the-copy Skrivet 23 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2004 HA! Det tog endast en timma att erövra danmark, det gick till utan några större strider och då var det mellan civila som anföll nazisoldater. Norge fick hjälp av engelsmännen, men om det var strider där eller inte vet jag inte, men jag utgår från det. Men det är ett pris vi får betala. Vill också rätta mig, finnländarna var allierade med tyskarna och stred mycket med ryssland (sovjetunionen), ni känner säkert till det som finska vinterkriget. källa: SO-timme Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 23 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2004 Tycker Sverige var smarta som va neutrala...man måste ju va lite ego ibland.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sirius Skrivet 24 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 24 januari, 2004 det vill säga vara vän med de som har slaktat mest människor på jorden (eller?). The copy, okej, stämemr säkert då... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Add3 Skrivet 24 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 24 januari, 2004 det vill säga vara vän med de som har slaktat mest människor på jorden (eller?). The copy, okej, stämemr säkert då... man behöver inte va vän för att man är neutrala och bara sponsrar med grejer för att inte bli attackerade!! Och dom som har slaktast mest i världen är Usa!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sirius Skrivet 24 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 24 januari, 2004 man behöver inte va vän för att man är neutrala och bara sponsrar med grejer för att inte bli attackerade!! Och dom som har slaktast mest i världen är Usa!! nej men genom att vara neutrala och hhjälpa tyskarna hjälper vi också till att döda andra människor. OCh det stämmer amerikanarna har dödat mest människor i världen och är det enda landet som har atombombat ett annat land ( t.om. 2 ggr! ). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Add3 Skrivet 24 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 24 januari, 2004 nej men genom att vara neutrala och hhjälpa tyskarna hjälper vi också till att döda andra människor. OCh det stämmer amerikanarna har dödat mest människor i världen och är det enda landet som har atombombat ett annat land ( t.om. 2 ggr! ). Jepp och det betyder ju att alla som var med i kriget (minus Japan, Tyskland, Sverige) är vän med dom som har slagtast mest.. Inte så smart att bomba två storstäder, dom visste säkert att det var kanske 85% Civila i staden.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sirius Skrivet 24 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 24 januari, 2004 Jag vet, men usa får ju särbehandling av FN. Eller inte, usa gör vad de vill eftersom de har mest pengar, vapen, soldater och leker därmed världspolis. Dem stödjer bl.a. israel, och alla de misstag de har gjort: vietnamkriget, de undernämnda atmobomberna, usa har också bidragit saddam hussein med en hel del vapen och pengar, Usama Bin ladin (laden?) har också fått träning av cia att döda ryssar... listan kan göras lång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 24 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 24 januari, 2004 (redigerad) En film om USA. Det är inte jag som har gort den, musiken är oslagbar http://thecopy.mine.nu/filmer/us_war.wmv EDIT: Sry om det bara max går i 64kb/s då du laddar hem. Har Telia ADSL. Jag får förhoppningsvis strax stadsnätet (ca 10mbit eller Telia 2000 2mbit) Redigerad 24 januari, 2004 av the-copy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 26 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2004 det vill säga vara vän med de som har slaktat mest människor på jorden (eller?). Jag tror att Stalin mördade långt flera människor under stalinismen i Sovjet, men det blev ju inte lika uppmärksammat då han inte riktade in sig på någon speciell folkgrupp utan motståndare... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 26 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2004 Jag vet, men usa får ju särbehandling av FN. Eller inte, usa gör vad de vill eftersom de har mest pengar, vapen, soldater och leker därmed världspolis. Dem stödjer bl.a. israel, och alla de misstag de har gjort: vietnamkriget, de undernämnda atmobomberna, usa har också bidragit saddam hussein med en hel del vapen och pengar, Usama Bin ladin (laden?) har också fått träning av cia att döda ryssar... listan kan göras lång. Sirius.. jag tycker svergie gjorde rätt i å inte göra motstånd, då skulle nästa land säga typ "hela norden e ju me i kriget, vi måste också vara med då" så blir det bara större och större tack vare grupp tryck.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sirius Skrivet 26 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2004 Sirius.. jag tycker svergie gjorde rätt i å inte göra motstånd, då skulle nästa land säga typ "hela norden e ju me i kriget, vi måste också vara med då" så blir det bara större och större tack vare grupp tryck.. Att kriga mot nazis är väl inte så dåligt, skulle ju bara stoppa tskarna från att döda ännu mer judar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Add3 Skrivet 26 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2004 Att kriga mot nazis är väl inte så dåligt, skulle ju bara stoppa tskarna från att döda ännu mer judar. ja vadå så skulle vi skicka ner kanske 400 soldater sen är typ sverige tomt å då är det tyå frittfram för Tha Nazis + att alla tyska soldater inte va nazister.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sirius Skrivet 26 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2004 ja vadå så skulle vi skicka ner kanske 400 soldater sen är typ sverige tomt å då är det tyå frittfram för Tha Nazis + att alla tyska soldater inte va nazister.. Men nu snackar vi om grupptryck, om t.ex fem länder skulle börja angagera sig i kriget så skulle nazityskland få det ännu jobbigare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Add3 Skrivet 26 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2004 Men nu snackar vi om grupptryck, om t.ex fem länder skulle börja angagera sig i kriget så skulle nazityskland få det ännu jobbigare. Men dom hade ju hur många soldater som hällst.. Dom skulle lätt kunna krossa sverige också iaf under 1939-1943 då det gick som bäst för tyskarna.. man måste ju tänka på sitt land ju. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sirius Skrivet 27 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2004 Men dom hade ju hur många soldater som hällst.. Dom skulle lätt kunna krossa sverige också iaf under 1939-1943 då det gick som bäst för tyskarna.. man måste ju tänka på sitt land ju. Men varför lägger ni så stor tyngd på att sverige skulle bli bombat!? Norge förlorade sammanlagt 500 man, danmark 4000 man, detta är ingenting om vi kollar på resten av världen. Sverige blev i vilket fall bombat av ryssarna år 1944. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 27 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2004 Det är klart att man ska undvika krig så långt det går. Jag tycker Sverige gjorde rätt som var neutrala. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sirius Skrivet 28 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2004 Det är klart att man ska undvika krig så långt det går. Jag tycker Sverige gjorde rätt som var neutrala. Har vi inte kommit fram till att Sverige inte var så neutrala? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_-MadeMaN-_ Skrivet 28 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2004 (redigerad) nej men genom att vara neutrala och hhjälpa tyskarna hjälper vi också till att döda andra människor. OCh det stämmer amerikanarna har dödat mest människor i världen och är det enda landet som har atombombat ett annat land ( t.om. 2 ggr! ). Dom vart väl förbannade på japanerna efter dom hade bombat pearl harbo(u)r. Redigerad 28 januari, 2004 av _-MadeMaN-_ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Add3 Skrivet 28 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2004 Neutralast i av norden iaf! men vi slutar tjafsa om detta nu!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 28 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2004 Vadå? Man kan ju inte gå i krig bara för att va cool! Och SV hjälpte ju Finland mot Sovjett i "Vinterkriget" med en frivillighetskår. Och det där med att SV lät tyskarna andvända landet för transporttering var för att undvika invasion. Men tågen och båtarna var strängt övervakade av försvaret och om stora flottor skulle passera så "eskorterade" några SV jaktplan dom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts