phil Skrivet 16 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2004 (redigerad) I vilket program gör man design till sin websida? //phil Redigerad 16 januari, 2004 av phil Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 16 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2004 I vilket program gör man design till sin websida? //phil Det finns massor av olika, vissa använder ett väldigt avancerat program kallat anteckningar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZalCiNoWa Skrivet 16 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2004 Det finns massor av olika, vissa använder ett väldigt avancerat program kallat anteckningar. Och vissa använder ett über 1337 program kallat Paint också Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 16 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2004 och vissa använder datorn Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vr98olli Skrivet 17 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2004 "Vissa" är seriösa och ger inte "konstiga" svar! Photoshop är ett mycket bra program att göra designen till hemsidan med! Det är inte lätt att göra en snygg design i Paint... Sen så "kodar" man hemsidan i Anteckningar(bäst enligt mig...) eller om du INTE kan HTML så bra så gör du den i något WYSIWYG* program. * WhatYouSeeIsWhatYouGet = DetDuSerÄrDetDuFår! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 17 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2004 * WhatYouSeeIsWhatYouGet = DetDuSerÄrDetDuFår! Nej, "VadDuSerÄrVadDuFår" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 17 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2004 jag skriver mina hemsidor i EditPlus2 (länk) grafik gör jag i Photoshop, Paint eller i PHP GD. designen däremot (själva utseendet), kodar jag i CSS Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Peskele Skrivet 17 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2004 jaag gör grafiken i photoshop även fast de inte blir särskilt bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Scotty Skrivet 17 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2004 (redigerad) jag skriver mina hemsidor i EditPlus2 (länk) grafik gör jag i Photoshop, Paint eller i PHP GD. designen däremot (själva utseendet), kodar jag i CSS Vad är PHP GD? Själv gör jag allt i anteckningar, har nog Frontpage Express, men det är nog inte att rekommendera. Grafiken gör jag för det mesta i PSP7, men också Photoshop7. *Edit, lite css också! Redigerad 17 januari, 2004 av -Scotty- Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LunCh Skrivet 17 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2004 Grafik gör man i Photoshop och kodning gör man genom att lära sig lite HTML och använda DreamWeaver MX. Man ska lära sig lite CSS också för att få den perfekta locken på sidan ( ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 17 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2004 (redigerad) Vad är PHP GD? Själv gör jag allt i anteckningar, har nog Frontpage Express, men det är nog inte att rekommendera. Grafiken gör jag för det mesta i PSP7, men också Photoshop7. *Edit, lite css också! PHP GD (länk) är en modul till PHP som tillåter att man skapar bilder dynamiskt.... Använder det när jag text ska skapa knappar osv, så man slipper öppna en template varje gång för att bara ändra lite text.... Redigerad 17 januari, 2004 av vigge89 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Peskele Skrivet 17 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2004 hur lär man sig script och flash ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 18 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2004 hur lär man sig script och flash ? script? finns flera sidor med guider om Flash, sök på google... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Peskele Skrivet 18 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2004 typ html eller java script Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 18 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2004 typ html eller java script http://www.webdesignskolan.com Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts