eXotic Skrivet 26 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2006 Lawl, nawbs. Problemet är att alla sådana divor... Ett jävligt hett tips är att spela mycket singleplayer i SWAT 4, och adoptera taktikerna därifrån. Alltså, en ledare och två grupper med två pers (beroende på hur många man är). Sen är det grymt viktigt att att följa ledarens order till punkt och pricka och inte springa iväg själv (inte ens för en stund och inte ens en liten bit). Man ska hålla sig bakom ledaren och röra sig i formation och ha ett rörelseschema så man vet hur man ska gå in i rum, osv. Blir grymt mycket lättare för ledaren att organisera gruppen, tänka ut taktiker & lösningar och dela ut order om alla är samlade... Det ska vara som rutin. SWAT 4 kräver seriositet och engagemang till 120% av alla spelare, och det räcker man att nån tappar fokus för att allt ska brista. Visst, det är inte kul om alla är ett gäng stela tråkmånsar, men hellre det än en massa CS- divor... Tycker man inte ovanstående låter bra kan man gå tillbaka till CS... Hur då nawbs, bilderna avslöjar ju inte på något sätt hur uppdragen slutade eller hur ? Och vi spelar inte på liv och död, visst vi är seriösa, men om någon gör ett misstag så går ju inte hela världen under, det är ett spel för fan. Man måste kunna ha kul när man lirar och inte bara vara skitnervös för att man ska göra fel så alla blir pissed off. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 26 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2006 Hur då nawbs, bilderna avslöjar ju inte på något sätt hur uppdragen slutade eller hur ? Och vi spelar inte på liv och död, visst vi är seriösa, men om någon gör ett misstag så går ju inte hela världen under, det är ett spel för fan. Man måste kunna ha kul när man lirar och inte bara vara skitnervös för att man ska göra fel så alla blir pissed off. Håller med till 100%!. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 26 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2006 Lawl, nawbs. Problemet är att alla sådana divor... Ett jävligt hett tips är att spela mycket singleplayer i SWAT 4, och adoptera taktikerna därifrån. Alltså, en ledare och två grupper med två pers (beroende på hur många man är). Sen är det grymt viktigt att att följa ledarens order till punkt och pricka och inte springa iväg själv (inte ens för en stund och inte ens en liten bit). Man ska hålla sig bakom ledaren och röra sig i formation och ha ett rörelseschema så man vet hur man ska gå in i rum, osv. Blir grymt mycket lättare för ledaren att organisera gruppen, tänka ut taktiker & lösningar och dela ut order om alla är samlade... Det ska vara som rutin. SWAT 4 kräver seriositet och engagemang till 120% av alla spelare, och det räcker man att nån tappar fokus för att allt ska brista. Visst, det är inte kul om alla är ett gäng stela tråkmånsar, men hellre det än en massa CS- divor... Tycker man inte ovanstående låter bra kan man gå tillbaka till CS... Jag håller med helt och hållet. Vad har det med våra bilder att göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 26 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2006 Lawl, nawbs. Problemet är att alla sådana divor... Ett jävligt hett tips är att spela mycket singleplayer i SWAT 4, och adoptera taktikerna därifrån. Alltså, en ledare och två grupper med två pers (beroende på hur många man är). Sen är det grymt viktigt att att följa ledarens order till punkt och pricka och inte springa iväg själv (inte ens för en stund och inte ens en liten bit). Man ska hålla sig bakom ledaren och röra sig i formation och ha ett rörelseschema så man vet hur man ska gå in i rum, osv. Blir grymt mycket lättare för ledaren att organisera gruppen, tänka ut taktiker & lösningar och dela ut order om alla är samlade... Det ska vara som rutin. SWAT 4 kräver seriositet och engagemang till 120% av alla spelare, och det räcker man att nån tappar fokus för att allt ska brista. Visst, det är inte kul om alla är ett gäng stela tråkmånsar, men hellre det än en massa CS- divor... Tycker man inte ovanstående låter bra kan man gå tillbaka till CS... Håller med. Fast det är ganska kul att bara storma och skjuta allt som rör sig. Ett tag. Har du slutat helt med Swat nu? Saknar din taktik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 26 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 december, 2006 Hur då nawbs, bilderna avslöjar ju inte på något sätt hur uppdragen slutade eller hur ? Och vi spelar inte på liv och död, visst vi är seriösa, men om någon gör ett misstag så går ju inte hela världen under, det är ett spel för fan. Man måste kunna ha kul när man lirar och inte bara vara skitnervös för att man ska göra fel så alla blir pissed off. Jag menade inte seriöst att ni är dåliga, men jag har spelat med vissa av er och vet hur det är... Men Kebab skrev att det var en misslyckad kväll. Även om uppdragen "lyckas" betyder inte det att alla skötit sig bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 26 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2006 Jag menade inte seriöst att ni är dåliga, men jag har spelat med vissa av er och vet hur det är... Men Kebab skrev att det var en misslyckad kväll. Även om uppdragen "lyckas" betyder inte det att alla skötit sig bra. Misslyckad kväll kanske kan vara att lajnux spel hängde sig hela tiden, Wu Zi Mu's hängde sig en gång. Och att jag vann över Kebab och Wu Zi när vi lirade mot varandra . Annars gick det bra, förutom att vi inte fick 100 procent på en bana vi verkligen ville ha 100 på. Enligt mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 26 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 december, 2006 Givetvis ska man respektera nybörjare och nybörjarfel. Men vissa saker kan man inte skylla nybörjaskap på, speciellt då vissa verkar, eller påstår sig, kunna spelet. SWAT 4 är, som sagt, ett spel där man hela tiden ska fokusera på grupparbete. Det blir både roligare och lättare då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 26 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2006 Givetvis ska man respektera nybörjare och nybörjarfel. Men vissa saker kan man inte skylla nybörjaskap på, speciellt då vissa verkar, eller påstår sig, kunna spelet. SWAT 4 är, som sagt, ett spel där man hela tiden ska fokusera på grupparbete. Det blir både roligare och lättare då. Jag har inte sagt något annat ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 26 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2006 Misslyckad kväll kanske kan vara att lajnux spel hängde sig hela tiden, Wu Zi Mu's hängde sig en gång. Och att jag vann över Kebab och Wu Zi när vi lirade mot varandra . Annars gick det bra, förutom att vi inte fick 100 procent på en bana vi verkligen ville ha 100 på. Enligt mig. Du vann inte alls över mig å Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 26 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2006 Givetvis ska man respektera nybörjare och nybörjarfel. Men vissa saker kan man inte skylla nybörjaskap på, speciellt då vissa verkar, eller påstår sig, kunna spelet. SWAT 4 är, som sagt, ett spel där man hela tiden ska fokusera på grupparbete. Det blir både roligare och lättare då. ...t.ex att så fort man har rensat ett rum tar alla upp sin optiwand och tar varsin dörr i den mån det går (om det inte finns någon dörr ledig delar man med någon annan) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 26 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2006 ...t.ex att så fort man har rensat ett rum tar alla upp sin optiwand och tar varsin dörr i den mån det går (om det inte finns någon dörr ledig delar man med någon annan) I don't do that shit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 26 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2006 I don't do that shit. Visserligen var det ett mardrömsscenario men det händer. Dig har jag aldrig spelat med så det har jag ingen aning. Vi får se. Imorgon kanske? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 26 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 december, 2006 ...t.ex att så fort man har rensat ett rum tar alla upp sin optiwand och tar varsin dörr i den mån det går (om det inte finns någon dörr ledig delar man med någon annan) Japp. Ledaren ska egentligen bestämma vilken typ av vapen som ska användas, och vem som ska ha vilken utrustning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 26 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2006 Japp. Ledaren ska egentligen bestämma vilken typ av vapen som ska användas, och vem som ska ha vilken utrustning. Det brukar jag i alla fall alltid försöka göra. Att bestämma exakt vilket vapen alla ska ha blir lite överdrift i min mening men självklart ska han bestämma om alla ska ha shotgun eller maskingevär. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 26 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2006 (redigerad) Du vann inte alls över mig å Kebab Hade jag inte bättre stats än er ? Ajja. Jag ser inget fel med att några tar en varsin optiwand, och bara kikar i rummet, så länge ingen öppnar en dörr. För det är ju om alla öppnar en varsin dörr det blir kaos, men att kika igenom rummen gör ingen större skada. Då blir det bara enklare att välja rum att storma. Men det kanske bara är jag som tycker. Vilken typ av vapen som ska användas bestämmer vi gemensamt. Redigerad 26 december, 2006 av x_simpa_x Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 26 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2006 Tycker det gick helt ok, förutom just i början när *censur på namn* var med. Men när vi fått i ordning och den där personen stack så gick det skitbra. Lagom seriöst, inte på liv och död. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 26 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2006 Jag ser inget fel med att några tar en varsin optiwand, och bara kikar i rummet, så länge ingen öppnar en dörr. För det är ju om alla öppnar en varsin dörr det blir kaos, men att kika igenom rummen gör ingen större skada. Då blir det bara enklare att välja rum att storma. Men det kanske bara är jag som tycker. Själva problemet med det är att det segar ner så otroligt mycket. Att kolla in med wand i en liten skrubb är helt onödigt. Ta fram taser, gå in, ge eventuell bov en stöt och arrestera honom. Ett litet rum kan man utan problem ta utan att kolla under dörren. Ta fram en flash (inte stinger - dom är för utomhusbruk), öppna, kasta in, tryck på f-knappen och se alla små busar släppa vapnen och sträcka upp händerna. Om inte - skjut dom bestämt med två tryck siktade mot bröstkorgen eller huvudet. Optiwand är super i stora rum där man måste planera lite men om man låter det gå till överdrift blir det inget tempo i spelet. Bara min åsikt. Håll med eller inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 26 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 december, 2006 (redigerad) Själva problemet med det är att det segar ner så otroligt mycket. Att kolla in med wand i en liten skrubb är helt onödigt. Ta fram taser, gå in, ge eventuell bov en stöt och arrestera honom. Ett litet rum kan man utan problem ta utan att kolla under dörren. Ta fram en flash (inte stinger - dom är för utomhusbruk), öppna, kasta in, tryck på f-knappen och se alla små busar släppa vapnen och sträcka upp händerna. Om inte - skjut dom bestämt med två tryck siktade mot bröstkorgen eller huvudet. Optiwand är super i stora rum där man måste planera lite men om man låter det gå till överdrift blir det inget tempo i spelet. Bara min åsikt. Håll med eller inte. Dock är det säkrast att titta med wanden innan man går in, annars blir det svårt att bestämma vad som ska göras eller få reda på hur många som befinner sig i rummet. Om dem inte ger upp på en gång ska man verkligen inte skjuta ihjäl dem (eller vad menar du med "två tryck"?). Då ska man helst ge sig på dem med less lethal, annars funkar det att skjuta dem i fötterna/benen. Aja, låt det inte bli OT nu. Flyttar vidare disskusionen till SWAT- tråden. Redigerad 26 december, 2006 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 26 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2006 Själva problemet med det är att det segar ner så otroligt mycket. Att kolla in med wand i en liten skrubb är helt onödigt. Ta fram taser, gå in, ge eventuell bov en stöt och arrestera honom. Ett litet rum kan man utan problem ta utan att kolla under dörren. Ta fram en flash (inte stinger - dom är för utomhusbruk), öppna, kasta in, tryck på f-knappen och se alla små busar släppa vapnen och sträcka upp händerna. Om inte - skjut dom bestämt med två tryck siktade mot bröstkorgen eller huvudet. Optiwand är super i stora rum där man måste planera lite men om man låter det gå till överdrift blir det inget tempo i spelet. Bara min åsikt. Håll med eller inte. Men ibland ser man ju inte utanpå om rummet är stort eller litet. Om det är första gången man kör banan vill säga. Men annars har du rätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 26 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2006 Men ibland ser man ju inte utanpå om rummet är stort eller litet. Om det är första gången man kör banan vill säga. Men annars har du rätt. Det använder man kartan till alternativt kollar på dörren. Skrubbar och badrum brukar ju ha sådan där grå-randig dörr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts