R2D2 Skrivet 2 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2004 (redigerad) Funderar på att skaffa en dator till mitt rum. Inte såå kraftfull, duger att surfa på, duger till office och till lättare spel. Minst 2 ghz. Vill gärna bygga själv, eller beställa i delar eftersom montering är 1000 spänn slängda rakt ut i rymden. Dock vet jag inte vilka delar som passar till vilka, så om nån kunnig kan ge mig tips på delar som passar ihop. Följande krav har jag: AMD (billigt skit), minst 2400+ 256 mb ddr minne Geforce 5200fx eller radeon (vet ej vad det heter, men nåt billigt nytt) Cd-brännare ljudkort inbyggt usb 2.0 okej fläkt xp home eng eller sve 17" billig skärm mus och tangentbord Har jag glömt nåt? Kan nån ge tips på komplett lista med delar som behövs från nån stor internetbutik? *Edit* Gärna en sån där liten låda också! Redigerad 2 januari, 2004 av R2D2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Add3 Skrivet 2 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2004 (redigerad) hm du behöver en Hårddisk! Redigerad 2 januari, 2004 av Add3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 2 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2004 (redigerad) AMD (billigt skit), minst 2400+ 256 mb ddr minne Geforce 5200fx eller radeon (vet ej vad det heter, men nåt billigt nytt) Cd-brännare ljudkort inbyggt usb 2.0 okej fläkt xp home eng eller sve 17" billig skärm mus och tangentbord Gärna en sån där liten låda också! Så inget modekort? Bara så du vet så är ett Geforce FX5200 ett klockat Geforce 2 Fläkt? - Processorfläkt alltså? AMD - billigt, men inget skit Och ett maxpris vore ju trevligt En hårddisk också ja! Säg maxpris och det andra jag vill ha svar på så kan jag börja Redigerad 2 januari, 2004 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 2 januari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2004 (redigerad) hm du behöver en Hårddisk! Just det. Minst 30 gb. Och Curly, nåt som funkar med övriga delar och har usb 2.0 och ljud. Är fx5200 snabbt? Annars tar jag ett radeon Maxpris 5000-5500 kr vore överkomligt. Fyller ju år snart, så då får jag nog "lite" pengar *Edit* Gärna billigare Redigerad 2 januari, 2004 av R2D2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 2 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2004 Just det. Minst 30 gb. Och Curly, nåt som funkar med övriga delar och har usb 2.0 och ljud. Är fx5200 snabbt? Annars tar jag ett radeon Fortfarande: Maxpris? FX5200 - SUGER! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 2 januari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2004 Maxpris, kolla där uppe. Då tar jag ett radeon Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 2 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2004 (redigerad) Du får nog ta och spara lite pengar Som du ser så finns inget operativsystem med heller DYRT! Kan ju dra ner på en del, vet inte vad du menar med lättare spel. Kommentera! Det röda priset är det som är intresant, komihåg att frakt tillkommer med 299:-, som sagt jag kan dra ner på en del saker Föresten, det var på det här sättet jag plockade ihop min nuvarnade dator! Redigerad 2 januari, 2004 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 2 januari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2004 Lättare spel = Aktuella spel på lägsta upplösning Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 2 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2004 (redigerad) Lättare spel = Aktuella spel på lägsta upplösning Kan dra ner lite sen nångång, imorgon antagligen Kanske ett: http://www.datorbutiken.com/se/datasheet.p...rtId=CGA-928TVD skulle passa plånboken bättre? Redigerad 2 januari, 2004 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 2 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2004 wtf! det ska inte vara ett budget chassi! Ge pöjken ett lian-li! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 2 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2004 wtf! det ska inte vara ett budget chassi! Ge pöjken ett lian-li! Han ville ju ha lite budget, och ett lian li chassi är väl itne billigt ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 2 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2004 (redigerad) wtf! det ska inte vara ett budget chassi! Ge pöjken ett lian-li! En komplett dator för 5-6000 och ett lian-li chassi Redigerad 2 januari, 2004 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts