AE_Dave Skrivet 2 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2004 (redigerad) Nu har Id Software startat upp sin hypemaskin om Doom3. De har även på E3 mässan konstaterat att dom är nästan klara med spelet bara lite finslipning på banorna och AI'n och några koder kvar att fixa i motorn m.m. innan de kan släppa spelet. De visade även upp en trailer på E3 mässan som visar en nästan helt klar version av Doom3. Om jag får säga det själv ser det ut som världens verkligaste spel hittils (Om man kollar på grafiken.) sen är det väl inte så verkligt med monster som gör sig osynliga och nyper åt en tekniker i halsen och svingar runt honom som en stridsklubba i luften för att ta ihjäl en själv men... Vissa scener innehåller även där man får se olika människor bli zombies, några dödskallar (Likt rampage dödskallarna i gta3 fast röda och genomskinliga.) flyger in och plockar ut hjärtat på dess offer och sen är det bara att vänta tills offrets ansikte ska mögla sönder och hjärnan ska rutna. Precis som i föregångarna är man en marinsoldat som blivit ensam överlevare. Man kommer enligt Ids förklaringar kunna stöta på olika mariner men inom några sekunder lär dom där hemska dödskallarna komma åt även dem så de försöker göra slut på spelaren. Det ser faktiskt ut som att Id Software har jobbat på hårt och bra med sitt D3, när typ alla trodde de skulle ge upp så kutar de fram i rampljuset igen. En sak är då klar, när Doom3 kommer ut och om det kommer tilllåtas att ungdomar/barn under 18 år får köpa det kommer det finnas i min hylla... Ids har även lagt upp en ny hemsida för D3: www.Doom3.com Här hittar du trailers, bilder, wallpapers m.m. du kan även förboka spelet där. Redigerad 2 januari, 2004 av AE_Dave Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eightball Skrivet 2 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2004 Det verkar riktigt häftigt, men HL2, Far Cry och STALKER kommer bli bättre, tror jag... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 2 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2004 jag hittade en kopia på en e3 verision i busken! det var skit snyggtm och man blev as rädd. jag trodde inte det var sant då det flöt på! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 2 januari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2004 Hittade du det i den där Directo Connectasoto busken eller typ kazaaeliiiteasus busken? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LunCh Skrivet 2 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2004 Jag ska lungt skaffa Doom III. Värkar så jävla grymt så det är inte sant Måste vissa en bild också Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 2 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2004 ahr den trailern... man får med den i PCgamer den här månaden Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 2 januari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2004 (redigerad) Har har ni ett "bildspel" på en stackars snubbe som blir en zombie... stackarn... ser nästan ut att göra ont... *EDIT* Aj då! Pixas strejkar som vanligt... nåja... Redigerad 2 januari, 2004 av AE_Dave Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 2 januari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2004 (redigerad) ahr den trailern... man får med den i PCgamer den här månaden Finns den? Har det nummret redan kommit ut? Eller... prenumerar du kanske? Redigerad 2 januari, 2004 av AE_Dave Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eightball Skrivet 2 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2004 Finns den? Har det nummret redan kommit ut? Eller... prenumerar du kanske? Jag har också PCGamer skivan, kan skicka trailern över MSN om du har någon Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 2 januari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2004 (redigerad) Ah det är lugnt brukar ändå köpa varje nr av pcg... Den kommer nog snart till q8 eller nånstanns. *EDIT* Notera andra bilden där snubben blir till monster... hehe... flummig grimash? (eh stavning?) Redigerad 2 januari, 2004 av AE_Dave Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eightball Skrivet 2 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2004 Ah det är lugnt brukar ändå köpa varje nr av pcg... Den kommer nog snart till q8 eller nånstanns. Den släpps den 13e bara så att du vet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 2 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2004 Jo det verkar grymt, jag läste i PC GAMER att på vissa ställen var det så äckligt att dom nästan spydde och hade mardrömmar om spelet i en vecka efter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 2 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2004 HL2 kommer bli bättre, men D3 kommer bli ruskigt bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 2 januari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2004 Jo det verkar grymt, jag läste i PC GAMER att på vissa ställen var det så äckligt att dom nästan spydde och hade mardrömmar om spelet i en vecka efter. Där ser man... det är inte bara barn och ungdomar som har mardrömmar... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 2 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2004 Min dator kommer fan inte klara av Doom 3 Eller jo, det kommer den nog, det är nog på gränsen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 2 januari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2004 (redigerad) Id Software läcker? : DOOM 3 Won't be released just for Windows users. We will also make a Linux and Mac OS version of the game just incase the Linux/Mac users want to play our wounderful game too. (Låter självsäkert... ) Det var ju en glad nyhet till alla Doom älskare som sitter vid Macar eller Linux os *EDIT* Id har även berättat för oss vad systemkraven kommer ligga på ungefär: : easiest way to sum it up is a Pentium 4 or Athalon XP, 512 megs of RAM and a top end video and sound card will give you the full experience of DOOM III. Although 1GHz CPU 256MB RAM GeForce or Radeon 7xxx series card will be sufficient to play at a minimum. *EDIT2* De berättar även att det kommer gå att lira Doom3 på ett GeForce 2 me natt man lär måsta ställa ner de mesta specialeffekterna tillexempel ljuseffekter m.m. Redigerad 2 januari, 2004 av AE_Dave Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 3 januari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2004 "Ska ta den gammla motorbåten ner till USA" och leta i buskarna utanför Id Softwares place.... kanske hittar nån beta eller tidigare lite oklar version av Doom 3 men det kommer ta typ 10 timmar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 3 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2004 HL2 kommer bli bättre, men D3 kommer bli ruskigt bra Tror jag med. Doom 3 har bättre grafikmotor, men det betyder inte att spelet är snyggt. HL 2 har bättre fysikmotor, och enligt mig är det snyggare. (Alltså snyggare modeller och sånt) Ta t.ex. kulstprutan som dom visar på trailern på PC Gamer, påminner om en soft air-gun. Låter ingenting när han skjuter och så kommer det nån skitfjollig rök ut ur pipan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 3 januari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2004 Tror jag med. Doom 3 har bättre grafikmotor, men det betyder inte att spelet är snyggt. HL 2 har bättre fysikmotor, och enligt mig är det snyggare. (Alltså snyggare modeller och sånt) Ta t.ex. kulstprutan som dom visar på trailern på PC Gamer, påminner om en soft air-gun. Låter ingenting när han skjuter och så kommer det nån skitfjollig rök ut ur pipan. Förhoppningsvis fixar dom lite några bra ljudeffekter för den innan de släpper spelet. Skulle ju vara tråkigt med ett så välgjort spel som hl2 sen ett vapen är plötsligt utan ljud... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 3 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2004 woho! Geforce 2! ligger i så fall exakt på gränsen med min 1.2 ghz geforce 2 512mb ram dator. Uppgradering på g... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts