Esperanto Skrivet 16 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2004 Hur trycker man för att ta screenshoots. Om det är Prt Scrn så funkar det inte ju det händer inget Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 16 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2004 Knappen till höger om F12. (Print Screen | Sys Rq) Sen när du klickat på den i ett spel / På skrivbordet / etc så går du in i ett rit program eller nåt sånt t.ex. Paint eller nåt sånt och klickar Redigera>Klistra in eller så klickar du bara helt enkelt: Ctrl+V Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 16 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2004 ... alltså, Print Screen tar screenshot av vad som visas på skärmen, och sparar det sedan i 'Copy', dvs, samma sak som att kopiera något. Tips: om du endast vill ta screenshot på det aktiva fönstret i windows, håll in 'ALT' medan du trycker på Print Screen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 16 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2004 Tips: om du endast vill ta screenshot på det aktiva fönstret i windows, håll in 'ALT' medan du trycker på Print Screen Hah! Smart! Visste jag inte Jag har alltid suttit och klippt ut fönster "för hand" när jag använt Print Screen. Iof är det inte så jobbigt men ALT+Print Screen är ju helt klart en smidigare metod Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Esperanto Skrivet 17 januari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2004 ok skyst grabbar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 17 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2004 Hah! Smart! Visste jag inte Jag har alltid suttit och klippt ut fönster "för hand" när jag använt Print Screen. Iof är det inte så jobbigt men ALT+Print Screen är ju helt klart en smidigare metod Visste du inte det?! Sen finns ett kommando som är helt onödigt, Ctrl + Print Screen, det gör precis samma sak som att bara trycka på Print Screen. (Det är ett riktigt "kort"-kommando som är så alltså) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 17 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2004 Hade inte heller någon aning om det...och jag använder ju print screen ofta.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 17 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2004 Haha, visste ni inte det. Men jag brukar använda shift + Prt Scrn Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Visa Skrivet 20 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2004 Hah! Smart! Visste jag inte Jag har alltid suttit och klippt ut fönster "för hand" när jag använt Print Screen. Iof är det inte så jobbigt men ALT+Print Screen är ju helt klart en smidigare metod För mig var det tvärtom Frånbörjan använde jag ALT+ PRINT SCRN förut visste jag inte att "bara" Print scrn funkade Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tangelito Skrivet 22 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2004 Jag använder inte Print Screen det funkar inte på mig. Däremot använder jag ett program som kallas SnagIt 7 Bra program faktist kan spela in filmer, ta print screen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 22 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2004 Jag använder inte Print Screen det funkar inte på mig. Däremot använder jag ett program som kallas SnagIt 7 Bra program faktist kan spela in filmer, ta print screen. nödvändigt att dra upp en gammal tråd för det där? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 22 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2004 nödvändigt att dra upp en gammal tråd för det där? nä, det var det inte. Men för den som inte fick printscreen att funka: om du har ett tangentbord med F-key eller liknande kan du ha glömt att aktivera eller avaktivera den knappen. (F-key ger printscreen, scroll lock, pause/break samt F1-12 -knapparna andra funktioner, ex.vis går till mina bilder, mina dokument osv) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts