Xemtoth Skrivet 25 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2004 vad menar du? hmm...vi tar ett exempel: Joakiweb.se kan man hitta ASP o Dtml och javascript, om jag laddar ner en asp fil, hur kan jag få ut scripten? Mafiaking sade att man hade ett program för att öppna filerna i, därför undrar jag om det finns nån sida där jag kan ladda ner ett sådant program Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Scotty Skrivet 25 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2004 hmm...vi tar ett exempel: Joakiweb.se kan man hitta ASP o Dtml och javascript, om jag laddar ner en asp fil, hur kan jag få ut scripten? Mafiaking sade att man hade ett program för att öppna filerna i, därför undrar jag om det finns nån sida där jag kan ladda ner ett sådant program Men man ska väl inte "ta" andras sidor? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 25 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2004 (redigerad) Men man ska väl inte "ta" andras sidor? Men doh..tänkte inte precis sno sidan Redigerad 25 januari, 2004 av Xemtoth Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 25 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2004 nån borde ju veta en sida :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 25 januari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2004 vad snackar du om egentligen? "få ut scripten"? göra så du kan köra dom? eller så du kan öppna och ändra dem? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 25 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2004 vad snackar du om egentligen? "få ut scripten"? göra så du kan köra dom? eller så du kan öppna och ändra dem? Köra/öppna both :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 25 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2004 du kan ädra i notepad (win+r -> notepad), du måste lägga upp dom på en server med ASP stöd för att "se" på filen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 25 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2004 du kan ädra i notepad (win+r -> notepad), du måste lägga upp dom på en server med ASP stöd för att "se" på filen. Okey,tack, skulle nån kunna hjälpa mig med det? :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 25 januari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2004 'ASP' != 'PHP' ASP är inte samma språk som PHP, det enda dom har gemensamt är att båda är Server-Side språk... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 25 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2004 'ASP' != 'PHP' ASP är inte samma språk som PHP, det enda dom har gemensamt är att båda är Server-Side språk... Okey, hoppas nån hjälper mig o fatta lite :"> C ya later Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 27 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2004 för er som inte "orkar"! sätta upp en server, skaffa server-installations-kit istället, mycket lättare! XAMPP - skitbra serverkit, allt man behöver göra är att installera, inga register-ändringar eller något! allt man behöver göra när installationen är klar är att starta servern! Denna tråd verkar ju bli rätt populär, så jag ska nog ta och uppdatera första inlägget sen när jag e frisk Jag får inte igång skiten... Vad ska man göra när man väl har packat upp allt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fralla_24 Skrivet 28 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2004 har typ samma problem. hur startar man servern ? En grej fattar jag inte. Varför behöver man webbhotell när man kan ha en webbserver ? Jag är n00b Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 28 januari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2004 har typ samma problem. hur startar man servern ? En grej fattar jag inte. Varför behöver man webbhotell när man kan ha en webbserver ? Jag är n00b 1: har du xampp, starta servern genom att köra ...\xampp\apache_start.bat När du sedan vill stänga ner servern, stäng bara kommando-fönstret. 2: webbhotell hyr/köper/får man utrymme och funktioner på, alla kan/vill/orkar inte köra egen server, eller så har man inte hårdavaran för det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Krax Skrivet 28 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2004 xampp funkar skit bra för mig Looook Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 28 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2004 har typ samma problem. hur startar man servern ? En grej fattar jag inte. Varför behöver man webbhotell när man kan ha en webbserver ? Jag är n00b Det kostar ju mer pengar att ha en egen webbserver på nätet också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 28 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2004 Om man har XP pro weller 2000 så går man in i apache och öppnar apache 2.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fralla_24 Skrivet 28 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2004 Okej, när jag startat Apache servern, vad är adressen till min webbserver? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 28 januari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2004 Okej, när jag startat Apache servern, vad är adressen till min webbserver? http://localhost eller http://127.0.0.1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 28 januari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2004 Det kostar ju mer pengar att ha en egen webbserver på nätet också. nej, egen webserver är helt gratis, så länge du redan har en dator och uppkoppling till nätet... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LoneWolF Skrivet 28 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2004 Okej, när jag startat Apache servern, vad är adressen till min webbserver? Du kan gå in på http://localhost eller http://127.0.0.1 för att gå in på din server lokalt, men för att andra ska kunna komma in på den måste dem ha din ip. T.ex http://123.456.789.123. Det är ju lite krångligt, så skaffa en annan adress som pekar mot din ip. Jag använder No-Ip för det (www.no-ip.com). Det är gratis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts