Sirius Skrivet 28 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2004 Jaså, det säger du? Du vet förstås att i antikens Greklands demokrati (eller rättare sagt Atens, det vara bara där "demokratin" utövades) var det bara fria atenska män som fick rösta. Kvinnor, slavar, de som inte räknades som atenare (det kunde ta flera generationer innan man gjorde det), m.fl. hade ingen som helst möjligthet att påverka några beslut. Men det är kanske så du vill ha det? Han har nog inte bara följt med på lektionerna( ), fick lära mig om romartiden i sjuan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ElGato Skrivet 28 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2004 Djingis Khan är min Stora idol. Annars vet jag nästan ingenting om USA, så jag vet inte vilken jag skulle rösta på, nutidens demokrati är inte riktig. Den riktiga demokratin fanns hos antikens greker. Elgato: Jag såg också på Oneill-programmet lite. Där ser du att jag tar reda på saker om USA. Han var någon Finansminister, O'neill. Vet du verkligen varför Bush fick så dåliga betyg i skolan! Som man sa i programmet så var Bush enda uppgift som president att störta saddam, och nu har han gjort det och nu kan han dra sig tillbaka. Hehe.. ja det är bra danil.. bra att du är nyfiken på att lyssna på olika källor, känns ju härligt att jag lyckats uppmuntra dig till det ;-) Ang. Djingis Khan så vet jag inte om du skämtade eller inte.. om du inte gjorde det så känns det ju trevligt att du har en massmördare som idol.. Alltså.. det där med att Bush enda uppgift som president var att störta Saddam har ju ingenting med Bush betyg i skolan att göra. Bush är ju inte född och uppväxt för att störta Saddam. Det råder knappast något tvivel om att pappa Bush har fixat in sin son på presidentposten. Anledningen till detta är med största sannolikhet för att knipa Saddam som han inte lyckades få tag på under sin tid som president. Detta var ett stort nederlag för honom och han har säkert gjort det till sitt livs mission att få lille W. Bush att komma åt Saddam. Ytterliggare belägg för detta är just att Saddam togs upp på dagordningen så fort Bush blev president. Det var meningen långt innan han blev president att han skulle ta hand om Saddam. Detta har dock inget med hans prestationer i skolan att göra. Tvärtom.. om han skulle bli president så skall man väl snarare se till så att han klarar skolan med toppbetyg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
danil89 Skrivet 30 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2004 Hehe.. ja det är bra danil.. bra att du är nyfiken på att lyssna på olika källor, känns ju härligt att jag lyckats uppmuntra dig till det ;-) Ang. Djingis Khan så vet jag inte om du skämtade eller inte.. om du inte gjorde det så känns det ju trevligt att du har en massmördare som idol.. Alltså.. det där med att Bush enda uppgift som president var att störta Saddam har ju ingenting med Bush betyg i skolan att göra. Bush är ju inte född och uppväxt för att störta Saddam. Det råder knappast något tvivel om att pappa Bush har fixat in sin son på presidentposten. Anledningen till detta är med största sannolikhet för att knipa Saddam som han inte lyckades få tag på under sin tid som president. Detta var ett stort nederlag för honom och han har säkert gjort det till sitt livs mission att få lille W. Bush att komma åt Saddam. Ytterliggare belägg för detta är just att Saddam togs upp på dagordningen så fort Bush blev president. Det var meningen långt innan han blev president att han skulle ta hand om Saddam. Detta har dock inget med hans prestationer i skolan att göra. Tvärtom.. om han skulle bli president så skall man väl snarare se till så att han klarar skolan med toppbetyg. Nej jag gillar Djingis Khan bara för att jag såg en bild på honom då han var gammal och skröplig och det såg roligt ut. Han såg ut som en ortodox munk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
danil89 Skrivet 30 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2004 Jaså, det säger du? Du vet förstås att i antikens Greklands demokrati (eller rättare sagt Atens, det vara bara där "demokratin" utövades) var det bara fria atenska män som fick rösta. Kvinnor, slavar, de som inte räknades som atenare (det kunde ta flera generationer innan man gjorde det), m.fl. hade ingen som helst möjligthet att påverka några beslut. Men det är kanske så du vill ha det? Det visste jag men man kan ju ha så att alla kan rösta nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BTBoresund Skrivet 31 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2004 vote: Arnold! : ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blaque Skrivet 10 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2004 vote: Arnold! : ) Endast personer som är födda i USA kan bli president, Arnold är österrikare (väl?). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 10 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2004 Endast personer som är födda i USA kan bli president, Arnold är österrikare (väl?). japp, om man inte ser det på han så hör man det iaf.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 10 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2004 Endast personer som är födda i USA kan bli president, Arnold är österrikare (väl?). jo, förra gymnastiklärarens brorsa gick i samma klass som han i Österrike Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr Mister Skrivet 11 februari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2004 vote: Arnold! : ) Jag antar att du är den som röstat på republikanerna. Arnold är nämligen republikan. Måste säga att det var riktigt dumt gjort av kaliforniensarna (?) att rösta på Arnold som guvernör. En bodybuilder utan någon politisk erfarenhet (tror jag) och dessutom republikan! Skärp er, amerikaner! Ni blir bara mer och mer IQ-befriade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 11 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2004 Jag antar att du är den som röstat på republikanerna. Arnold är nämligen republikan. Måste säga att det var riktigt dumt gjort av kaliforniensarna (?) att rösta på Arnold som guvernör. En bodybuilder utan någon politisk erfarenhet (tror jag) och dessutom republikan! Skärp er, amerikaner! Ni blir bara mer och mer IQ-befriade. Jo dom tror visst att bara för att man är ingift i Kennedy klanen är man ett politiskt geni. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 11 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2004 @Mr Mister: Dom röstade på en "hjälte" Men egentligen, vad är det för fel med det? Det är ju inte direkt så att han sköter hela staten själv. Han har ju x antal rådgivare bakom sig. Jag tyckte iaf att det var lite kul att dom valde honom (trots att jag ogillar republikanerna), lite banbrytande Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blaque Skrivet 11 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2004 Arnold är ju ändå väldigt liberal för att vara republikan. För abort, kanske inte emot dödsstraff, men i alla fall ingen förespråkare för det, mm. Jag tror inte han skulle få blivit republikanernas kandidat om det inte vore för att han var känd innan och att republikanerna så gärna ville vinna när de själva fixat ett omval. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ElGato Skrivet 11 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2004 För att va gammal avdankad kroppsbyggare har han definitivt mer bakom pannbenet än vad de flesta politiker i USA har. Han slår ju Bush med hästlängder iaf.. (på alla möjliga sätt). Han ställde dock inte upp på många debatter där man inte fått frågorna i förväg, vilket givetvis inte är ett gott betyg. Dock var och är ju Bush inte mycket bättre på den biten. Han kan ju inte säga ett ord som inte är skrivet av nån annan utan att det blir en verbal groda som hans regering måste spendera en vecka på att tysta ner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr Mister Skrivet 11 februari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2004 Mmmm...Det är väl bara att vänta och se vad som händer... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
sirar Skrivet 11 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2004 (redigerad) Att Arnold är guvenör tycker jag är lite halv roligt. Påminner rätt mycket om Reagan som blev president på ett liknande sätt. Undrar om det inte slutar med att Arnold blir president trots att han är född i Österrike. Redigerad 11 februari, 2004 av sirar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr Mister Skrivet 19 februari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2004 Nu har någon j*vla republikan spridit ut ett rykte om att John Kerry har haft en 24-årig älskarinna. Både Kerry och "älskarinnan" dementerar ryktena. Typiskt republikaner att ljuga sig fram. Det var så Bush kom till makten. Det var också så Bush startade kriget. Så ni som röstade på republikanerna, förklara gärna varför! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 19 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2004 Jag skulle inte avfärda det lika snabbt som du. Efter Clintons affär och allt förnekande så bör man vara lite skeptisk, speciellt då ryktet kommer från samma källa... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ElGato Skrivet 19 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2004 Jag skulle inte avfärda det lika snabbt som du. Efter Clintons affär och allt förnekande så bör man vara lite skeptisk, speciellt då ryktet kommer från samma källa... Från samma källa? Var det inte Lewinski som gick ut med det när det gällde Clinton? Är det Lewinski som är i farten igen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 20 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2004 Det var nätsajten Drudge Report som avslöjade affären. Nu har samma sida spridit ryktet om Kerry. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ElGato Skrivet 20 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2004 Jahaja.. på så sätt. Jag tycker det är rätt mycket skit samma vad dom gör med sitt privatliv. Det som skadade Clinton mest var att man fick reda på att han ljög. Privatliv är inget som skall dras upp i media, detta gör man bara för att förstöra. Samma sak med Bush, man drog upp hans droganvändade och att han drack en massa sprit osv.. vad har detta att göra med politik? Man gör så alltid när det är valkampanjer, slag under bältet. Politiker är inte annat än människor, det sker varje dag att folk är otrogna.. eller har älskare, detta betyder väl knappast att de är mindre värda än andra människor. Vad de gör med sitt privatliv är ovesäntligt så länge det inte påverkar deras politik. Jag bryr mig inte det minsta om ifall Kerry eller Clinton har älskarinnor. Bryr mig inte det minsta om Bush har drogat och druckit, snarare om hur de agerar på sin post. Fullkomligt idiotisk pajkastning.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts