Jump to content

Doom3...

AE_Dave
 Share

Recommended Posts

Nu har Id Software startat upp sin hypemaskin om Doom3.

De har även på E3 mässan konstaterat att dom är nästan klara med spelet bara lite finslipning på banorna och AI'n och några koder kvar att fixa i motorn m.m. innan de kan släppa spelet. De visade även upp en trailer på E3 mässan som visar en nästan helt klar version av Doom3. Om jag får säga det själv ser det ut som världens verkligaste spel hittils (Om man kollar på grafiken.) sen är det väl inte så verkligt med monster som gör sig osynliga och nyper åt en tekniker i halsen och svingar runt honom som en stridsklubba i luften för att ta ihjäl en själv men... Vissa scener innehåller även där man får se olika människor bli zombies, några dödskallar (Likt rampage dödskallarna i gta3 fast röda och genomskinliga.) flyger in och plockar ut hjärtat på dess offer och sen är det bara att vänta tills offrets ansikte ska mögla sönder och hjärnan ska rutna. ;) Precis som i föregångarna är man en marinsoldat som blivit ensam överlevare. Man kommer enligt Ids förklaringar kunna stöta på olika mariner men inom några sekunder lär dom där hemska dödskallarna komma åt även dem så de försöker göra slut på spelaren. ^_^ Det ser faktiskt ut som att Id Software har jobbat på hårt och bra med sitt D3, när typ alla trodde de skulle ge upp så kutar de fram i rampljuset igen. En sak är då klar, när Doom3 kommer ut och om det kommer tilllåtas att ungdomar/barn under 18 år får köpa det kommer det finnas i min hylla... ;)

Ids har även lagt upp en ny hemsida för D3: www.Doom3.com Här hittar du trailers, bilder, wallpapers m.m. du kan även förboka spelet där.

Redigerad av AE_Dave
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Id Software läcker?

: DOOM 3 Won't be released just for Windows users. We will also make a Linux and Mac OS version of the game just incase the Linux/Mac users want to play our wounderful game too. (Låter självsäkert... :P )

Det var ju en glad nyhet till alla Doom älskare som sitter vid Macar eller Linux os :lol:

*EDIT*

Id har även berättat för oss vad systemkraven kommer ligga på ungefär:

: easiest way to sum it up is a Pentium 4 or Athalon XP, 512 megs of RAM and a top end video and sound card will give you the full experience of DOOM III. Although 1GHz CPU 256MB RAM GeForce or Radeon 7xxx series card will be sufficient to play at a minimum.

:rolleyes:

*EDIT2*

De berättar även att det kommer gå att lira Doom3 på ett GeForce 2 me natt man lär måsta ställa ner de mesta specialeffekterna tillexempel ljuseffekter m.m.

Redigerad av AE_Dave
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

HL2 kommer bli bättre, men D3 kommer bli ruskigt bra

Tror jag med.

Doom 3 har bättre grafikmotor, men det betyder inte att spelet är snyggt.

HL 2 har bättre fysikmotor, och enligt mig är det snyggare. (Alltså snyggare modeller och sånt)

Ta t.ex. kulstprutan som dom visar på trailern på PC Gamer, påminner om en soft air-gun. :)

Låter ingenting när han skjuter och så kommer det nån skitfjollig rök ut ur pipan. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror jag med.

Doom 3 har bättre grafikmotor, men det betyder inte att spelet är snyggt.

HL 2 har bättre fysikmotor, och enligt mig är det snyggare. (Alltså snyggare modeller och sånt)

Ta t.ex. kulstprutan som dom visar på trailern på PC Gamer, påminner om en soft air-gun. :lol:

Låter ingenting när han skjuter och så kommer det nån skitfjollig rök ut ur pipan. :)

Förhoppningsvis fixar dom lite några bra ljudeffekter för den innan de släpper spelet. :P Skulle ju vara tråkigt med ett så välgjort spel som hl2 sen ett vapen är plötsligt utan ljud... :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor