vigge Skrivet 29 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2004 Jag har haft en slags "community", kallad @keeper, ett tag nu, och jag tänkte att jag skulle berätta lite vad det är för något nu... @keeper är en community som innehåller olika webbtjänster, än så länge är det inte särskilt många, så jag vill gärna ha ideér på vad jag ska lägga till. För närvarande finns det 2 tjänster; en anteckningsbok och en framslumpnings-länk-tjänst. Du kan läsa mer om den efter att du registrerat dig på @keeper. Som jag sade innan så har jag lite få ideér om vad jag ska lägga till för tjänster, så jag är öppen för förslag . Ideér som jag har just nu är: Uploader (uppladdningskript) Forum Egen skin-support (välj själv hur du vill att @keeper ska se ut) v Jag lägger bara till nya funktioner/tjänster om det finns intresse för dem, så jag inte gör något helt i onödan All källkod skrivs av mig (förutom eventuellt forumet), så om det finns intresse så tar det lite tid innan det blir klart (självklart olika tid beroende på hur avancerad tjänsten/funktionen är). Om du vill registrera dig, klicka här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 30 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2004 Nice! Jag gillar designen extremt... vet inte varför men på nåt sätt är den grym. Du kan ju göra det till en sida med guider till olika saker som du kan lära ut... typ. öh, ja olika saker. Vad har du gjort det i? php eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 30 januari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2004 Nice! Jag gillar designen extremt... vet inte varför men på nåt sätt är den grym. Du kan ju göra det till en sida med guider till olika saker som du kan lära ut... typ. öh, ja olika saker. Vad har du gjort det i? php eller? 1: Tackar 2: Jo, har tänkt att göra det lite längre fram, men isf skaffar jag ett forum först... 3: Japp, PHP & MySQL Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Green_Goblin Skrivet 30 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2004 din sida gillar jag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 30 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2004 din sida gillar jag Medlem.. det var inte mycket som fanns Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZalCiNoWa Skrivet 30 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2004 Jag har haft en slags "community", kallad @keeper, ett tag nu, och jag tänkte att jag skulle berätta lite vad det är för något nu... @keeper är en community som innehåller olika webbtjänster, än så länge är det inte särskilt många, så jag vill gärna ha ideér på vad jag ska lägga till. För närvarande finns det 2 tjänster; en anteckningsbok och en framslumpnings-länk-tjänst. Du kan läsa mer om den efter att du registrerat dig på @keeper. Som jag sade innan så har jag lite få ideér om vad jag ska lägga till för tjänster, så jag är öppen för förslag . Ideér som jag har just nu är: Uploader (uppladdningskript) Forum Egen skin-support (välj själv hur du vill att @keeper ska se ut) v Jag lägger bara till nya funktioner/tjänster om det finns intresse för dem, så jag inte gör något helt i onödan All källkod skrivs av mig (förutom eventuellt forumet), så om det finns intresse så tar det lite tid innan det blir klart (självklart olika tid beroende på hur avancerad tjänsten/funktionen är). Om du vill registrera dig, klicka här. Jag saknar gästbok och presentation lite.... + att man ska kunna klicka på namnet i @shoutbox och komma till personens presentation Om det inte är för svårt.... Kom det lite folk, och allt jag skrev kommer uppfyllas, kommer jag garanterant hänga där! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 30 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2004 Tycker startsidan borde visa mer än bara log in grejen, man blir mer intresserad av vad som finns i om man visar menyerna eller nått Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 30 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2004 Tycker startsidan borde visa mer än bara log in grejen, man blir mer intresserad av vad som finns i om man visar menyerna eller nått tycker det såg lite tråkigt ut.. när man loggar in.. men snygg design Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 30 januari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2004 Zalc: @keeper är inte menat att vara en "lunar"-community, utan mer som resurser till nätet, men en presentation skulle jag kanske kunna ordna GTA_fan1: jo, har också tänkt på det, men jag vet inte vad det ska stå där? vad sidan är för något eller? Buffus: nej, det var det jag sade, jag behöver ideér på vad jag skall lägga till... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fr34k Skrivet 30 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2004 ett tips: gör så att man ser vilken tid ett inlägg i "shoutboxen" är skrivet.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 30 januari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2004 ett tips: gör så att man ser vilken tid ett inlägg i "shoutboxen" är skrivet.. håll muspekaren över d:et... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 30 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2004 GTA_fan1: jo, har också tänkt på det, men jag vet inte vad det ska stå där? vad sidan är för något eller? ja, vad det finns på sidan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZalCiNoWa Skrivet 30 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2004 (redigerad) Zalc: @keeper är inte menat att vara en "lunar"-community, utan mer som resurser till nätet, men en presentation skulle jag kanske kunna ordna GTA_fan1: jo, har också tänkt på det, men jag vet inte vad det ska stå där? vad sidan är för något eller? Buffus: nej, det var det jag sade, jag behöver ideér på vad jag skall lägga till... Ok... Men kan du inte lägga till Presentation och nåt som man kan skicka medelanden till varandra? Just nu finns det ingen anledning att hänga där.... Sen om man kunde fixa att @shoutbox uppdateras var 3 sekund? Redigerad 30 januari, 2004 av ZalCiNoWa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 30 januari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2004 Ok... Men kan du inte lägga till Presentation och nåt som man kan skicka medelanden till varandra? Just nu finns det ingen anledning att hänga där.... Sen om man kunde fixa att @shoutbox uppdateras var 3 sekund? om det är fler som vill ha presentation, så visst, det skulle kunna ordnas... @Shoutbox:en uppdateras bara när du trycker på 'refresh shouts', eftersom om jag hade satt bestämd uppdatering (varje x sekund), som jag hade förut, så laddade sidan om och scrollades upp högst upp, så om man läste något längre ner så kunde det vara riktigt jobbigt. därför valde jag att man fick bestämma själv när uppdateringen skulle ske. ska nog ta och fixa forum tror jag, men frågan är hur jag ska integrera forumet i @keeper så man slipper regga sig i forumet också.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 31 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2004 En Presentation/Gästbok skulle vara jättekul men begränsa användandet av html i presentationen, t.ex. inga bilder så det tar lång tid att ladda Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 31 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2004 En Presentation/Gästbok skulle vara jättekul men begränsa användandet av html i presentationen, t.ex. inga bilder så det tar lång tid att ladda gästboken är ju shoutboxen tycker jag iaf Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 31 januari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2004 mIkolan: presentationen skall självklart ha begränsad kodning håller på lite smått med den nu... gästbok för varje användare är lite småtöntigt, så jag håller mig till Shoutbox:en Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 31 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2004 hmm det händer inget när jag trycker på register. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 31 januari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2004 nu gör det det har nu fixat själva profil-visningen, ska nu ommöblera i inställningarna, och även lägge till så man kan ändra sin presentation... har också ändrat lite i stylesheet:et (ändrat utseendet på länkar, eftersom det var svårt att skilja på dom och vanlig tjock text), säg vad ni tycker, jag tål kritik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 31 januari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2004 (redigerad) har nu fixat "introduktionen" på förstasidan, fast jag ska utöka den lite mer snart, den är ju lite klen nu Redigerad 31 januari, 2004 av vigge89 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts