Jump to content

Straff...

DanjO
 Share

Recommended Posts

Näe inte vet jag men jag tycker om man dödat typ ett dussin människor borde det ju hända nånting iaf! :ph34r: Sa aldrig att man måste mörda för att få dödsstraff....

nä men ja tyckte det lät så för alla mätte med antal döda människor =/

annars kan det ju avra planering till nå riktigt jävla rejält(WTC)...

fast det tror ja inte...

sen finns det ju oskyldiga som dömstilldödstraff fast dom itne gjort nått...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet nån va man kan få dödstraff för ?..

va man måste göra?

Det behöver ju inte vara mord, om det är något med beteckningen "grov" så kan man väl få dödstraff för annat också, (Och nu tänker jag inte på typ Grov Skadegörelse eller något sånnt). Är inge bra på U.S.A's lagstiftning...

Redigerad av Misterwhoopee
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är inge bra på U.S.A's lagstiftning...

Kan jag förstå, den är rätt skum :ph34r:

Själv tycker jag inte att man ska kunna få dödstraff i vanliga fall, men om någon har gjort något väldigt grovt (ta t.ex. Usama) så borde personen i fråga kunna få dödstraff om man bedömmer att han/hon är en alldeles för stor fara för samhället.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dödsstraff är ju helsjukt. Hur kan man rättfärdiga det?

Om nån dödar någon så har nån annan rätt att döda den människan då?

Knappast. Det kan inte finnas någon som har rätt att ta en annan människas liv. Endast möjlighet att få bort den farliga människan från allmänheten och sanktionera hans liv.

Men mord är mord, kvittar vem det är som står bakom, bara för att det är en myndighet är det ingen skillnad på dödandet.

Vad är döden för straff? Det är ju knappast så att den dödsdömde har nånting att tänka över när han väl är död.

Livstids fängelse är det enda rätta.

Även om man tycker att fångarna har det bra i fängelset så är de berövade sin frihet. Man kanske har ett rätt bra liv i fängelset, men man är åtminstone berövad rättigheten att röra sig i samhället.

Alla dödsdömda får dessutom en sista måltid enligt eget önskemål.

Om någon dödat någon känns det knappast motiverat att buda dom på en första klass vrålmåltid för att sedan säga "bye bye" när mördaren mätt och belåten skickas till landet ingenstans.

Livstids fängelse.. kan inte komma på nåt bättre straff för tillfället.. :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visserligen inte, men samtidigt:

hehe.. öga för öga tand för tand ja..

Men då kan du förklara för mig hur en död människa dödar den som mördade honom/henne.. :ph34r:

Om det är någon nära anhörig till den som blev mördad kan ju inte dom agera med öga för öga tand för tand-metoden. De blev inte mördade, alltså kan de inte mörda.

De har blivit djupt psykiskt sårade, vilket är vad de isånafall har rätt att utsätta mördaren för då..

Redigerad av ElGato
Länk till kommentar
Dela på andra sidor