Hultenius Skrivet 2 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2004 Tänkte skapa denna tråd då ingen har frågat om varför GTAsajten är så seg... Jo det är så att tidigare ikväll länkade FragZone till vår nyhet med topp5-bidragen från vår filmtävling. Efter det har vi haft ca 100-200 nerladdningar hela tiden. Eftersom filen med filmerna är så stor (190 mb) har servern gått på hårdvarv hela kvällen och det är alltså därför hela sajten är så seg. Som det ser ut just nu har servern denna kväll delat ut 100 GB data vilket är extremt mycket! Just nu pumpar servern ut ca 20 GB/h med 30% av CPU-kraften. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
don_salvatore87 Skrivet 2 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2004 (redigerad) Egentligen så borde du ha ett system som gör att t ex max 50 pers kan ladda ner den samtidigt, sånt system har många olika sajter! som t ex Download.com fundera på det..... Redigerad 2 januari, 2004 av don_salvatore87 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 2 januari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2004 Jo men nu är vi inte download.com utan en liten GTA-sida Nu börjar det iaf bli lite lugnare på servern. För tillfället spottar servern ut paket i 26.8 Mbit/s (~50 nerladdningar) och använder bara 15-20% av CPU-kraften. Här kommer en liten graf över antalet skickade paket/s. När det var som värst skickades 4000 paket/s. Som ni ser var mätinstummentet nere mellan 15:30-22:30 så siffran har säkert varit ännu högre under kvällens gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 2 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2004 Det verkar ganska drygt av FZ som har både budget och utrymme att hotlinka till dina filmer, eller vad säger du Hultan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 2 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2004 Ja jag undrade varför det var så segt igår. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 2 januari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2004 @skribb: Vi har ordentligt med bandbredd så det är ingen fara. Det är nog bara bra att få servern testad. Nu har jag lärt mig att 200 samtidiga nerladdning är smärtgränsen och att 100 nerladdningar funkar fin fint! Igår kväll laddede 141 GB ner från servern! Mellan kl 00:00-04:00 laddades 70 GB ner. Men jag hade nog missbedömt situationen, nu på morgonen har servern fått arbete igen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 3 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2004 Huvva, snacka om skillnad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_-MadeMaN-_ Skrivet 3 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2004 Ja, Jag kom knappt in på forumet.. Men nu är det härligt igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts