Jump to content

Prt Scrn

Esperanto
 Share

Recommended Posts

Tips: om du endast vill ta screenshot på det aktiva fönstret i windows, håll in 'ALT' medan du trycker på Print Screen

Hah! Smart! Visste jag inte :ph34r:

Jag har alltid suttit och klippt ut fönster "för hand" när jag använt Print Screen.

Iof är det inte så jobbigt men ALT+Print Screen är ju helt klart en smidigare metod :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hah! Smart! Visste jag inte :P

Jag har alltid suttit och klippt ut fönster "för hand" när jag använt Print Screen.

Iof är det inte så jobbigt men ALT+Print Screen är ju helt klart en smidigare metod ;P

Visste du inte det?! ^_^

Sen finns ett kommando som är helt onödigt, Ctrl + Print Screen, det gör precis samma sak som att bara trycka på Print Screen. (Det är ett riktigt "kort"-kommando som är så alltså)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hah! Smart! Visste jag inte :mellow:

Iof är det inte så jobbigt men ALT+Print Screen är ju helt klart en smidigare metod <_<

För mig var det tvärtom :huh:

Frånbörjan använde jag ALT+ PRINT SCRN

förut visste jag inte att "bara" Print scrn funkade

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 10 months later...
nödvändigt att dra upp en gammal tråd för det där?

nä, det var det inte. Men för den som inte fick printscreen att funka:

om du har ett tangentbord med F-key eller liknande kan du ha glömt att aktivera eller avaktivera den knappen. (F-key ger printscreen, scroll lock, pause/break samt F1-12 -knapparna andra funktioner, ex.vis går till mina bilder, mina dokument osv)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor