Jump to content

Anna Lindhs mördare

AE_Dave
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 68
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Har precis börjat med ett litet filosofiarbete om vilka avrättningsmetoder som är mest humana och om det egentligen spelar någon roll hur avrättningen går till. Det finns en hel del riktigt sjuka metoder, eller vad sägs om:

¤ "Ling-chy är en kinesisk avrättningsmetod. Bödeln har en mängd vassa knivar som ligger under ett skynke. Varje kniv är markerad med en kroppsdel. Bödeln tar upp en kniv på måfå och hugger av den kroppsdel som kniven var markerad med."

¤ "Garrottering är en avrättningsmetod. Den dödsdömde tags av daga genom strypning samtidigt som en kil drivs in i hans/hennes nacke."

¤ "Rista blodörn. En avrättningsmetod som gick ut på att man utefter ryggraden skar av, samt bände ut revbenen, och drog ut lungorna. Detta skall ha kallats blodörn eftersom revbenen och lungorna, efter att man brutit ut dem, liknade vingar på en örnunge."

Detta är förstås den värsta typen av avrättningar, men personligen är jag emot dödsstraff oavsett avrättningsmetod.

Mijailo Mijailovic ska självklart dömas till livstids fängelse. Och det kommer han också, om nu inte Peter Althin lyckas övertyga rätten om han är psykiskt störd och därmed döms till sluten psykiatrisk vård. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men killen är ju psykiskt sjuk, han ska ha vård.

Han kanske inte är psykiskt sjuk. Han kanske blev lejd att döda henne, han kan ju vara en yrkesmördare eller nåt.. :ph34r: (Med tanke på att så många olika brott och saker händer i Sverige nu för tiden så tänkte jag att han behöver ju inte ha varit psykad.) :P Fast man kan ju aldrig vara säker... :P

Jag tycker inte Sverige ska börja med dödsstraff... i så fall kanske Sverige till sist blir jättehemskt att leva i.... :angry:

Näe! Livstids fängelse tycker jag att snubben ska få! :P

*EDIT*

"Rista blodörn".... låter "ganska" brutalt... :angry: hehehe

Redigerad av AE_Dave
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min farsa var ihop med henne! (SANT!) :angry: För längesen... :angry:

Varför har du aldrig sagt det? :angry:

EDIT:Min polare från Serbien har träffat Anna Lindhs mördare, han bor 2 hus från deras gård i Serbien!

Han har foton när dom är tillsammans och allting! Han har typ bott hos dom och sovit över och så...

Redigerad av Crice
Länk till kommentar
Dela på andra sidor