Speeder Skrivet 25 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2004 Please, Hultan... ta bort all felstavning från forumet! (jag riktar mig till forumiter som stavar fel på grund av åldern) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 25 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2004 Please, Hultan... ta bort all felstavning från forumet! (jag riktar mig till forumiter som stavar fel på grund av åldern) Finns folk som är över 13 och har skitsvårt för stavning.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 26 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2004 Please, Hultan... ta bort all felstavning från forumet! (jag riktar mig till forumiter som stavar fel på grund av åldern) Vadå, menar du att han ska banna alla som stavar fel? Eller ska han sitta och editera varenda post med ett stavfel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 26 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2004 Vadå, menar du att han ska banna alla som stavar fel? Eller ska han sitta och editera varenda post med ett stavfel? LoL! Det kallar jag jobba övertid.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 26 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2004 ett prg som kanske kan slumpa ut ord som felstavningarna liknar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 26 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2004 När jag för första gången såg den irriterande bilden trodde jag att någon "hackare" hade hållit på med forumet! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blaque Skrivet 26 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2004 Här kommer det första resultatet. Det är beräknat på 140 svar. Resultaten inom parantes är från GTAsajten, jämför gärna. Under 13 år: 14% (7%) 18 eller mer: 6% (25%) GTAsajten är helt ok men forumet måste skärpas lite. Vi måste försöka höja åldergränsen en bit. Kapaciteten finns på GTAsajten (med tanke på att 25% av besökarna är 18 eller mer) men ingen verkar vilja etablera sig i forumet. Kanske blir dom bortskrämda av allt spam och dålig stavning, kanske har dom inte tid/lust. Det nya systemet för registering blir troligtvis klart redan ikväll. Jag ville bara ha en sista undersökning som stöd för arbetet. Siffror ska arbetas upp även om det kommer att kosta lite aktivitet i forumet. Men snart kommer ju nästa GTA så då blir det fart ändå Jo, det var ju lite skillnad. Undrar vad det kan bero på egentligen?.. "18 eller mer: 25% på GTAsajten." Att det är så pass många "äldre" ändå, det trodde jag faktiskt inte. Det skulle vara intressant att se varje åldersgrupp redovisad var för sig (85:or, 86:or, osv.). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 26 januari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2004 Jodå, så ligger det till. Har alltid trott att den gruppen funnit där men undersökningen visade svart på vit Får se om jag kanske lämnar en bredare rapport senare. Blev tyvärr inte klar med det nya systemet för medlemsregistrering idag men imorgon blir det klart. Ingen ska komma förbi åldergränsen i fortsättningen Det enda jag är lite rädd för är att många inte vill uppge sina personnummer och hoppar av registreringen = mindre nya medlemmar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 26 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2004 Det enda jag är lite rädd för är att många inte vill uppge sina personnummer och hoppar av registreringen = mindre nya medlemmar. skulle gissa på att det mest är oseriösa som inte vill ange personnummer vilket leder till mindre men mer seriösa nya medlemar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Speeder Skrivet 26 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2004 Man blir ganska trött på nya medlemmar som är för unga... Jag är väl inte precis nog gammal heller, men jag gör allt för att försöka verka äldre. Många personer blev faktiskt överraskade när jag "avslöjade" min riktiga ålder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 26 januari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2004 Nja, säg inte det. Jag skulle nog tänka till en extra gång innan jag skrev ner mitt personnummer på en annan sajt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 26 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2004 Kan ju säga direkt att jag skulle inte blivit medlem om man varit tvungen att uppge personnummer... Skulle inte kännas bra att ge ut det... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 26 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2004 (redigerad) Räcker det inte med att lämna ut de 6 första siffrorna? De 4 sista behövs ju knappast för att kolla åldern. Edit: Då skulle det vara hur lätt som helst att förfalska det, dumma mig. Redigerad 26 januari, 2004 av GTA3 freak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LunCh Skrivet 26 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2004 många skriver ju fake då, Jag skulle nog ha skrivit fake för det gör jag på dom flesta sidor Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 26 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2004 många skriver ju fake då, Jag skulle nog ha skrivit fake för det gör jag på dom flesta sidor Det går inte att skriva ett fejkat personnummer hur som helst... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 27 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2004 Det går inte att skriva ett fejkat personnummer hur som helst... jo, för om man inte behöver ange de 4 sista siffrorna kan ingen se att ett personnummer är fejkat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 27 januari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2004 jo, för om man inte behöver ange de 4 sista siffrorna kan ingen se att ett personnummer är fejkat. Med ett personnummer räknas alltid de 4 sista siffrorna, annars är det inget personnummer Hursomhelst, jag har fått STORA problem! Hotmail, internets största mailserver, har sedan december/årsskiftet satt igång ett extremt spamsystem som blockar det mesta. Och det är inte bara vår server som är träffat, de flesta hyrda servrarna som ligger på stora IP-kluster lider idag av samma problem! Skulle rekommendera alla som använder hotmail/MSN att lämna det genast! Ni förlorar massvis med mail varje dag utan att ni vet om det! Har redan suttit 4h med detta problem och lär få sitta ett bra tag till för att kunna hitta en lösning... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Warmedal Skrivet 27 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2004 hrm... man vill ju inte ha all spam till sina andra e-mail adresser.. där det ÄNNU är spamfritt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 27 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2004 Hotmail, internets största mailserver, har sedan december/årsskiftet satt igång ett extremt spamsystem som blockar det mesta. Jaha, då är det därför jag inte får så mkt spammail längre, fick typ 20-30 spammail om dan, nu é de typ 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blaque Skrivet 27 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2004 Jag tror tyvärr inte det här med att man måste ange personnummer kommer att bli så lyckat. Jag själv gillar inte att ange en massa personuppgifter på okända sajter (för den delen inte heller på välkända). Jag har en spam-e-mejladress som jag anger på nästan alla sajter jag registrerar mig. Skulle det inte vara bättre att lite hotsamt skriva att om man är under 13 (eller vilken gräns det nu skulle vara) är man inte välkommen. Registrerar man sig i alla fall, och blir upptäckt, kommer man att bli bannad omedelbart och dessutom få ett brev hemskickat till vårdnadshavare. Ja, nåt sånt. Hota lite! För övrigt tycker jag att det borde vara så (om det går) att man enbart behöver ange födelseår i sin profil, datum och månad ska inte vara obligatoriskt som nu. Många fler än idag skulle då fylla i den rutan och det är ju alltid kul att veta hur gamla de man pratar med är!.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts