Arman Skrivet 13 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2004 Vet någon hur man formaterar XP? Det finns ju inget MS-DOS... bara Kommandotolken som är MS-DOS Prompt! Så, vet någon hur man rensar XP? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Visa Skrivet 13 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2004 JAG HAR SAGT DET HÄR MILJONTALS GRR! (har tom. en bildguide) starta datorn och boota från xp-skivan.. välj installera, sen formatera Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 13 januari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2004 JAG HAR SAGT DET HÄR MILJONTALS GRR! (har tom. en bildguide) starta datorn och boota från xp-skivan.. välj installera, sen formatera Var kan jag finna din värdefulla guide, Visa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 13 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2004 Format C: i kommandotolken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 13 januari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2004 Format C: i kommandotolken Vad händer med Windows under tiden då? Man ser ju allt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eightball Skrivet 13 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2004 Vad händer med Windows under tiden då? Man ser ju allt! Om du ska formatera systemdisken kan du inte ta Format C: utan då måste du boota med cd'n. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 13 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2004 msåte? man kan ha en windows 98 startdiskett, den enklaste om man har en sådan så gör man såhär C: = root D: = CD C:\>format C: bla bla bla 100% Etikket (max 11 tecken) root C:\>D: D:\>smartdrv D:\>cd i386 D:\>winnt sedan är det bara att installera Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ElGato Skrivet 13 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2004 Win 98 startdiskett? Va d värsta vågar man sånt? =D Jag fick ingen XP-skiva med mitt datorköp.. allt var förinstallerat och man tänker väl mera på säkerheten nu så att inte vem som helst kan låna XP-skivan.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Visa Skrivet 13 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2004 msåte? man kan ha en windows 98 startdiskett, den enklaste om man har en sådan så gör man såhär C: = root D: = CD C:\>format C: bla bla bla 100% Etikket (max 11 tecken) root C:\>D: D:\>smartdrv D:\>cd i386 D:\>winnt sedan är det bara att installera Det går inte om han har NTFS, vilket jag förmodar han har!!! då måste man krångla i fdisk också! lättast att stoppa i skivan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 13 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2004 Grejen är att om du har NTFS (som jag) så kan du varken köra från MS-DOS eller typ Datorhantering, när man bootar från cd:n kommer det inte upp nån fråga om man vill Formatera. Fast det kommer upp en fråga på vilken partion du ska installera XP på. det är här du kan rensa hårddisken. jag har inte själv (vågat) testat det här själv för jag vet inte hur jag får tillbaks partionen, Men du ska ta bort partionen som du ska formatera (vanligast C: om det är "huvudhårddisken"),och sen lägga tillbaks den. fast jag vet inte hur man lägger tillbaks den... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 13 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2004 Jag har NTFS på mina flesta, V E OCH FASA! Går ju typ inte att formatera i nått annat, får väll leta i buksarna efter PM8 nästa gång jag formaterar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZalCiNoWa Skrivet 13 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2004 msåte? man kan ha en windows 98 startdiskett, den enklaste om man har en sådan så gör man såhär C: = root D: = CD C:\>format C: bla bla bla 100% Etikket (max 11 tecken) root C:\>D: D:\>smartdrv D:\>cd i386 D:\>winnt sedan är det bara att installera Windows XP kör NTFS. Windows 98 kör FAT32. Eftersom att Windows 98 inte kan läsa NTFS-diskar så är det omöjligt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
danil89 Skrivet 13 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2004 Använd Boot. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 13 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2004 Windows XP kör NTFS. Windows 98 kör FAT32. Eftersom att Windows 98 inte kan läsa NTFS-diskar så är det omöjligt! Jag kör alltid FAT32 på min XP parition och mina parittioner, men eftersom jag inte har någe busk-warez, så bwehöver jag inte installera mina bush-warez från HDDn, har en orginal install kopia på min C: som jag använder då jag installerar genom dos Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 14 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2004 Jag har formaterad 2 ggr (med hjälp av en kompis) den senaste veckan. Jo i win 98SE är det bara att sätta in startdiskett, välja "starta med CD-rom stöd" (ja cd-rom stöd, inte msdos eller blabla) Skriv sedan format c:. som en annan sa: blablabla 100%, när den frågar om etikett, tryck bara enter. Men nu har jag XP och vill också veta hur man formaterar. Inte på samma sätt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 15 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2004 När det ändå är xp vi snackar om, vad har ni för inställningar på "dumpning". Ibland får jag bluescreen som säger "börjar minnes bumpning" eller liknande. Jag la nyss den på "ingen". (snackar om; högerklicka på den här datorn, egenskaper-avancrerat-start och återställning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 16 januari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2004 Hur cd-bootar man? Jag har redan försökt genom att starta om datorn med cd'n i datorn men det går inte! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Deltanator Skrivet 16 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2004 Du måste ändra inställningarna i BIOS, ändra typ "First boot Device" Och välj CD-Rom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 16 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2004 Men om man har XPskivan i när man startar så står det väll nått i stil med att man ska trycka på F8 för att starta med skivan. Formaterade just min fast jag hade två hårdiskar inne och tog en i taget, installerade xp på båda alltså. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ElGato Skrivet 16 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2004 Men om man har XPskivan i när man startar så står det väll nått i stil med att man ska trycka på F8 för att starta med skivan. Formaterade just min fast jag hade två hårdiskar inne och tog en i taget, installerade xp på båda alltså. Varför installerade du XP på båda diskarna? Skall dom sitta i samma dator? hmm.. verkar lite onödigt tycker jag nog.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts