Jump to content

Stort "hack" i spel

Karatemorfar
 Share

Recommended Posts

Hittade ingen lämplig topic så jag gör en ny istället. Det är ganska svårt att förklara det här problemet men jag försöker ändå:

Vi har en hyffsat ny dator.

80gb hdd

2.0 ghz

GeForce 3

512 mb ram

Ingen värsting dator men den är bra, duger iaf.

Problemet är att det har hänt något. När jag spelar t.ex Need For Speed Undergorund och Battlefield 1942 så blir det ett stort "hack" i spelet. Om jag t.ex går omkring på en bana i Battlefield så hänger sig spelet i ca 20 sec, sen så blir det normalt igen och jag kan fortsätta och gå i ca 3 min innan nästa hack kommer. Samma sak händer i Need for speed Underground. När hacket börjar så stannar hela bilden upp, och ljudet blir som "hack i skivan" så det bara spelas om och om igen ! När jag kommer tillbaka till spelet är jag på samma ställe även om jag gasade eller sprang under hacket !

Detta problem har vi aldrig haft förut. Men jag undrar om någon vet varför det blir så eller har en lösning till problemet, för det är ganska jobbigt när man möter en fiende på Battlefield och så kommer hacket och när man kommer tillbaka till spelet så är man död :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

skulle kunna vara att en del delar t ex processorn blir för varm.

det kan bero på att nån fläkt är sönder.

det är nog det mest troliga, så öppna lådan och kolla om nåt e skumt på fläkten. fast jag e inte nån expert.

det det låter ju lite konstigt att du kommer tillbaka och så i spelen,

men jag skulle kunna tro att det är fläkten

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hittade ingen lämplig topic så jag gör en ny istället. Det är ganska svårt att förklara det här problemet men jag försöker ändå:

Vi har en hyffsat ny dator.

80gb hdd

2.0 ghz

GeForce 3

512 mb ram

Ingen värsting dator men den är bra, duger iaf.

Problemet är att det har hänt något. När jag spelar t.ex Need For Speed Undergorund och Battlefield 1942 så blir det ett stort "hack" i spelet. Om jag t.ex går omkring på en bana i Battlefield så hänger sig spelet i ca 20 sec, sen så blir det normalt igen och jag kan fortsätta och gå i ca 3 min innan nästa hack kommer. Samma sak händer i Need for speed Underground. När hacket börjar så stannar hela bilden upp, och ljudet blir som "hack i skivan" så det bara spelas om och om igen ! När jag kommer tillbaka till spelet är jag på samma ställe även om jag gasade eller sprang under hacket !

Detta problem har vi aldrig haft förut. Men jag undrar om någon vet varför det blir så eller har en lösning till problemet, för det är ganska jobbigt när man möter en fiende på Battlefield och så kommer hacket och när man kommer tillbaka till spelet så är man död :P

Det problemet har jag stått ut i åratal!!! Fyfan va jobbigt det är... Och jag vill inte formatera datorn, allt försvinner ju.. FYFAN VA JAG HATAR DET PROBLEMET!! :(

sry, men jag är så jävla less på det...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte vart jag ska gå på när jag är inne på nvidias hemsida ?

Klicka på Download Drivers som finns alldra längst upp. Sen klicka på Graphics Driver i den första rutan, sen GeForce and TNT2 om du har ett GeForce kort i andra rutan, och i sista väljer du operativsystem ^_^

Redigerad av eightball
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

skulle kunna vara att en del delar t ex processorn blir för varm.

det kan bero på att nån fläkt är sönder.

det är nog det mest troliga, så öppna lådan och kolla om nåt e skumt på fläkten. fast jag e inte nån expert.

det det låter ju lite konstigt att du kommer tillbaka och så i spelen,

men jag skulle kunna tro att det är fläkten

TACK stort tack för att du skrev det där. Jag måste knuffa igång processorfläkten varje gång jag startar datorn för den är lite seg i starten, och när jag läste det där om fläktar så kom jag på att jag hade glömt det nyss... ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor