Nepsa Skrivet 20 januari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2004 Så det är kul att göra i spel det man inte kan göra i verkligheten? Hur skulle det se ut om vi inte hade spel? Låt säga så här, vi tar bort alla spel. Idag. Kommer ungdomar springa runt med sina "döda alla här"-känslor inom sig för att sedan brista och peppra allt som rör sig? Är verkligen så många utav oss psykopater? Eller är det tvärtom? Föder spelen våld? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dusse Skrivet 20 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2004 (redigerad) .. Redigerad 8 juli, 2020 av Dusse Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 20 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2004 För nog rösta på "Annat" egentligen kan det ju vara hur våldsamt som hellst. Det är ju fortfarande virituellt. Jag själv är emot all "reality-våld". Sedan om man spelar våldsamma spel (Egentligen spelar jag inte alls så många våldsamma spel) så händer det ju inget i verkligheten, Konstigt nog spelar jag GTA trotts att jag vill kalla mig pacifist , GTA-serien och Half Life är nog de ända våldsspele jag riktigt gått in för... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jontemad Skrivet 20 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2004 Det är ju en själv som bestämmer hur våldsamt ett spel är t.e.x i gta är upp till en själv om man vill skjuta/slå ner alla man ser. man gör det så våldsamt som man själv vill. gäller dock inte alla action spel t.e.x quake, half-life där man skjuter i självförsvar och inte för skojs skull annars dör man Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SuXx Skrivet 20 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2004 (redigerad) Ändrade åsikt. För orealistiskt, men det gör ofta spel roligare... Varför vet jag inte riktigt. Makt kanske? (Över ett dator spel?!) Redigerad 21 januari, 2004 av SuXx Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Warmedal Skrivet 20 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2004 Vote: Annat Våld i spel kan vara kul ibland., och i vissa spel är det ÖVERDRIVET mycket våld. ( t.ex postal2, som är kul i en vecka, sen suger det ) Men tänk sådär; Om det inte skulle vara så mycket våld i spel, hur skulle spelen då vara? t.ex Quake, cs, BF, Call of Duty m.m.. Skulle vara hur tråkigt som helst Tycker också att våld ska vara med realistiskt.. Man ska dö lika snabbt som fiendarna dör, som 2-3 skott eller nåt. inte 250 skott.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 21 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2004 Men tänk sådär; Om det inte skulle vara så mycket våld i spel, hur skulle spelen då vara? t.ex Quake, cs, BF, Call of Duty m.m.. Skulle vara hur tråkigt som helst Det kan bero på att dom spelen i stort sett går ut på våld! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nepsa Skrivet 13 februari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2004 Precis Funnylin. Lessen för att jag återupplivar tråden men jag skulle gärna vilja se fler skriva lite om vad de tycker, rösta ialla fall? :'( Anyhoo, det är ju det som är själva frågan; spelen går ut på våld. De mest populära spelen vi har går ju oftast ut på att nå sina mål med hjälp av våld. Vad lär det små barn som spelar? Jag har ju personligen aldrig följt en åldersgräns i hela mitt liv, men kan det vara anledningen till varför många barn har begått våldsbrott liknande de klassiska "Turtles"- eller "Powerrangers"-morden? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 13 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2004 Vote : Våld gör spelen bättre/roligare Jag tycker att spel med våld m.m är roligare Eftersom det finns knappt spel utan våld,bara typ Sport/bil/Barn spel etc Dessutom är det roliga med våld i spel att man kan göra saker man inte gör i verkliga livet,tex i GTA,Slå mer en gammal tant och ta hennes pengar Det är väldigt underhållande i spelet men man skulle aldrig kunna göra så i verkligenheten Sen finns det psykiskt skadade människor som tar efter och gör så som man gör på spelen Förövrigt tycker jag att alla moraltanter ska titta mer på våldsfilmer Mycket mer våld i filmer än i spel,Ta Freddy VS Jason tex,Blodigaste filmen nånsin Dessutom sticker Freddy sin kniv i huvudet på ett barn (Jason när han är liten ) och man får se det i närbild,det är sånna grejer som får en att titta bort Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 13 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2004 Mycket mer våld i filmer än i spel,Ta Freddy VS Jason tex,Blodigaste filmen nånsin Värre än Braindead? skulle inte tro det. Där kör dom en unge i en mixer. Ps. Det ska vara mellanrum efter komma. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 13 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2004 Ok men jag har inte sett braindead Och det där med kommat......SCREW YOU Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nepsa Skrivet 26 mars, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2004 Jaja, nu var det dags att tacka och sånt. Arbetet är klart och allt nästan färdigskrivet. (Hittills ligger det på en 17[] sidor när 15 rekommenderades). Ni har kommit med många bra argument och syner på ämnet. Lite mer diskussion hade varit trevligt, men det var nog min brist som handledare som var orsaken till det. Jag var speciellt nöjd med pollen däremot. 66 svar, lite "number of the beast" nästan. Sen vill jag tacka min samhällslärare Elin som tog sig tid och ork att kolla in den här länken! Skål! See you in the forums! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Peskele Skrivet 26 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2004 bryr mig inte så mycket . Spelar inte nån roll hur mycket våld de är . Sen hör jag mer till Racing och RPG spel där detinte är lika "farligt" våld . Sen är det ju som sagt lite orealistiskt med slagen . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts