Jump to content

Demokrater eller republikaner?

Mr Mister
 Share

Vilka vill du skall komma till makten efter presidentvalet i USA?  

48 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Va!? Är George W Bush gammal narkoman/alkoholist? Hade jag ingen aning om...

Jag håller med om att privatlivet egentligen inte ska spela någon roll, eftersom det är politiken som det ska röstas om (i teorin i alla fall), men nog är det skillnad mellan vänsterprassel och missbruk av droger/alkohol! Dels därför att man nästan gör något olagligt i och med att man bara ser narkotika, och dels eftersom ett beroende/före-detta beroende kan ha inverkan på hur man kan sköta sitt jobb som president (eller om det nu är något annat).

I Clinton-Lewinsky fallet håller jag fullständigt med om att det inte var expresidentens utomäktenskapliga affärer som var det allvarliga utan att han inför den amerikanska kongressen (tror jag att det var) bedyrade: "I did not have sexual relations with that woman". :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 42
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ja Bush har både rökt på och druckit.. innan 15 års ålder eller nåt sånt.

Inget ovanligt direkt, men det togs givetvis upp.

Han hade tydligen problem med alkoholen sen också, han är nykter alkoholist nu.

Hehe.. jo, det var inte det bästa direkt att ljuga i rätten.

Har han inte bara begått äktenskapsbrott utan mened också.. det är inga bra betyg.

Men man får hoppas att detta valet inte förstörs på grund av privata affärer nu.

Skulle va illa..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha, det var såna "drogproblem" som åsyftades. Känner inte amerikanarna till dagens ungdoms vanor?

Äktenskapsbrott, finns det i Washington D.C.? Jag trodde att det möjligtvis kunde finnas i någon sydstat, men i D.C. ... nej!

Men det var väl egentligen ingen rätt, alltså domstol, som Clinton ljög för(?). Det var mer som en slags offentlig utfrågning som jag har fattat det. Inte för att det direkt gör saken mycket bättre...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor