Karatemorfar Skrivet 6 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2004 det är ganska lätt att hacka från kommandotolken...Fast det kanske vi inte ska prata om här Jo, det är det Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 6 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2004 bara att skriva kommandot sen ip:et . finns en jävla massa guider vad man kan göra sen. finns ju både en rolig ock praktisk grej att stänga av andra datorer från kommando tolken. kommando sen ip:et sen klart (man måste inte göra det i nätverket, så jag kan stänga av min dator från skolan). fast det finns en bugg att det blir "nu kan du stänga av datorn", i win XP! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Com2 Skrivet 6 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2004 det är ganska lätt att hacka från kommandotolken...Fast det kanske vi inte ska prata om här MM jaja..Du kan ju hacka i kommandotolken.. Mm Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Com2 Skrivet 6 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2004 (redigerad) bara att skriva kommandot sen ip:et . finns en jävla massa guider vad man kan göra sen. finns ju både en rolig ock praktisk grej att stänga av andra datorer från kommando tolken. kommando sen ip:et sen klart (man måste inte göra det i nätverket, så jag kan stänga av min dator från skolan). fast det finns en bugg att det blir "nu kan du stänga av datorn", i win XP! Bäretta kommandot snälla tobbe Redigerad 6 januari, 2004 av Com2 Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 6 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2004 Bäretta kommandot snälla tobbe tror inte det är så lämpligt i det här forumet. föresten är det olagligt. du kan få fängelsstraff Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Com2 Skrivet 6 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2004 tror inte det är så lämpligt i det här forumet. föresten är det olagligt. du kan få fängelsstraff då anmäler jag dig nu! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 6 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2004 nbtstat -A "IP" är det den du syftar på eller? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Com2 Skrivet 6 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2004 tror inte det är så lämpligt i det här forumet. föresten är det olagligt. du kan få fängelsstraff Ps. Du kan inte.. För det första är kommando tolken ej olaglig och det är gjort av microsoft och dom gör inga olagliga saker @ the-copy nbtstat är ju inte att hacka Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 6 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2004 han menar att det är olagligt att använda komandotolken (observera att det skrivs som ett ord) för att hacka sig in på andras datorer. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 6 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2004 Ps. Du kan inte.. För det första är kommando tolken ej olaglig och det är gjort av microsoft och dom gör inga olagliga saker @ the-copy nbtstat är ju inte att hacka jag har inte testat det SJÄLV fast min kompis har. och det är inte nbstat för då tar man bara reda på ip och skit Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 6 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2004 (redigerad) @Com2: Inte kommandotolken heller. EDIT: netstat tar man reda på IP Redigerad 6 januari, 2004 av the-copy Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 6 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2004 @Com2: Inte kommandotolken heller. EDIT: netstat tar man reda på IP Ja det gör man ! När man skickar saker t.ex genom msn och icq Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 7 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2004 Min ip är 212.181.195.83 varför skulle det vara nått konstigt att ge ut den.? Inga här kan ändå göra nått. Kanske nånn. Använder du Netbus din script-kiddie ( ) Hehehe... Det är ganska många som kan göra nåt med den. Inte smart att ge ut den. Absolut inte ge ut den på ett forum där det är ungefär 500 - 1000 aktiva medlemmar. Du tror inte att nåååågon av de 1000 personerna (egentligen är det 3000 här men alla är ju inte aktiva...) du tror bara inte att nån av dem kan hacka? ajajajaj... inte bra om nån av oss kan det va? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 7 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2004 Kanske kan någon hacka (inte så troligt eftersom man bara ser typ 8åringar här nu för tiden) men alla är inte ondskefulla så att man vill förstöra för folk. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 7 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2004 Kanske kan någon hacka (inte så troligt eftersom man bara ser typ 8åringar här nu för tiden) men alla är inte ondskefulla så att man vill förstöra för folk. Jag kan hacka.... men... ehm... jag är ju inte precis den personen som kutar runt med laptop och skriker wooo wooo jag hackar och förstör för folk heller. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 7 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2004 säkert, du är 14 år. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 7 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2004 säkert, du är 14 år. varför skulle han inte kunna göra det bara för att han är 14? finns ju "bäbisar" som kan programmera allt möjligt? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 7 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2004 Jag tycker inte att det verkar som han är någon hackeracker iaf men skit i det Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LoneWolF Skrivet 7 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2004 Hmmm.. att vara "hacker"... det beror ju på hur man ser det. Är man hacker om man kan använda netbus (som dessutom suger)? Skulle inte tro det... om man sen har onda avsikter med det är man bara en dum scriptkiddie. Är man hacker om man sätter ihop ett virus med nåt sketet virusgenerator? HAHA!! När man säger "hacker" så tänker iallafall jag på någon som letar efter svagheter hos målet, t.ex en bugg som man kan använda (t.ex PRC-overflow) och sedan gör det. Men det är ju olagligt utav bara fan så det ska man akta sig för! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Com2 Skrivet 7 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2004 Hmmm.. att vara "hacker"... det beror ju på hur man ser det. Är man hacker om man kan använda netbus (som dessutom suger)? Skulle inte tro det... om man sen har onda avsikter med det är man bara en dum scriptkiddie. Är man hacker om man sätter ihop ett virus med nåt sketet virusgenerator? HAHA!! När man säger "hacker" så tänker iallafall jag på någon som letar efter svagheter hos målet, t.ex en bugg som man kan använda (t.ex PRC-overflow) och sedan gör det. Men det är ju olagligt utav bara fan så det ska man akta sig för! Ni är riktigt dumm* allihopa ( Skojade såklart ) Men en hacker förstör inte för folk. Dom gör saker bättre.. En hacker är en människa som kan riktigt mycket om datorer. Sen finns det folk som kallar det WHITE HAT HACKER och BLACK HAT HACKER men det är igentligen Hacker och Cracker vi pratar om.. Så kom nu ihåg vad en hacker är Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts