Fralla_24 Skrivet 28 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2004 (redigerad) När jag går in på dom där så kommer det en sida på tyska + hur gör man så alla kan besöka min webserver ? *EDIT* Sorry såg inte att du hade postat det redan Tackar för hjälpen. men fattar fortfarade inte varför det kommer en tysk sida Redigerad 28 januari, 2004 av Fralla_24 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fralla_24 Skrivet 28 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2004 Har fått igång det nu Ska bara fixa lite i phpmyadmin och skaffa no-ip.com Thx för hjälpen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 28 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2004 nej, egen webserver är helt gratis, så länge du redan har en dator och uppkoppling till nätet... Ja men internetuppkopplingen kostar ju, och om man inte vill ha samma IP till servern som till sin egen dator så måste man ju ha ett till abonemang. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 28 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2004 knep Parse error: parse error, expecting `','' or `';'' in /opt/apache/htdocs/php/counter.php on line 10 line 10: $fd = fopen ($fil , "r"); Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fralla_24 Skrivet 29 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2004 Fick inte nåt sånt fel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 29 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2004 jaja, skit samma ska man göra nått ska man göra det själv, inte skriva av tutorial sidor Jag har iaf skrivigt ett skript nu, ett script som man väljer färg på sidorna, testa på mina sida Får det inte at funka i länkar kolla "länkar" länken, på adressen till lankar.php, har jag skrivigt page=$page, men det funkar inte, någon sem vet hur man gör Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fralla_24 Skrivet 29 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2004 Snygg sida Ska ha php-nuke på min sida. Har inte fixat sidan än. Min sida ska hadla om Battlefield 1942 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 29 januari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2004 jaja, skit samma ska man göra nått ska man göra det själv, inte skriva av tutorial sidor Jag har iaf skrivigt ett skript nu, ett script som man väljer färg på sidorna, testa på mina sida Får det inte at funka i länkar kolla "länkar" länken, på adressen till lankar.php, har jag skrivigt page=$page, men det funkar inte, någon sem vet hur man gör Det funkar inte eftersom du inte "skickar" vidare $_GET-informationen. Pröva att använda sessions istället, de sparar all information du vill på servern för en besökare, och du slipper jobbiga GET-former. PHP.net / sessions Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 29 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2004 (redigerad) Tror din teori är fel vigge I $_SERVER['QUERY_STRING']hittar du de GET-variabler som skickades med när sidan hämtades. Nu funkar det (i skrivande stund så funkar bara länken länkar länen från nyhets sidan ) Redigerad 29 januari, 2004 av the-copy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 29 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2004 (redigerad) Jag har gort en gästbok nu. Men inläggen hamnar inte övert, hur fixar man det sql.php=gästboken sql.php <HEAD> Temporär gästbok, inläggen hamnar INTE överst <form action="nyttinlagg.php" method="post"> Namn:<br> <input type="text" name="namn"><br> Inlägg:<br> <textarea name="innehall"></textarea><br> Email:<br> <input type="text" name="email"></br> <input type="submit" name="submit" value="Kör!"> </form> <?PHP $link = mysql_connect ("localhost", "************", "************"); mysql_select_db("gastbok", $link); $query = "select * from inlagg"; $result = mysql_query($query, $link); while($array = mysql_fetch_array($result)) { echo $array["namn"]."<br><b> "; echo $array["innehall"]."<br></b><a href='mailto: "; echo $array["email"]."'>Maila!</a><br><hr><br>"; } ?> </HEAD> nyttinlagg.php <?PHP $link = mysql_connect ("localhost", "************", "************"); mysql_select_db("gastbok", $link); mysql_query("INSERT INTO inlagg (namn, innehall, email) VALUES ('$namn', '$innehall', '$email') "); header("Location: sql.php"); ?> hur gör man? Redigerad 29 januari, 2004 av the-copy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 29 januari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2004 skapa ett rad som heter 'id', som ska vara en integer med sådär 10 i lenght. sätt den sedan på Auto_Increment och gör den till Primary. När du sedan laddar alla inläggen från databasen så ska du lägga till detta i din query: "ORDER BY id", ie; $query = "select * from inlagg ORDER BY id"; Du kan även limitera antalet inlägg du vill ska fås, detta genom att lägga till detta: "LIMIT 0,30", där 0 är vart det ska börja, och 30 är vart det ska sluta, ie; $query = "select * from inlagg ORDER BY id LIMIT 0,30"; Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 29 januari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2004 Tror din teori är fel vigge Nu funkar det (i skrivande stund så funkar bara länken länkar länen från nyhets sidan ) det är lättare att göra't med sessions Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 30 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2004 Det funkar inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 30 januari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2004 Det funkar inte varför gör det inte det? får du något felmeddelande? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 30 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2004 Nej, det får jag inte, de bara hamnar nederst om man gör nytt inlägg, jag gorde ID i versaler för jag har ett svagt minne att jag gorde det förr, om det spelar någon roll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 30 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2004 $query = "SELECT * FROM inlagg ORDER BY id [b][u]DESC[/u][/b]"; Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 30 januari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2004 $query = "SELECT * FROM inlagg ORDER BY id [b][u]DESC[/u][/b]"; oj, glömde :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
sirar Skrivet 30 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2004 Finns en trevlig sql tutorial här:sql tutorial. I fall det skulle vara av intresse. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 30 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2004 Nu har jag fått det att funka, tack vare er Jag har gort en admin sida som man ska kunna ta bort och ändra inlägg med, jag har gort inloggad.php, i den så har jag en form som skickar till delnamn.php formen i inloggad.php ser ut såhär <form action="delnamn.php" method="post"> Ta bort: <input type="text" name="delnamn" size="3"><br> <input type="submit" value="Ta bort!"> </form>[/html] Jag vill att man ska bekräfta att man ska ta bort den, så man ska få se den igen, borde man itne kunna skriva såhär då? [sql]$query = "select * from inlagg WHERE id=$array['delnamn'].";[/sql] jag har försökt, men får felet Parse error: parse error, expecting `T_STRING' or `T_VARIABLE' or `T_NUM_STRING' Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 30 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2004 Jag vill att man ska bekräfta att man ska ta bort den, så man ska få se den igen, borde man itne kunna skriva såhär då? $query = "select * from inlagg WHERE id=$array['delnamn']."; Skulle chansa på att det är den där punkten efter $array['delnamn'] som stör. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts