Boomer Skrivet 12 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2006 Ögat ser väl inte skillnad på 60 och 80 fps heller väl? Har för mig att ögat ser max 60. Ögat kan se i max 72fps om jag inte minns helt fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 12 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2006 Ögat kan se i max 72fps om jag inte minns helt fel. Är det därför dom har fps_max 72 som default i CS 1.6? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 12 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2006 Är det därför dom har fps_max 72 som default i CS 1.6? Kanske det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 12 september, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 september, 2006 Ögats "FPS" varierar från 25-200 har jag för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 12 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2006 (redigerad) Tror det är Guild Wars. Edit: Oj, glömde quota. Men VaXXoR hade iaf rätt. Redigerad 12 september, 2006 av Lajnux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 12 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2006 Tror det är Guild Wars. Whooot? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 12 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2006 (redigerad) Whooot? Tror han svarade på x_simpa_x fråga. Redigerad 12 september, 2006 av VaXXoR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 12 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2006 Tror han svarade på x_simpa_x fråga. Mjo, det gjorde han. det är typ någon bugg här på forumet, när man trycker på sista postade sidan så kan det komma 1 - 3 sidor före Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 12 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2006 Ögat kan se i max 72fps om jag inte minns helt fel. Haha, till optikern: "jag börjar se lite hakigt på sistone" svar: "hmmmm du är 70 år gammal, ditt grafikkort är för gammalt." Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 12 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2006 Vad är det för spel då ? The one and only... Lineage2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 12 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2006 (redigerad) Oj vad många rykten som sprids. Om ni seriöst skulle se världen i 25fps så skulle ni missa så mycket information att det nästan skulle vara farligt att lämna erat hus. Ögat kan se alltifrån 200-1000'fps'. Det finns ingen praktisk gräns (det skulle vara som att säga att en människa bara kan bli 2.5m (nej, jag har ingen koll på hur lång världens längsta människa var) lång). Bara en teoretisk. Man gjorde ett test med 200 piloter i ett rum. I rummet fanns en stor skärm som uppdaterades i 200 bilder/sekund (dvs 200fps). I en endaste 'frame', dvs EN av de 200 bilderna som visades under den sekunden - visades en bild på ett flygplan. Alla piloter lyckades tala om vilket flygplan det var (märke/model). Alltså är det 'bevisat' att människan kan se minst 200fps. Hjärnan ser inte "bilder per sekund" utan all infomation visas som "motion blur" i spel/filmer (pausa vilken dvd-film som helst och ni ser hur suddigt allt är). Alltså försvinner inte bilder direkt och det hjälper hjärnan att hinna uppfatta vad du just såg. Redigerad 12 september, 2006 av Pain To ThE MaX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 12 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2006 Tror det är Guild Wars. Edit: Oj, glömde quota. Men VaXXoR hade iaf rätt. Hehe, och så hade du fel, trots allt ditt kämpande . The one and only... Lineage2 Ok, vad kostar det ? Eller är det gratis ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 12 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2006 Hehe, och så hade du fel, trots allt ditt kämpande . Ok, vad kostar det ? Eller är det gratis ? Nej det kostar i månaden har jag för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 12 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2006 Ok, vad kostar det ? Eller är det gratis ? Det kostar. Men gratis för mig. Vi går inte in på nå närmare detaljer nu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 12 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2006 Det kostar. Men gratis för mig. Vi går inte in på nå närmare detaljer nu PM ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 12 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2006 The one and only... Lineage2 Haha! Jag kollade för en stund sen i ett gammalt nummer av Super PLAY. Läste då sågningen av Lineage 2! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 12 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2006 Oj vad många rykten som sprids. Om ni seriöst skulle se världen i 25fps så skulle ni missa så mycket information att det nästan skulle vara farligt att lämna erat hus. Ögat kan se alltifrån 200-1000'fps'. Det finns ingen praktisk gräns (det skulle vara som att säga att en människa bara kan bli 2.5m (nej, jag har ingen koll på hur lång världens längsta människa var) lång). Bara en teoretisk. Man gjorde ett test med 200 piloter i ett rum. I rummet fanns en stor skärm som uppdaterades i 200 bilder/sekund (dvs 200fps). I en endaste 'frame', dvs EN av de 200 bilderna som visades under den sekunden - visades en bild på ett flygplan. Alla piloter lyckades tala om vilket flygplan det var (märke/model). Alltså är det 'bevisat' att människan kan se minst 200fps. Hjärnan ser inte "bilder per sekund" utan all infomation visas som "motion blur" i spel/filmer (pausa vilken dvd-film som helst och ni ser hur suddigt allt är). Alltså försvinner inte bilder direkt och det hjälper hjärnan att hinna uppfatta vad du just såg. Faktamannen™ har talat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 12 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2006 Det kostar. Men gratis för mig. Vi går inte in på nå närmare detaljer nu Kostar att köpa eller att spela som wow ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gizmo91 Skrivet 12 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2006 Kostar att köpa eller att spela som wow ? Att spela som wow. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 12 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2006 Att spela som wow. Åh, synd Det ser kul ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts