Jump to content

Datorns Hälsa

Visa
 Share

Recommended Posts

Här tänkte jag att ni kunde skriva in vad ni brukar göra för att datorn ska "må bra"

ge även tips om hur man kan göra datorn tystare! (Tex. Dämpningsplast)

Bra för datorn

• Kylpasta (zink)
  • Extra fläkt

för er som inte vet vad kylpasta är, så är det en mycket kall smörja som man smetar på processorn!

Hade själv tänkt att köpa Kylpasta och Neon till datorn imorgon!

det kommer gå på ca 200kr.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

fattar inte hur ni kan slå på den, ni har antagligen lagt ut mycket pengar på den!

Om det är RIKTIG kris, så blir det linux :mellow: ! Det löser det mesta. Funderar på att modifiera min serverdator, bara för att få "lite" erfarenheter, om jag är villig att införskaffa ett fönster :/ sån måste man ha en infernalisk såg till att skära hård plåt också... <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

min dator? eh... den har inte funkat sen i slutet av november... fick nytt grafik kort (trodde att det gamla var paj), dvd-bränare och ram minne... men.. ram minnet går inte att använda, grafik kortet vill inte funka som det ska, och jag kan inte använda brännaren.... när jag ska försöka spela ett spel (nytt (NFSU) som gammat (Space invaders) ) så krashar datorn... + att den var almänt seg...

vi lämna in den för lagning (tror att moderkortet e paj) för ca 2 veckor sedan...

hoppas att jag får tillbax den snart... :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor