Alle090 Skrivet 12 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2009 (redigerad) Firar min nya skräm Prototype är jävligt kul. Inte snyggt dock Gmod FSX Redigerad 12 juni, 2009 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 12 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2009 (redigerad) Hahaha http://pici.se/thumbs/t_bWoTJtPaI.gif Redigerad 12 juni, 2009 av VaXXoR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Yukoai Skrivet 12 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2009 Firar min nya skräm FSX Flygplats? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 13 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2009 Flygplats? Har ingen aning, ledsen Jag tog en random flygplats. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 18 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2009 (redigerad) Ingen får påstå att det finns ett spel med mer gripande story än Mafia! Redigerad 18 juni, 2009 av SimonJ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 18 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2009 Ingen får påstå att det finns ett spel med mer gripande story än Mafia! Det kommer du nog med tiden se att det finns, men Mafia är helt klart ett välgjort spel! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 18 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2009 Det kommer du nog med tiden se att det finns, men Mafia är helt klart ett välgjort spel! Kan jag få ett exempel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
swat Skrivet 18 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2009 (redigerad) about to get raped 1 kaka till den som vet vad det är för spel Redigerad 18 juni, 2009 av swat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 18 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2009 Kan jag få ett exempel? Diablo II Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 18 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2009 Diablo II Nu har inte jag spelat Diablo mer än några få gånger, men jag fattar ingenting av storyn där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 18 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2009 (redigerad) Kan jag få ett exempel? Först och främst bör du sikta in dig på genren RPG. Mafia är mer eller mindre en tredjepersonsshooter. När du känner att engelskan är god nog skulle jag spela igenom spelserierna Fallout och Baldur's Gate om jag var du. System Shock 2 ligger mig varmt om hjärtat, det är i kombination med ett RPG även en first person shooter. Jag skulle kunna tänka mig att Outcast kan falla många i smaken också, underskattat spel! Nik.: Nja, mjo, Diablo är hack & slash med en och en annan mellansekvens. Redigerad 18 juni, 2009 av mr_tobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 18 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2009 Nik.: Nja, mjo, Diablo är hack & slash med en och en annan mellansekvens. Hack och slash yes, också massa quester som man bör sätta sig in i! självklart finns det mycket bättre spel, men det är ett välgjort spel. Presic som mafia! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 18 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2009 Först och främst bör du sikta in dig på genren RPG. Mafia är mer eller mindre en tredjepersonsshooter. När du känner att engelskan är god nog skulle jag spela igenom spelserierna Fallout och Baldur's Gate om jag var du. System Shock 2 ligger mig varmt om hjärtat, det är i kombination med ett RPG även en first person shooter. Jag skulle kunna tänka mig att Outcast kan falla många i smaken också, underskattat spel! Nik.: Nja, mjo, Diablo är hack & slash med en och en annan mellansekvens. Okej, då förstår jag. RPG är den sorts spel som jag inte är särskilt intresserad av, jag spelar helst "mänskliga" spel som inte har något med utomjordingar, Monster, Drakar och allt annat som valfritt Rollspel innehåller (dom flesta i alla fall). Fallout 2 har jag faktiskt i min spelhylla men det förstod jag mig aldrig på. System Shock 2 är ett spel jag aldrig har testat mer än en kort demo. Det enda RPG som jag har förutom Fallout 2 är Morrowind som jag upplever som uselt. Jag tror helt enkelt att RPG inte är min grej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 18 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2009 (redigerad) Om du gillar vikingar och svärd så BÖR du pröva Mount and blade! Redigerad 18 juni, 2009 av Nik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 18 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2009 Nu har inte jag spelat Diablo mer än några få gånger, men jag fattar ingenting av storyn där. Du borde sätta dig in i den, det är en otrolig berättelse! Diablo är inte speciellt svårt att lära sig heller. Fast det är svårt att bemästra. Nik.: Nja, mjo, Diablo är hack & slash med en och en annan mellansekvens. En och annan, en och annan!? ( ) Diablos story är så mycket mer än bara spelet, just mellansekvenserna ger spelaren bara en liten bild av vad som hänt och vad som kan komma att hända. När man sedan spelar spelet så fylls många luckor ut där emellan. Dessutom går inte allt som händer i spelet att förstå sig på eftersom det lämnas så många öppna gåtor. Som sagt, Diablos story är så mycket mer än bara spelet, det är böcker också! Jepp, det har skrivits X antal böcker som handlar om tiden innan första spelet, tiden under första spelet, tiden strax innan och under andra spelet samt tiden efter andra spelet. Det faktum att det har skrivits böcker om diablos story säger väl det mesta om hur djup och gripande berättelsen faktiskt är? En del böcker som har skrivits är även skrivna just för att förklara storyn i spelet och räta ut många frågetecken som följer i den storyn. Än idag när jag spelar igenom spelen så händer det att jag får en lidnersk knäpp och upptäcker att någonting jag trott, har varit på ett helt annat sätt. Så IMO har Diablotrilogin den djupaste och mest gripande story av de spel jag spelat. Åtminstone så hoppas jag att storyn kommer fortsätta att levereras på ett bra sätt i trean. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 18 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2009 (redigerad) Du borde sätta dig in i den, det är en otrolig berättelse! Diablo är inte speciellt svårt att lära sig heller. Fast det är svårt att bemästra. En och annan, en och annan!? ( ) Diablos story är så mycket mer än bara spelet, just mellansekvenserna ger spelaren bara en liten bild av vad som hänt och vad som kan komma att hända. När man sedan spelar spelet så fylls många luckor ut där emellan. Dessutom går inte allt som händer i spelet att förstå sig på eftersom det lämnas så många öppna gåtor. Som sagt, Diablos story är så mycket mer än bara spelet, det är böcker också! Jepp, det har skrivits X antal böcker som handlar om tiden innan första spelet, tiden under första spelet, tiden strax innan och under andra spelet samt tiden efter andra spelet. Det faktum att det har skrivits böcker om diablos story säger väl det mesta om hur djup och gripande berättelsen faktiskt är? En del böcker som har skrivits är även skrivna just för att förklara storyn i spelet och räta ut många frågetecken som följer i den storyn. Än idag när jag spelar igenom spelen så händer det att jag får en lidnersk knäpp och upptäcker att någonting jag trott, har varit på ett helt annat sätt. Så IMO har Diablotrilogin den djupaste och mest gripande story av de spel jag spelat. Åtminstone så hoppas jag att storyn kommer fortsätta att levereras på ett bra sätt i trean. Jag förstår vad ni menar, men jag ser det fortfarande i första hand som ett hack & slash, och inte ett RPG. Sen är jag väl inte något större fan av storyn heller, om jag nu minns den rätt... Diablo kontrollerar en pojkes kropp, man stoppar senare Diablo och som det enda sätt att stoppa honom för all tid tar man den spetsiga stenen som satt i pojkens huvud och sticker in i sitt eget huvud. W-T-F? I tvåan visar det sig inte vara så smart att köra in en sten rakt i pannan, så Diablo tar kontroll över kroppen, och nu måste han stoppas igen med hjälp av någon annan. Sen är det änglar n' shit som vill att man ska fixa det. Redigerad 18 juni, 2009 av mr_tobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 18 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2009 Du borde sätta dig in i den, det är en otrolig berättelse! Diablo är inte speciellt svårt att lära sig heller. Fast det är svårt att bemästra. En och annan, en och annan!? ( ) Diablos story är så mycket mer än bara spelet, just mellansekvenserna ger spelaren bara en liten bild av vad som hänt och vad som kan komma att hända. När man sedan spelar spelet så fylls många luckor ut där emellan. Dessutom går inte allt som händer i spelet att förstå sig på eftersom det lämnas så många öppna gåtor. Som sagt, Diablos story är så mycket mer än bara spelet, det är böcker också! Jepp, det har skrivits X antal böcker som handlar om tiden innan första spelet, tiden under första spelet, tiden strax innan och under andra spelet samt tiden efter andra spelet. Det faktum att det har skrivits böcker om diablos story säger väl det mesta om hur djup och gripande berättelsen faktiskt är? En del böcker som har skrivits är även skrivna just för att förklara storyn i spelet och räta ut många frågetecken som följer i den storyn. Än idag när jag spelar igenom spelen så händer det att jag får en lidnersk knäpp och upptäcker att någonting jag trott, har varit på ett helt annat sätt. Så IMO har Diablotrilogin den djupaste och mest gripande story av de spel jag spelat. Åtminstone så hoppas jag att storyn kommer fortsätta att levereras på ett bra sätt i trean. Kan inte annat än hålla med, Diablo har en extremt djup lore, som helt enkelt är grymt bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 18 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2009 Jag förstår vad ni menar, men jag ser det fortfarande i första hand som ett hack & slash, och inte ett RPG. Sen är jag väl inte något större fan av storyn heller, om jag nu minns den rätt... Diablo kontrollerar en pojkes kropp, man stoppar senare Diablo och som det enda sätt att stoppa honom för all tid tar man den spetsiga stenen som satt i pojkens huvud och sticker in i sitt eget huvud. W-T-F? I tvåan visar det sig inte vara så smart att köra in en sten rakt i pannan, så Diablo tar kontroll över kroppen, och nu måste han stoppas igen med hjälp av någon annan. Sen är det änglar n' shit som vill att man ska fixa det. I vä-äldigt runda slängar så är det storyn. Varför hjälten sätter Diablos själsten i sitt eget huvud var för att han trodde att han kunde kontrollera Diablo med sitt sinne. Men det som händer är att Diablo och han utför en lång sinneskamp mot varandra. En kamp som Diablo till slut vinner och tar kontroll över hjälten som blir "The dark Wanderer" i tvåan. Här är ett citat på det: "Knowing full well that Diablo's spirit could never be truly destroyed, the hero took the spirit of Diablo into himself, hoping that his own strength of will could contain the demon within. The hero could never have known that his selfless act would not only ensure Diablo's victory, but would irrevocably damn his soul for all time." Det är egentligen inte Diablo himself som man stoppar i första hand. Utan man försöker hindra att han lyckas få tag i sina bröders själstenar. För tillsammans bildar de en oslagbar trio ungefär. Även om det i slutet (Om man inte har LOD) ändå handlar om att döda just Diablo eftersom han har friats från sin själsten. Äsch, jag förstår inte varför jag förklarar. Du är ju ändå inte intresserad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 24 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 juni, 2009 http://pici.se/pictures/ADLEHIofk.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 25 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2009 Sicket mysigt spel alltså. <3 http://pici.se/thumbs/t_PmlsOILWs.gif Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts