LunCh Skrivet 18 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2004 När jag ska spara bilder från internet som är .jpg så går det inte. Det går bara att spara som .bmp och filnamnet blir namnlös. Skulle vara väldigt tacksam om någon kunde hjälpa mig hur man fixar detta Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 18 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2004 Hur gör du när du sparar bilderna då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LunCh Skrivet 18 januari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2004 höger klickar och sen spara bild som Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 18 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2004 höger klickar och sen spara bild som Fråga: Vilken webbläsare har du? Ditt svar: Internet Explorer Mitt svar: Byt till Mozilla då! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 18 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2004 Det har blivit så för mig med ett par gånger, lägg till .jpg i filnamnet så sparas bilde i jpg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 18 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2004 Fråga: Vilken webbläsare har du? Ditt svar: Internet Explorer Mitt svar: Byt till Mozilla då! bara för att det är nåt litet jävla fel så behöver man inte byta till andra webläsare det går att fixa själv varför säger alla att man ska switcha till mozilla så fort nåt går fel med IE? så ska det inte vara! @lunch: microsoft.com .... eller denna länk http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;sv;260650 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 18 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2004 bara för att det är nåt litet jävla fel så behöver man inte byta till andra webläsare det går att fixa själv varför säger alla att man ska switcha till mozilla så fort nåt går fel med IE? så ska det inte vara! @lunch: microsoft.com .... eller denna länk http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;sv;260650 Varför? För att mozilla är bättre och mindre buggigt. Och så kan man inte säga att "när det hänt något fel i IE", för hela IE är ett ända stort fel! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 18 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2004 jag har använt IE sedan urminnes tider och jag har aldrig fått problem Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 18 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2004 jag har använt IE sedan urminnes tider och jag har aldrig fått problem Shit! Vilket mirakel! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 18 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2004 jag har använt IE sedan urminnes tider och jag har aldrig fått problem Samma här ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gurgel Skrivet 18 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2004 Samma här ! Måste ju också va me. Me 2 . Men som arvid sa lägg till jpg efter så ska de nog fixas. tror ja hade tyå sått sånt så jag sa fan o sen efter ett tag typ så skull eja testa igen så vips jpg . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
saffecool Skrivet 18 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2004 bmp är bäst Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 18 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2004 bmp är bäst BMP komprimerar inte bilderna alls = Bilderna blir stora som elefanter Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
epix Skrivet 18 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2004 Måste ju också va me. Me 2 . Men som arvid sa lägg till jpg efter så ska de nog fixas. tror ja hade tyå sått sånt så jag sa fan o sen efter ett tag typ så skull eja testa igen så vips jpg . Aldrig hänt nåt med fel med IE. Däremot har Mozilla jävligt trög laddningstid jämfört med IE enligt mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
saffecool Skrivet 18 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2004 BMP komprimerar inte bilderna alls = Bilderna blir stora som elefanter Då blir bilderna bättre Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Green_Goblin Skrivet 18 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2004 Då blir bilderna bättre Nej Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 18 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2004 BMP komprimerar inte bilderna alls = Bilderna blir stora som elefanter BMP komprimerar visst, bara dåligt .RAW är rå formatet, dom är stora Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 18 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2004 BMP komprimerar visst, bara dåligt .RAW är rå formatet, dom är stora Ok då, dom komprimerar yterst lite, men det är knappt så det räknas Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 19 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2004 Då blir bilderna bättre om du med bättre menar bättre kvalitet, så har du delvis rätt. om man ritar en bild som inte har sparats än och sparar som jpg blir det skit (i paint) men om man sparar som bmp blir det bra kvalitet, med ett pris av större bildfil. om man sparar en bild från internet som bmp, som redan har komprimerats som jpg så har man slösat utrymme OCH bilden blir INTE bättre! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eightball Skrivet 19 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2004 Och så kan man inte säga att "när det hänt något fel i IE", för hela IE är ett ända stort fel! Hela Microsoft är ett ända stort fel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts