samool Skrivet 1 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2004 Behöver lite hjälp om någon kan bidra lite. Min dator är så jävla seg o krashar hela tiden. Har just nytt en recovery så det är lugnt med plats och allt på hårdisken. Undrar om det kan vara nåt fel med drivrutinerna eller något sånt men det funkade ju bra igår. Testade systemåterställning, funkade inte heller. Kan vara för många program i autostart men var tar man bort dom. Ska ju finnas ett kommando i "kör" som man skriver in för att komma till någon slags config-grej. Någon som kommer ihåg vad kommandot är och vad som kan ha hänt med min dator. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 1 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2004 mscofig.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samool Skrivet 1 februari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2004 mscofig.. msconfig..tack men grejen är att både när jag går in på msconfig eller trycker Ctrl + Alt + Delete så stängs rutan efter 1-2 sek av sig själv Skumt som fan. Jag kör XP Home Edition Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 1 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2004 VAr någon som hade så på sweclockers, du kan ju söka lite där Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 1 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2004 Vad har du för grejor i datorn? (Vill bara snoka lite ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 1 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2004 Jag brukar skiva cmd i kör om jag vill komma till Command Prompt...men det är kanske inte samma sak...jag vet inte.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 1 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2004 nej, det är inte en dosprompt han vill komma till :-) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 1 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2004 Jag brukar skiva cmd i kör om jag vill komma till Command Prompt...men det är kanske inte samma sak...jag vet inte.. Han vill inte komma till kommandotolken.. han villstänga av windowskompnenter som startas i autostarten.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samool Skrivet 1 februari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2004 Det börjar bli jobbigt det här =/ varken msconfig eller aktivitetshanteren funkar. Båda stänger ner sig själva efter max 1 sek Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Warmedal Skrivet 1 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2004 kör en virus-scan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 1 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2004 msconfig..tack men grejen är att både när jag går in på msconfig eller trycker Ctrl + Alt + Delete så stängs rutan efter 1-2 sek av sig själv Skumt som fan. Jag kör XP Home Edition Jag tycker att det luktar Blaster. Skiter sig internet också efter nån minut så är det bekräftat. Sök efter blaster på Symantec och ladda ner xp patchen som förhindrar det i framtiden också. Om datorn vill starta om skriver du shutdown -a i kör. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samool Skrivet 1 februari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2004 Jag tycker att det luktar Blaster. Skiter sig internet också efter nån minut så är det bekräftat. Sök efter blaster på Symantec och ladda ner xp patchen som förhindrar det i framtiden också. Om datorn vill starta om skriver du shutdown -a i kör. Nope det var inte det. Jag in i felsäkert läge och där funkade aktivitetshanteraren och msconfig. Så jag gick in på msconfig och tog bort alla autostarter jag inte kände igen och nu är allt som vanligt. Den var så j*vla seg igår och iförgår så det var inte måttligt. jaja nu e det ordnat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 1 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2004 när vi ändå snackar om windows. Mitt Xp krashar/startar om när jag spelar spel. Ganska irriterande när jag precis klarat en turnering på nfsu och den hänger sig. Har testat med att ta bort "starta om automatiskt" men då får jag bluescreen lika ofta. har 512mb ram och minnes grejen får windows sköta. datorn är ny formaterad. Det är windows xp pro sp 1. Har alla nya drivrutiner, direct x m.m. Den krashar mest på Max Payne 2 men nfsu och Operation flashpoint krashar med. någon? PS. Har inga virus, sökt med norton. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 1 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2004 Han vill inte komma till kommandotolken.. han villstänga av windowskompnenter som startas i autostarten.. Ursäkta min noobighet.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samool Skrivet 1 februari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2004 när vi ändå snackar om windows. Mitt Xp krashar/startar om när jag spelar spel. Ganska irriterande när jag precis klarat en turnering på nfsu och den hänger sig. Har testat med att ta bort "starta om automatiskt" men då får jag bluescreen lika ofta. har 512mb ram och minnes grejen får windows sköta. datorn är ny formaterad. Det är windows xp pro sp 1. Har alla nya drivrutiner, direct x m.m. Den krashar mest på Max Payne 2 men nfsu och Operation flashpoint krashar med. någon? PS. Har inga virus, sökt med norton. Hmm..Låter konstigt. Är du säker att du har ALLA nya drivrutiner för grafikkort, directx samt att du uppdaterar windows. Ta även bort onödiga program i autostart. Det var det som krånglade till det för mig... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fralla_24 Skrivet 1 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2004 när vi ändå snackar om windows. Mitt Xp krashar/startar om när jag spelar spel. Ganska irriterande när jag precis klarat en turnering på nfsu och den hänger sig. Har testat med att ta bort "starta om automatiskt" men då får jag bluescreen lika ofta. har 512mb ram och minnes grejen får windows sköta. datorn är ny formaterad. Det är windows xp pro sp 1. Har alla nya drivrutiner, direct x m.m. Den krashar mest på Max Payne 2 men nfsu och Operation flashpoint krashar med. någon? PS. Har inga virus, sökt med norton. En jag känner har haft samma problem, han laddade ner nya drivisar till sitt ljudkort så vips! Funka det Kolla så du har nya drivisar till ditt graffe kort också... Lycka till! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts