Jump to content

@keeper

vigge
 Share

Recommended Posts

Jag har haft en slags "community", kallad @keeper, ett tag nu, och jag tänkte att jag skulle berätta lite vad det är för något nu...

@keeper är en community som innehåller olika webbtjänster, än så länge är det inte särskilt många, så jag vill gärna ha ideér på vad jag ska lägga till.

För närvarande finns det 2 tjänster; en anteckningsbok och en framslumpnings-länk-tjänst. Du kan läsa mer om den efter att du registrerat dig på @keeper.

Som jag sade innan så har jag lite få ideér om vad jag ska lägga till för tjänster, så jag är öppen för förslag :huh: .

Ideér som jag har just nu är:

Uploader (uppladdningskript)

Forum

Egen skin-support (välj själv hur du vill att @keeper ska se ut)

v

Jag lägger bara till nya funktioner/tjänster om det finns intresse för dem, så jag inte gör något helt i onödan ^_^

All källkod skrivs av mig (förutom eventuellt forumet), så om det finns intresse så tar det lite tid innan det blir klart (självklart olika tid beroende på hur avancerad tjänsten/funktionen är).

Om du vill registrera dig, klicka här.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 69
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nice! ^_^ Jag gillar designen extremt... vet inte varför men på nåt sätt är den grym. :P Du kan ju göra det till en sida med guider till olika saker som du kan lära ut... typ. öh, ja olika saker. :P

Vad har du gjort det i? php eller? ;)

1: Tackar :D

2: Jo, har tänkt att göra det lite längre fram, men isf skaffar jag ett forum först...

3: Japp, PHP & MySQL

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har haft en slags "community", kallad @keeper, ett tag nu, och jag tänkte att jag skulle berätta lite vad det är för något nu...

@keeper är en community som innehåller olika webbtjänster, än så länge är det inte särskilt många, så jag vill gärna ha ideér på vad jag ska lägga till.

För närvarande finns det 2 tjänster; en anteckningsbok och en framslumpnings-länk-tjänst. Du kan läsa mer om den efter att du registrerat dig på @keeper.

Som jag sade innan så har jag lite få ideér om vad jag ska lägga till för tjänster, så jag är öppen för förslag :D .

Ideér som jag har just nu är:

Uploader (uppladdningskript)

Forum

Egen skin-support (välj själv hur du vill att @keeper ska se ut)

v

Jag lägger bara till nya funktioner/tjänster om det finns intresse för dem, så jag inte gör något helt i onödan ^_^

All källkod skrivs av mig (förutom eventuellt forumet), så om det finns intresse så tar det lite tid innan det blir klart (självklart olika tid beroende på hur avancerad tjänsten/funktionen är).

Om du vill registrera dig, klicka här.

Jag saknar gästbok och presentation lite....

+ att man ska kunna klicka på namnet i @shoutbox och komma till personens presentation ;)

Om det inte är för svårt....

Kom det lite folk, och allt jag skrev kommer uppfyllas, kommer jag garanterant hänga där! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Zalc: @keeper är inte menat att vara en "lunar"-community, utan mer som resurser till nätet, men en presentation skulle jag kanske kunna ordna :D

GTA_fan1: jo, har också tänkt på det, men jag vet inte vad det ska stå där? vad sidan är för något eller?

Buffus: nej, det var det jag sade, jag behöver ideér på vad jag skall lägga till...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Zalc: @keeper är inte menat att vara en "lunar"-community, utan mer som resurser till nätet, men en presentation skulle jag kanske kunna ordna :D

GTA_fan1: jo, har också tänkt på det, men jag vet inte vad det ska stå där? vad sidan är för något eller?

Buffus: nej, det var det jag sade, jag behöver ideér på vad jag skall lägga till...

Ok... Men kan du inte lägga till Presentation och nåt som man kan skicka medelanden till varandra? Just nu finns det ingen anledning att hänga där....

Sen om man kunde fixa att @shoutbox uppdateras var 3 sekund?

Redigerad av ZalCiNoWa
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok... Men kan du inte lägga till Presentation och nåt som man kan skicka medelanden till varandra? Just nu finns det ingen anledning att hänga där....

Sen om man kunde fixa att @shoutbox uppdateras var 3 sekund?

om det är fler som vill ha presentation, så visst, det skulle kunna ordnas...

@Shoutbox:en uppdateras bara när du trycker på 'refresh shouts', eftersom om jag hade satt bestämd uppdatering (varje x sekund), som jag hade förut, så laddade sidan om och scrollades upp högst upp, så om man läste något längre ner så kunde det vara riktigt jobbigt. därför valde jag att man fick bestämma själv när uppdateringen skulle ske.

ska nog ta och fixa forum tror jag, men frågan är hur jag ska integrera forumet i @keeper så man slipper regga sig i forumet också....

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

nu gör det det :wacko:

har nu fixat själva profil-visningen, ska nu ommöblera i inställningarna, och även lägge till så man kan ändra sin presentation...

har också ändrat lite i stylesheet:et (ändrat utseendet på länkar, eftersom det var svårt att skilja på dom och vanlig tjock text), säg vad ni tycker, jag tål kritik.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor