Jump to content

Screenshots!

Jacker
 Share

Recommended Posts

Ånej, det där är lika tråkigt som tibia, usch. >.<

Jag var dum nog att locka in min kompis där då jag gillade det spelet, så nu sitter han vid det 24/7, och jag skojar inte, han försöker bryta sönder helgerna så han kan sitta från fredag efter skolan till söndag kväll.

Runescape är faktist skräp jämfört med Tibia.

Detta säger jag inte som en Tibia spelare eftersom jag själv har spelat Runescape. Men allt är verkligen gräsligt fult, förstår inte att dom gjorde spelet i 3D. Det ser värre ut än de första 3D spelen som kom ut på tidigt 90-tal. Sen finns det ingen story bakom spelet, mest massa ihopplock från andra spel som dom sedan har kastat ihop i en gryta och förvandlat det till det fulaste 3D spelet genom tiderna.

Siana: Nice shit! Fixa lvl 25 nu då så du kan göra UH's till mig. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Höh, jag passerade Medic Test på Americas Army med 72% :P

Inte illa..

Ska gå vidare nu.

Bra ;)

Men jag vågar inte ta om det, fall jag skall bli utkastad igen :lol:

BTW: Så heter jag I_lol323 som i BF2 :P

Bra att forumet har Floodkontroll så det inte blir dubbelposter när man råkar trycka knappen 2 gånger ^_^

post-23-1142675366_thumb.jpg

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Runescape är faktist skräp jämfört med Tibia.

Detta säger jag inte som en Tibia spelare eftersom jag själv har spelat Runescape. Men allt är verkligen gräsligt fult, förstår inte att dom gjorde spelet i 3D. Det ser värre ut än de första 3D spelen som kom ut på tidigt 90-tal. Sen finns det ingen story bakom spelet, mest massa ihopplock från andra spel som dom sedan har kastat ihop i en gryta och förvandlat det till det fulaste 3D spelet genom tiderna.

Siana: Nice shit! Fixa lvl 25 nu då så du kan göra UH's till mig. :lol:

Nej, båda spelen är precis lika dåliga ^_^:P .

Nu har jag bara spelat RS på "riktigt" och bara testat tibia lite sådär.

Men tibia påminde alldeles för mycket om RS för att jag skulle tycka om det.

Och i RS gillade jag inte grafiken som du säger, detsamma gäller Tibia.

Själva spelidén är ju bra, likadant som WoW, bara det att de inte riktigt lyckas få det kul.

Sen var requesterna i RS inte ett dugg roliga, vad sägs som att klippa får ?

Ehm, plocka ägg, skaffa mjöl, och annat sånt för att baka en kaka till en kock.

Samla massa saker till en häxa osv.

Sedan var det självklart dåligt att man var tvungen att bli member på RS för att få tillgång till allt, och membership kostade.

Och jag har som sagt inte lirat tibia på riktigt så jag kan inte säga så mycket om det, förutom att det påminde för mycket om RS för att jag skulle gilla det spelet ^^,

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, båda spelen är precis lika dåliga :lol:^_^ .

Nu har jag bara spelat RS på "riktigt" och bara testat tibia lite sådär.

Men tibia påminde alldeles för mycket om RS för att jag skulle tycka om det.

Och i RS gillade jag inte grafiken som du säger, detsamma gäller Tibia.

Själva spelidén är ju bra, likadant som WoW, bara det att de inte riktigt lyckas få det kul.

Sen var requesterna i RS inte ett dugg roliga, vad sägs som att klippa får ?

Ehm, plocka ägg, skaffa mjöl, och annat sånt för att baka en kaka till en kock.

Samla massa saker till en häxa osv.

Sedan var det självklart dåligt att man var tvungen att bli member på RS för att få tillgång till allt, och membership kostade.

Och jag har som sagt inte lirat tibia på riktigt så jag kan inte säga så mycket om det, förutom att det påminde för mycket om RS för att jag skulle gilla det spelet ^^,

Okej, och med inte lirat mycket. Betyder det att du blev mer än lvl 8?

Det som är tur är att man måste vara lvl 8 för att lämna noob ön, och på den ön är allt skitbajsigt så hälften av alla som börjar spela Tibia tröttnar pga. den ön. Bra sätt att sålla bort folk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, och med inte lirat mycket. Betyder det att du blev mer än lvl 8?

Det som är tur är att man måste vara lvl 8 för att lämna noob ön, och på den ön är allt skitbajsigt så hälften av alla som börjar spela Tibia tröttnar pga. den ön. Bra sätt att sålla bort folk.

Haha, men det påminner fortfarande om RS ^^,

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du vet det gamla goda uttrycket, same shit, different names.

Det är så jag ser på det, det är samma spel i princip, bara olika namn på dem.

Usch.

Tibia har bakgrundhistorian och ett väldigt bra upplägg. Runescape har i princip inget. Tibia är ju lugnt det snyggaste 2D spelet som är uppbygd på 32x32 pixel bilder. Runescape därimot är djävulusist fult. Och som du själv sa så har Runescape dom mest vrickade uppdragen man måste göra, medans Tibia's uppdrag är otroligt välgenomtänkta och det krävs mycket list för att klara av dom. Dom har t.o.m sagt att det finns uppdrag som folk inte har löst än, och dom har ändå funnits i spelet sen den allra första betan som kom ut 1997.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tibia har bakgrundhistorian och ett väldigt bra upplägg. Runescape har i princip inget. Tibia är ju lugnt det snyggaste 2D spelet som är uppbygd på 32x32 pixel bilder. Runescape därimot är djävulusist fult. Och som du själv sa så har Runescape dom mest vrickade uppdragen man måste göra, medans Tibia's uppdrag är otroligt välgenomtänkta och det krävs mycket list för att klara av dom. Dom har t.o.m sagt att det finns uppdrag som folk inte har löst än, och dom har ändå funnits i spelet sen den allra första betan som kom ut 1997.

Det finns väl ingen som har klarat sig igenom deamon grottan? Eller orchsaabalsen eller vad dom nu heter. Jag lirade tibia ett litet tag... var i lvl 13 tills jag tröttnade. Jag är ingen roll-spels människa! Men jag hade bra eq. Jag hade fan en dragon hammer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns väl heller ingen som kommit upp i högsta leveln ?

Vad jag vet så är det ingen som är halvvägs än, inte i Sverige i alla fall, eller har jag fel ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rabarben: Demon grottan? Antar att du menar lvl 100 questen Anihilator där man måste motstå attacker från 6 demoner samtidigt och döda 2 utav dom för att komma igenom dörren för att få tag i sina priser. Och jo, det är många, mycket många som har klarat den. Dock så har det i senare dagar varit fusk inblandat i den questen. Folk har macron som healar dom automatiskt och på så sätt halveras svårighetsgraden.

Och Orchabaal, som är ungefär lika svår som 5 demoner på samma gång har jag om jag inte minns fel blivigt dödad runt 5 gånger redan.

x_simpa_x: Det finns ingen högsta lvl i tibia, så det finns inte gränser för hur länge man kan spela. Den högst lvlade personen är i dagsläget Eternal Oblivion som är lvl 266 och det är 307,762,441 experience points.

Den högst lvlade personen från Sverige (som jag vet) är Garimo som är lvl 209 med 148,635,934 experience.

För att förstå hur mycket det är kan vi gämföra med mig som är lvl 43. Jag har bara 1,156,159 experience. Alltså har han 306 miljoner(!) mer exp än mig. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rabarben: Demon grottan? Antar att du menar lvl 100 questen Anihilator där man måste motstå attacker från 6 demoner samtidigt och döda 2 utav dom för att komma igenom dörren för att få tag i sina priser. Och jo, det är många, mycket många som har klarat den. Dock så har det i senare dagar varit fusk inblandat i den questen. Folk har macron som healar dom automatiskt och på så sätt halveras svårighetsgraden.

Och Orchabaal, som är ungefär lika svår som 5 demoner på samma gång har jag om jag inte minns fel blivigt dödad runt 5 gånger redan.

x_simpa_x: Det finns ingen högsta lvl i tibia, så det finns inte gränser för hur länge man kan spela. Den högst lvlade personen är i dagsläget Eternal Oblivion som är lvl 266 och det är 307,762,441 experience points.

Den högst lvlade personen från Sverige (som jag vet) är Garimo som är lvl 209 med 148,635,934 experience.

För att förstå hur mycket det är kan vi gämföra med mig som är lvl 43. Jag har bara 1,156,159 experience. Alltså har han 306 miljoner(!) mer exp än mig. :unsure:

Men tänk endån! Bara 5 pers som har klarat av att döda orchsaabal! Det måste vara fina saker man får av dom. Och spelet har ändån funnits så hima länge.

Fast jag hade en "kontakt" på tibia. Han va level 111 då tror jag. Han hette hiwoluxz.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor