skylla sej själv! :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, ursäkta för det jag sa men han blev illa skadad och det var fel att skjuta honom i ryggen eftersom det e FEGT till och med. Att han dog var det första som typ ploppa upp i huvudet eftersom han trillade ihop och typ nästan dog (jag har ganska kort minnne och kanske mindes fel) men skit samma! jag ber om ursäkt men polisen på Vasa platsen handlade fel och skulle skjutit i benet eller så!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, ursäkta för det jag sa men han blev illa skadad och det var fel att skjuta honom i ryggen eftersom det e FEGT till och med. Att han dog var det första som typ ploppa upp i huvudet eftersom han trillade ihop och typ nästan dog (jag har ganska kort minnne och kanske mindes fel) men skit samma! jag ber om ursäkt men polisen på Vasa platsen handlade fel och skulle skjutit i benet eller så!

Han blev ju iofs inte skjuten i "ryggen" utan i sidan, i sidfläsket om du förstår vad jag menar. :wacko:

fr34ak: De hade vattenkanoner med. Effektivast skulleju vart ett par miniguns eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha polishistorier :wacko:

Jag har haft mycket med polisen att göra.. fast det va länge sen och det är jag inte stolt över.. Och jag har ingen respekt för polisen längre.. jag har tex fått stryk av en polis och blivit anklagad för att ta droger fast jag inte hade gjort nått...

Och att skryta om att man har blivit jagad av polisen är inge "coolt" alls.. Ni som tycker det e roligt, hoppas ni stöter på polisen som spöa mig! ;)

Bra talat XmaN :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor