Foo Skrivet 13 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2004 Jag tog frivilligt ett papper med matematiska problem i skolan och jag har lyckats lösa alla utom den här sista. **+ ** = 7 *** ** Det ska vara ett 2 siffrigt tal dividerat på ett 3 siffrigt tal + ett 2 siffrigt tal dividerat på ett 2 siffrigt tal. Det ska bli 7 Alla siffror från 1 till 9 ska ingå där stjärnorna står! Jag är mycket tacksam för hjälp efterssom det står priser på spel... Så ni får mycket gärna hjälpa till eftersom det är tillåtet i denna "tävling" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DanjO Skrivet 16 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2004 (redigerad) Jag använder bara hjärnan i skolan Redigerad 16 januari, 2004 av DanjO Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 16 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2004 (redigerad) *edit' Redigerad 16 januari, 2004 av mr_tobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SuXx Skrivet 16 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2004 lol @ dom 2 tidigare inläggen @ Foo: har du löst det än? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 16 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2004 Jag använder bara hjärnan i skolan Ja, vi har redan listat ut det på det sättet du svarar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 16 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2004 (redigerad) edit :"> Redigerad 16 januari, 2004 av Arvid Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 16 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2004 @Arvid: "Alla siffror från 1 till 9 ska ingå där stjärnorna står" Kan bli lite för svårt för en människohjärna... speciellt då det finns 362 880 olika sätt att placera siffrorna... *Hultenius startar upp Anteckningar* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Peskele Skrivet 16 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2004 fattar inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Add3 Skrivet 16 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2004 fattar inte FATTAR DU INTE? Herregud vilken klass går du i? Jag fattar itne heller Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lance Vance Dance Skrivet 16 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2004 har lite svårt för kluriga tal, ge mig en ekvation istället... btw har du läst diskret matematik Hultenius? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 16 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2004 Sådär, då var mitt PHP-script som ska lösa problemet klart Blev inte riktigt som jag hade tänkt mig men det duger. Scriptet räknar ut alla 387 420 489 möjliga kombinationer och sorterar sedan ut och beräknar de giltiga kombinationerna. Totalt klararde min dator 7.1 miljoner beräkningar+sorteringar i minuten vilket gör att min processor kommer att få jobba på högvarv i 27 minuter innan alla beräkningar är klara Det är inte säkert att scriptet fungerar men jag skulle chansa på att det iaf är 50% chans att det fungerar... @Lance Vance Dance: Japp, jag läser matte diskret. Edit: Första försöket misslyckat, glömde att deklarera globala variabler Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 16 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2004 Woho! Scriptet fungerade på andra försöket Rätt svar: _95 (+) 86 = 7 247 (+) 13 Scriptet tog 30 min att köra. Om det skulle ha varit 10 siffror istället för 9 skulle det ha tagit ca 5h PHP är smidigt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ElGato Skrivet 16 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2004 Det var som... .. impressive.. most impressive.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SuXx Skrivet 16 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2004 Woho! Scriptet fungerade på andra försöket Rätt svar: _95 (+) 86 = 7 247 (+) 13 Scriptet tog 30 min att köra. Om det skulle ha varit 10 siffror istället för 9 skulle det ha tagit ca 5h PHP är smidigt Ojojoj! Snyggt!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DanjO Skrivet 17 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2004 (redigerad) Ja, vi har redan listat ut det på det sättet du svarar Tack!! Jag vet jag e korkad Redigerad 17 januari, 2004 av DanjO Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 17 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2004 Woho! Scriptet fungerade på andra försöket Rätt svar: _95 (+) 86 = 7 247 (+) 13 Scriptet tog 30 min att köra. Om det skulle ha varit 10 siffror istället för 9 skulle det ha tagit ca 5h PHP är smidigt Grymt! Men jag gissade mig nästan till rätt svar när jag satt och knappa på miniräknaren. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Scotty Skrivet 17 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2004 Woho! Scriptet fungerade på andra försöket Rätt svar: _95 (+) 86 = 7 247 (+) 13 Scriptet tog 30 min att köra. Om det skulle ha varit 10 siffror istället för 9 skulle det ha tagit ca 5h PHP är smidigt Hmm, börjar förstå varför PHP är så populärt, man kan ju göra lite vad som helst med det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 17 januari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2004 Jaa tack för svaret men det kom lite för sent eftersom det skulle vara inlämnat den 15:de. Men som tur var hann jag själv lösa uppgiften i skolan i sista minuten. så nu får jag bara hoppas att jag vinner då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts