KalleR Skrivet 20 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2004 (redigerad) ROCK Vem gillar när någon person skriker? Ärligt talat? Det är ju för fan löjligt! LOOOOOL!!! Rock= personer som skriker Nu är inte jag alls insatt i olika rock-klasser, men du är helt borta! finns ju hur jävla många rockband som hellst som aldrig skriker, hört R.E.M t.ex? klassas som ett av världens bästa rockband och dom höjer knappt knappt höjer rösten!! Metallica som ett annat exempel, har en jävlans många lungna låtar... (jag tycker inte heller om skrikiga låtar men du kan ju fan inte dömma rock för personer som skriker!) läs igensom skribbs poster om vad han gillar så fattar du vad "personer som skriker" är för nåot Redigerad 20 januari, 2004 av KalleR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 20 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2004 DET FINNS INGET SOM HETER FJORTISMETAL Jo. Det där du rabblade upp. In Flames, Cradle of Filth, Children of Bodom... det är typisk fjortismetal, för det är precis som skiten som spelas på radio nuförtiden. Man lyssnar på det ett tag, sen efter kanske nå'n vecka är det helt bortglömt. Sen är det massa dumma fjortisar som sagt som går runt och lyssnar på det och kallar sig hårdrockare... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 20 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2004 Hur stor skillnad är det egenteligen på dom olika "metal" typerna? Har hört mängder rabblas upp här men jag vet bara skillnad på vanlig metal och death metal(Bra metal)! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 20 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2004 Hur stor skillnad är det egenteligen på dom olika "metal" typerna? Har hört mängder rabblas upp här men jag vet bara skillnad på vanlig metal och death metal(Bra metal)! Tolkade det där som att Death Metal är bra metal... nåja. Metal-guide Där står det någorlunda mycket om olika typer av Metal. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 20 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2004 Tolkade det där som att Death Metal är bra metal... nåja. Jupp dom typer av metal som går att lyssna på är väl rap metal och death metal(Fast iom att jag är så dålig på att genre bestämma musik så finns det säkert mer som är bra!) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eightball Skrivet 20 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2004 Alla som inte gillar slipknot och andra new metal-band har tyvärr fel på örat det är min mening det... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 20 januari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2004 kom ihåg!! rap metal är som rage against the machine, inte slipknot som alla tror Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 20 januari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2004 Jo. Det där du rabblade upp. In Flames, Cradle of Filth, Children of Bodom... det är typisk fjortismetal, för det är precis som skiten som spelas på radio nuförtiden. Man lyssnar på det ett tag, sen efter kanske nå'n vecka är det helt bortglömt. Sen är det massa dumma fjortisar som sagt som går runt och lyssnar på det och kallar sig hårdrockare... RIKTIG fjortismetal är exempelvis: yellowcard posion the well avenged sevenfold from autumn to ashes linkin park limp bizkit mudvayne p.o.d jag har aldrig hört nåt av de banden jag gillar på radio, förutom METALLICA. SUG PÅ DEN DU!!!! och tror du jag bryr mig om vilka som lyssnar på in flames tex? det förblir melodic death metal (eller nwosdm om du vill kalla det så) oavsett vilka som lyssnar på det!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Urachez Skrivet 20 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2004 Grattis till Topp3 som skrev det enda vettiga inlägget här (nu menar jag självklart inte att detta inlägg är vettigt, men han måste nästan få beröm för sin minst sagt detaljerade redogörelse angående Metallica). Kan inte annat än hålla med dig där, Metallica är bra. Fast dom har inte chans mot underbara Guns N' Roses såklart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Scotty Skrivet 20 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2004 Fast dom har inte chans mot underbara Guns N' Roses såklart. Hehe, så sant. Metallica är bra, jag tycker själv att deras "lungna låtar" är bäst! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 20 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2004 jag har aldrig hört nåt av de banden jag gillar på radio, förutom METALLICA. SUG PÅ DEN DU!!!! Och? Urachez: Är alltid lätt att skriva om saker man gillar. Jo, Guns N' Roses är bra... fast lite mjukt. Men Paradise City rockar banan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 20 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2004 Okej, då är väl jag lite mittemellan...gillar faktiskt Linkin Park, lostprophets och Limp Bizkit...dock inte Slipknot och Korn... Men favoriterna är Metallica, Iron Maiden, Hammerfall, Ozzy, Nirvana...enstaka låtar här och där.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 20 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2004 RIKTIG fjortismetal är exempelvis: yellowcard posion the well avenged sevenfold from autumn to ashes linkin park limp bizkit mudvayne p.o.d jag har aldrig hört nåt av de banden jag gillar på radio, förutom METALLICA. SUG PÅ DEN DU!!!! och tror du jag bryr mig om vilka som lyssnar på in flames tex? det förblir melodic death metal (eller nwosdm om du vill kalla det så) oavsett vilka som lyssnar på det!! SNÄLLA!! Kan nån sluta säga fjortismetal!! Det heter nu-metal!! Sen får väl du tycka att det suger om du nu vill det..... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MP5 Skrivet 20 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2004 Det bandet jag tycker är bra som är death metal är opeth (om det nu är det). Aja, det är iallafall mycket bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 21 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2004 RIKTIG fjortismetal är exempelvis: Men LOL, ni är ju bara larviga! Man kan få vilken musik som hellst till fjortis musik om man vill. Antingen tycker man att musik är bra eller dålig, men att kalla folk för saker bara för dom lyssnar på en viss typ av musik är bara barnsligt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 21 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2004 Men LOL, ni är ju bara larviga! Man kan få vilken musik som hellst till fjortis musik om man vill. Antingen tycker man att musik är bra eller dålig, men att kalla folk för saker bara för dom lyssnar på en viss typ av musik är bara barnsligt! Såklart, men nu är det där typisk musik för alla fjortisar som tror att dom är hårdrockare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Barracuda Skrivet 22 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2004 kom ihåg!! rap metal är som rage against the machine, inte slipknot som alla tror Precis, Det är faktist en blandning av rap- death- och heavymetal Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 22 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2004 Såklart, men nu är det där typisk musik för alla fjortisar som tror att dom är hårdrockare. Då kan väl dom tro det då...det finns andra som lyssnar på det som inte tror dom är hårdrockare, och dom vill nog inte bli kallade fjortisar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 22 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2004 Då kan väl dom tro det då...det finns andra som lyssnar på det som inte tror dom är hårdrockare, och dom vill nog inte bli kallade fjortisar! Aja visst... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 22 januari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2004 Och? ja, du sa ju själv att fjortismetal var det som spelades på radio. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts