Jump to content

Screenshots!

Jacker
 Share

Recommended Posts

Det är fortfarande en HDTV som inte N64 stödjer.

Boomer: jaha, så jag antar att det är lagligt att köra WoW Emulatorer, jag äger ju trotsallt spelet.

Nu vet inte jag vad det är så jag kan inte svara på det.

edit

Is Project64 legal?

We're geeks not lawyers but we believe so, there is no copyright code and all technology was reverse engineered as is allowed by law... using the software to play games you don't own may be an illegal activity however

Redigerad av Boomer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Is Project64 legal?

We're geeks not lawyers but we believe so, there is no copyright code and all technology was reverse engineered as is allowed by law... using the software to play games you don't own may be an illegal activity however

Men ändå börjar spelen till N64an bli abandonwares(stavning?), alltså att utvecklarna/utgivaren inte bryr

sig så mycket i rättigheterna längre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu vet inte jag vad det är så jag kan inte svara på det.

edit

Is Project64 legal?

WoW- Emulatorer är olagligt i högsta grad, några som har gjort dom har blivit stämda av Blizzard.

Men ändå börjar spelen till N64an bli abandonwares(stavning?), alltså att utvecklarna/utgivaren inte bryr

sig så mycket i rättigheterna längre.

Nåja du har rätt :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Får jag fråga vad exakt gör en wow Emulator? gör man en egen "server" eller liknande?

Det är en server som gör att du kan spela wow på en privat server, dvs att du hostar hemma på din dator. bara att kodandet ligger 3-4 år efter Blizzard's så det suger.

Redigerad av MAFIA_KING
Länk till kommentar
Dela på andra sidor