AE_Dave Skrivet 13 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2004 Jag håller på att sätta upp en ftp (copy hjälper mig men han var inte inne på msn just nu så jag frågar här medans....) Jag har skapat användare, kataloger, och allt sånt skit, skrivit in min ip adress och allting i settings. Öhm sen måste man typ stänga ner Port 21 i routern. 1. Vad har Port 21 för funktion? Är det riskfritt att stänga av den? 2. Var kan jag stänga av den? (Jag är lite dålig med routers och sånt) Skulle vara jättetacksam för svar...) Om nån vet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Warmedal Skrivet 14 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2004 Stänga ner port21? Man ska öppna den om man ska ha en ftp btw, vad för ftp? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 14 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2004 Hallå FTP e warez alltså förbjudet här!!! jag fick en varning för att ha startat en annan FTP topic jag kommer använda report knappen... Men jag vet inte vad du ska göra bara så att du vet! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 14 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2004 HAHAHA! Att säga att ftp är warez är lika fel som att äga att http är warez! Om jag ska säga vad vi ska göra så ska jag tanka en mod som vi på AE håller på med Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 14 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2004 FTP e ett nerladdnings program man kopplar upp sej till nån data och laddar ner från han (nåt sånt sa syrran) och ladda ner e ju förbjudet här (att snacka om det) lr hur! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 14 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2004 FTP e ett nerladdnings program man kopplar upp sej till nån data och laddar ner från han (nåt sånt sa syrran) och ladda ner e ju förbjudet här (att snacka om det) lr hur!!! En FTP är en mapp som man lagt ut på internet helt enkelt. Alltså är det lika olagligt som internet överhuvudtaget, eftersom man kan hitta vad som helst där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gurgel Skrivet 14 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2004 FTP e ett nerladdnings program man kopplar upp sej till nån data och laddar ner från han (nåt sånt sa syrran) och ladda ner e ju förbjudet här (att snacka om det) lr hur!!! De e inte alls förbjudet o prata om att ladda ner saker men de e förbjudet o prata om att ladda ner spel m.m. Sånt som asså man kan köpa kan man nästan säga . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 14 januari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2004 Mr.M: Det är inte olagligt enligt Gtasajtens regler att snacka om att ladda hem saker som är gratis och helt lagligt att ladda hem! Det är förbjudet att snacka om saker som man INTE får ladda hem tex spel och program som finns att köpa. Jag tror nog det är ganska lagligt att sätta upp en ftp för att lägga upp en modifikation vi på Avalon Entertainment håller på med. Moddar är lagligt att ladda hem, speciellt om man gör dem själv!! Warmedal: Vi ska sätta upp en ftp för att copy behöver vissa filer för att kunna arbeta och han kunde inte ta emot dom på msn för det sket sig hela tiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
epix Skrivet 14 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2004 AHAHAHA LOL MR. M! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Urachez Skrivet 14 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2004 Som sagt, varför stänga av port 21? Det ska du nog inte göra. Alla som skapar en FTP får port 21 (tror jag i alla fall), men du kan byta port se'n om du vill. Fråga inte hur bara. Så det är bara att lägga upp en FTP samt göra "accounts" åt folk. Se'n ska det fungera fint. Och det är väl inte olagligt att ladda hem saker, utan olagligt att dela ut saker? Eller har jag fel som vanligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Warmedal Skrivet 14 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2004 (redigerad) FTP är INTE olagligt, beror på vad som finns på/i den. Många spel-sidor använder ftp, tex Fragxone och Gtasajten (nere?).. Och oftast loggar man in på sitt webbhotell konto med ftp EDIT: lite stavfel Och Mr, M´s topic om ftps så skrev han såhär: E det någon som vet en bra FTP sdres med spel? Han frågar då en ftp där man kan ladda ner spel, dvs olagligt EDIT2: Jag lyckades få tyst på han Redigerad 14 januari, 2004 av Warmedal Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LoneWolF Skrivet 14 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2004 FTP är varken ett fildelningsprogram eller ett "nedladdningsprogram". FTP står för File Transfer Protocol och används bara för att överföra filer över nätet eller över ett LAN. Har ingenting med warz att göra. Port 21 ska var ÖPPEN. FTP använder port 21 som standard, men man kan avända andra. Och ja det är riskfritt, port 80 t.ex används ju som standard på vanliga websidor (HTTP). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eightball Skrivet 14 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2004 Man kan ändra port på Servern, så du behöver inte port 21... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 14 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2004 FTP e ett nerladdnings program man kopplar upp sej till nån data och laddar ner från han (nåt sånt sa syrran) och ladda ner e ju förbjudet här (att snacka om det) lr hur!!! ursäkta men hahahaha Du vet att det är som att säga att alla vanliga sidor på internet, typ gtasajten skulle vara olaglig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 14 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2004 Hallå FTP e warez alltså förbjudet här!!! jag fick en varning för att ha startat en annan FTP topic jag kommer använda report knappen... Men jag vet inte vad du ska göra bara så att du vet! Som sagt, du frågade efter en "FTP adress att ladda ner spel från". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 14 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2004 lol, så blir det när man själv har fått varning för att snacka warez Mr. M: du blev lite aegd! (:!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 14 januari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2004 Okej... men ehm... jag är lite dålig med ftps och routers (Är ganska ny på att använda dem nämligen...) Så alltså stänga eller öppna Port 21, vilket som (Stod nåt om att man skulle göra nåt med port 21 så jag gissade bara på stänga... Fast copy visade mig var jag kunde det men man behövde ju lösenord så jag måste vänta tills min brorsa kommer hem så jag kan fråga vad lösenordet är... (:!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Urachez Skrivet 14 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2004 Som sagt, öppna port 21. (:!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZalCiNoWa Skrivet 14 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2004 (redigerad) FTP e ett nerladdnings program man kopplar upp sej till nån data och laddar ner från han (nåt sånt sa syrran) och ladda ner e ju förbjudet här (att snacka om det) lr hur!!! Du skämmer ut dig fullständigt, med total okunskap gissar du vad han tänker göra... Men det värsta är att det är helt fel! Om han har en ftp och lägger ut sina festbilder t.ex. så är inte det det minsta olagligt, men om han börjar lägga in spel och ger ut hemliga användarnamn till folk så är det olagligt! Slutsats: Han har inge gjort nåt som bryter mot reglerna, det var du som måste ha lekt ihop det i din fantasi... (:!!! AE_Dave: Lösenordet är i 99% av fallen Användarnamn: Admin Lösenord:1234 Redigerad 14 januari, 2004 av ZalCiNoWa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts