DanjO Skrivet 16 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2004 Jag undrar vad ni tycker om Dödsstraff och sånt! jag tycker det är dumt!. sitt ifinkan resten av livett istället och tänk efter vad du egentligen har gjort! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 16 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2004 (redigerad) Jag är imot dödsstraff, det är fel. Redigerad 16 januari, 2004 av GTA3 freak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MR_Lene Skrivet 16 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2004 öär de fler än 4 mord så tycker ja att de ska va dödsstraff..lr iaf 10 livstidsstraff.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SuXx Skrivet 16 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2004 Det är rätt. Om man är helt säker på att det är rätt person! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 16 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2004 Om man har bevis så man är 100% säker på att det är rätt person och den personen mördat typ ungefär 6 stycken och han bara bryter sig ut ur fängelse borde det bli psyket eller dödsstraff..... Men annars så är jag helt emot dödsstraff.. Det är fel! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 16 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2004 måste man ha mördat för å få dödsstraff? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 16 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2004 måste man ha mördat för å få dödsstraff? Näe inte vet jag men jag tycker om man dödat typ ett dussin människor borde det ju hända nånting iaf! Sa aldrig att man måste mörda för att få dödsstraff.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SuXx Skrivet 16 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2004 måste man ha mördat för å få dödsstraff? Det räcker med å snatta godis på t ex 7-11 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 16 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2004 Näe inte vet jag men jag tycker om man dödat typ ett dussin människor borde det ju hända nånting iaf! Sa aldrig att man måste mörda för att få dödsstraff.... nä men ja tyckte det lät så för alla mätte med antal döda människor =/ annars kan det ju avra planering till nå riktigt jävla rejält(WTC)... fast det tror ja inte... sen finns det ju oskyldiga som dömstilldödstraff fast dom itne gjort nått... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 16 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2004 sen finns det ju oskyldiga som dömstilldödstraff fast dom itne gjort nått... Fan hur det måste kännas alltså! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Peskele Skrivet 16 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2004 man lär ju sig inget dom bara sitter och tittar på tv och röker typ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 16 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2004 Det knäppa med dödstraff är ju att man straffar död med död... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 16 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2004 Vet nån va man kan få dödstraff för ?.. va man måste göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 16 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2004 (redigerad) Vet nån va man kan få dödstraff för ?.. va man måste göra? Det behöver ju inte vara mord, om det är något med beteckningen "grov" så kan man väl få dödstraff för annat också, (Och nu tänker jag inte på typ Grov Skadegörelse eller något sånnt). Är inge bra på U.S.A's lagstiftning... Redigerad 16 januari, 2004 av Misterwhoopee Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 16 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2004 i kina brukar de vara väldigt hårt, kännre några som har en kusin vet ni vad han gjorde? de var i irak då, så skulle han vända håll så gjorde han en u sväng och så blev han tagen i 30 dagar gick ner 7kg ingen mat kanske ett bröd varje dag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 16 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2004 Jo i vissa länder så får man dödsstraff bara för att man säger något negativt om diktatorn i landet. Och sen finns det två länder som har dödsstraff för ungdomar, gissa vilka? Irak och USA. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 16 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2004 Är inge bra på U.S.A's lagstiftning... Kan jag förstå, den är rätt skum Själv tycker jag inte att man ska kunna få dödstraff i vanliga fall, men om någon har gjort något väldigt grovt (ta t.ex. Usama) så borde personen i fråga kunna få dödstraff om man bedömmer att han/hon är en alldeles för stor fara för samhället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ElGato Skrivet 16 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2004 Dödsstraff är ju helsjukt. Hur kan man rättfärdiga det? Om nån dödar någon så har nån annan rätt att döda den människan då? Knappast. Det kan inte finnas någon som har rätt att ta en annan människas liv. Endast möjlighet att få bort den farliga människan från allmänheten och sanktionera hans liv. Men mord är mord, kvittar vem det är som står bakom, bara för att det är en myndighet är det ingen skillnad på dödandet. Vad är döden för straff? Det är ju knappast så att den dödsdömde har nånting att tänka över när han väl är död. Livstids fängelse är det enda rätta. Även om man tycker att fångarna har det bra i fängelset så är de berövade sin frihet. Man kanske har ett rätt bra liv i fängelset, men man är åtminstone berövad rättigheten att röra sig i samhället. Alla dödsdömda får dessutom en sista måltid enligt eget önskemål. Om någon dödat någon känns det knappast motiverat att buda dom på en första klass vrålmåltid för att sedan säga "bye bye" när mördaren mätt och belåten skickas till landet ingenstans. Livstids fängelse.. kan inte komma på nåt bättre straff för tillfället.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 16 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2004 Om nån dödar någon så har nån annan rätt att döda den människan då? Visserligen inte, men samtidigt: Öga för öga, tand för tand Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ElGato Skrivet 16 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2004 (redigerad) Visserligen inte, men samtidigt: hehe.. öga för öga tand för tand ja.. Men då kan du förklara för mig hur en död människa dödar den som mördade honom/henne.. Om det är någon nära anhörig till den som blev mördad kan ju inte dom agera med öga för öga tand för tand-metoden. De blev inte mördade, alltså kan de inte mörda. De har blivit djupt psykiskt sårade, vilket är vad de isånafall har rätt att utsätta mördaren för då.. Redigerad 16 januari, 2004 av ElGato Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts