virre_viking Skrivet 4 februari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2004 vi har också en såndär fast han kallas "benny batong"! han är allmänt känd "moppe jagare".. en kompis låg å brände eftert en gångstig och svängde upp mot en korsning och senare ut på storgatan.. då kom ju benny batong med sin polisbil glidande.. min kompis som inte körde lagliga 30 fick lite panik då benny efter att ha passerat gjort en U - sväng och börjat följa efter.. min kompis svängde raskt av vägen och in på elyspåret(längdskidspår/löpspår) och trodde att han var säker.. men nej, benny kom farandes efter elyspåret med polisbilen! men då svängde min kompis in på en mindre stig och fortsatte ut mot golfbanan och sen ut på en väg och gasade iväg.. då hängde inte benny med! OOOH fett läbbigt! tur att han kom undan. din kompis alltså. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ElGato Skrivet 4 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2004 Mitt "bästa" polisminne är från Malmö Streetracing. Varje vecka samlas alla streetrace-intresserade nånstans i malmö och bestämmer plats var man skall köra race. Varje vecka är polisen ute och jagar oss. Denna gången var det nån jäkla fotbollsmatch på gång så Malmö-polisen hade kallat in backup från grannstäder för att hålla koll på matchen så det inte skulle bli några huliganfasoner. Ingenting hände på matchen, det blev inga kravaller, så poliserna var väl lite smått sura för att de inte hade fått leva ut sina aggressioner den kvällen. Iaf.. i hamnen racear vi för fullt. När det kommer en polisbil. Som vanligt kör polisbilen fram och tillbaka på vägen för att hindra race. Nu började en kille gå fram och tillbaka på ett övergångsställe, så att polisen inte kunde köra förbi (eftersom man är skyldig att stanna för folk som skall gå över övergångsställe). Poliserna tyckte inte om detta och körde mot honom, han fick hoppa undan för att inte bli påkörd. Nu blev han väldigt arg och skrek på dem, då klev de ur bilen och satte handklovar på honom och kastade in honom i bilen. Nu började folk protestera mot polisens betéende, och det blev en klunga runt polisbilen. Det var knappast hot eller svordomar som nån sa till poliserna, man bara klagade på deras betéende. Detta uppfattade en av snutarna som en farlig situation (tydligen) och drog pistol. Han gjorde mantelrörelse (laddade pistolen) och siktade den i luften. Han skrek åt alla att backa bort från polisbilen och såg fruktansvärt psyko ut. Under tiden kallar ett par andra poliser på backup eftersom det ser att nån drar vapen och tror det är en hotfull situation. Snart VÄLLER det in poliser från alla håll och kanter. Hela malmö poliskår är där, plus poliser från närområde som varit i malmö för att vakta fotbollsmatchen. Det är civilbilar, vanliga bilar, skåpbilar, pikétbilar, specialstyrkor (kravallpolis) och mc-snutar. Alla springer ur sina bilar och nån ropar "dra batong!" och så börjas det.. Poliserna springer och slår på allt och alla, de släpper ut hundar som jagar och biter ner folk (en blev biten i skrevet). En snubbe blir totalt mörbultad, ett gäng poliser hinner ikapp honom fäller honom i en buske, skickar hund på honom och slår honom med batonger. För att förtydliga - Ingen hade gjort nånting alls.. inte en enda polis hade blivit rörd eller utsatt för någon som helst fara. Enligt poliserna blev en polis så illa misshandlad att han behövde föras till sjukhus. Att detta inte är sant kan många bekräfta, men mest den killen som blev körd till stationen av just den polisen som sägs ha blivit misshandlad. Nån misshandel i bilen på väg till stationen förekom knappast =P Här e lite bilder från kvällen, som tur va fanns det en fotograf. Inte för att bilderna visar så mycket men det ger en liten hint om hur det såg ut http://www.pppress.se/images/PPRACE-20031015/index.asp Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 4 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2004 shit.. det kan inte ha varit så kul! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ElGato Skrivet 5 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2004 Tja.. det var småroligt för mig eftersom inget hände med mig. Mindre roligt för dom som blev misshandlade. Polisen vandaliserade även bilar har jag hört (inte sett). Tydligen skall ett gäng poliser använt sina batonger mot bilar som stod parkerade i närheten. Det pågår fem juridiska processer mot ett antal poliser. Men det jobbiga är att alla poliserna har snackat ihop sig och har en egen story om vad som hände. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Barracuda Skrivet 5 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2004 Farsan som är långtradarchaffis ägde en gång i tiden en scania 113h: En gång när han skulle fika med kompisarna så såg dom ett gäng zigenare utanför, aja tänke väl dom , bara de inte gör nåt, men det var det dom gjorde dom börjad plocka loss navkapslarna(ej på bild) på lastbilarna. De skyndade sig ut men där möttes de av tre stora biffar(stora killar). Så dom kunde bara se på när dem blev bestulna... för man går inte på en biff vill jag säga.... Sedan när de stuckit ringde en polisen , men när dom var på plats så kunde dom inget göra eftersom de var flera mil borta. :'( och snuten kokade ihop sin egen verision: vi hann inte, många brott samtidigt osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 6 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2004 Det finns många bra argument för att hata svenska polisen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
3reZZ Skrivet 6 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2004 Det finns många bra argument för att hata svenska polisen... wörd men varför sur gubbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr Mister Skrivet 6 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2004 Det finns många bra argument för att hata svenska polisen... Skitsnack! Polisen får jobba under dåliga förhållanden, de är ofta utbrända, får ta hand om fyllos, fulla ungdomar, blir slagna och misshandlade, riskerar sina liv vissa gånger etc. Så snacka inte skit om polisen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
XmaN Skrivet 6 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2004 Skitsnack! Polisen får jobba under dåliga förhållanden, de är ofta utbrända, får ta hand om fyllos, fulla ungdomar, blir slagna och misshandlade, riskerar sina liv vissa gånger etc. Så snacka inte skit om polisen! Du har då inte vart med om mycket.... Då kan ju du förklara varför jag blev mishandlad av en polis ? och varför en annan anklagade mig för att vara dråg påverkad! En det poliser kan va bra.. men dom flesta tror dom är nått... Dom tror dom kan göra hur dom vill... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fr34k Skrivet 6 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2004 http://www.pppress.se/images/PPRACE-20031015/images/prevs/prev8.jpg hmmm.. han ser ju inte ut att må så bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 6 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2004 Du vet ju inte vad omständigheterna var. Det finns nog en anledning varför dom gjorde sådär. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ElGato Skrivet 6 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2004 @fr34k Nej han mår inte så bra. Det är snubben som poliserna hann ifatt och klubbade ner. Han blev lyft i halsen så att fötterna lyfte från marken också. Han fick sparkar, slag och batonger i ryggen. Han fick en polisshäfer som bet honom i benet armarna och skrevet. Denna killen hade inte gjort nånting. Han gör inte en fluga förnär. Hans enda misstag var att han inte sprang snabbare än poliserna. Han har nu stämt de tre poliserna som misshandlade honom. Två av poliserna var dessutom befäl. @Mr Mister Du har helt rätt. Poliserna arbetar under kassa förhållanden (beror dock på vart man arbetar nånstans, vissa städer är säkert rena barnleken). Man skall respektera poliser, de har ett svårt jobb och de skall se till att folk upprätthåller lagen. Men när poliser går utanför sina befogenheter, t.ex som vid göteborgskravallerna, eller som mitt exempel, i malmö hamn, skall dom straffas för de brott de begått. Bara för att man är polis har man inte rätt att misshandla någon för att man arbetar under svåra förhållanden. Det står t.om i lagen att en polis inte får bruka våld. Endast då nöden kräver det. Då skall dessutom inte brukas mer våld än vad som är nödvändigt för att få ordning på situationen. Jag har full respekt för att poliserna vill stoppa våra StreetRace. Men de skall fortfarande kunna beté sig enligt deras stadgar. Visst har poliserna ett krävande arbete, men detta vet man om när man utbildar sig till polis. Om man inte står ut med pressen skall man inte bli polis. Det är många poliser som inte står ut med pressen, eller som blir poliser för att vara "övermänniskor". Det är dessa poliser som är farliga, för de betér sig hur de vill. Det är knappast alla poliser som är på detta sätt, men man kan aldrig rättfärdiga att en polis misshandlar någon utan anledning bara för att han är polis och har ett tufft jobb. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 7 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2004 vilka historier jag har aldrig åkt fast, jag håller mig till gränsen när jag nusar jag tycker många snutar är orättvisa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Barracuda Skrivet 7 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2004 Jag har inget otalt med snuten att göra iaf.(vad dom vet )! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LunCh Skrivet 7 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2004 (redigerad) Det finns inga poliser där jag bor, bara sekuritas och värmlands vakt . Typ vid kl 11 kan man göra vilken skit som helst inte en gubbe ute. EDIT läste Mr Mister post och kom och tänka på kravalerna i Göteborg. Det man fick höra i från det var att polisernan hade varit dåliga och bruttit massa lagar och skit, Polisen som skött en av kravaler gubbarna gjorde helt rätt men han fick bara skit för det. En polis ska få försvara sig och om han måste slå skiten ur någon brottslig så måsta han ju få det för fasen utan att få någon skit. Det e min syn punkt, ni får säga vad ni vill Redigerad 7 februari, 2004 av LunCh Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 7 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2004 Jag tycker det är fel att kritisera polisens arbete, visst går dom för långt ibland och tar till övervåld men aldrig utan att någon eller några har provocerat dem till det först. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ElGato Skrivet 7 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2004 Jag tycker det är fel att kritisera polisens arbete, visst går dom för långt ibland och tar till övervåld men aldrig utan att någon eller några har provocerat dem till det först. Du kan inte säga att det "aldrig" har hänt att poliser gjort något fel utan att ha blivit provocerade. För att ta mitt StreetRace exempel, var det framprovocerat att bli misshandlad i det läget? Poliserna var sura för att de inte hade fått bankat ur sina aggressioner på fotbollshuliganer, jag ser knappast att detta är en situation som provocerar fram deras rättighet att gå och banka skiten ur folk som inte gjort nånting. @LunCh Ang. kravallerna i GBG skall inte alla poliser få skit för vad som hände. Man får tänka på att inte dra alla över en kam! Det var EN polis som avfyrade sitt vapen rakt in i en folkmassa. Detta betyder inte att ALLA poliser som var i GBG den dagen begick tjänstefel. Poliser som begår tjänstefel skall åtalas såklart, finns inget konstigt med det. Men bara för att vissa poliser agerar fel skall inte alla poliser få skit för detta. Likaså skall man inte säga att alla poliser gör ett bra jobb bara för att alla inte gör ett dåligt jobb. Tror knappast att du kan hålla med om att polisen som sköt demonstranten gjorde ett bra jobb. För det första var denna polis inte provocerad av demonstranten på något sätt. De hade inte ens ögonkontakt eller stod nära varandra. Polisen sköt från avstånd rätt in i en folkmassa (om uppgifterna man får höra stämmer). Att många demonstranter i GBG betedde sig som idioter och borde straffas mycket och länge är en annan sak. Nu snackar vi poliser =P Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
epix Skrivet 7 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2004 Min bror var där som demonstrant, ej aktivist. Polisen red på hästar och dom trampade nästan ihjäl han. Han fick slänga sig åt sidan. Sen fick dom sitta i bur. Vad hade dom gjort? Jo, dom hade en accepterad demonstration. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 7 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2004 Tror knappast att du kan hålla med om att polisen som sköt demonstranten gjorde ett bra jobb. För det första var denna polis inte provocerad av demonstranten på något sätt. De hade inte ens ögonkontakt eller stod nära varandra. Polisen sköt från avstånd rätt in i en folkmassa (om uppgifterna man får höra stämmer). Att många demonstranter i GBG betedde sig som idioter och borde straffas mycket och länge är en annan sak. Nu snackar vi poliser =P Jag har sett en videosnutt från händelsen och det var inte som du förklarade. Det var en stor folkmob som pressade ett 40-tal poliser vidare in på en gata. En demonstrant springer framåt ut ur folkmoben och kastade en gatusten. Han sprang sedan tillbaka in i moben och hämtade ännu en sten som han sprang fram och kastade mot poliserna, då drog en polis sitt vapen och skjöt. Jag vet inte vad du tycker men om någon skulle kasta en 2 kilos sten mot mig så skulle jag känna mig ganska provocerad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fr34k Skrivet 7 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2004 (redigerad) mmm.. men det värsta av allt är ju att de gatustenskastarna och förstörarna gick in och gömde sig bland fredliga demonstranter, och när poliserna kommer och stoppar demonstranterna(fredliga/ofredliga) så blir de fredliga förbannade och tycker att polisen gör fel.. Men hur fan ska de göra? ta på sig glsögon som skiljer de fredliga mot de ofredliga?? om du ser en grupp demonstranter springa omkring på gatan om du är polis, och ser en gatusten komma flygande ur gruppen.. Nog fan skulle du tro att allihopa var våldsamma och gripa dem... eller?? Redigerad 7 februari, 2004 av fr34k Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts