AE_Dave Skrivet 30 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2003 :'( Min dator var förut attackerade av nåt virus som hette typ Parite.B eller nåt sånt. Nu har jag inte haft det på datorn på jättelänge sen är det en pytteliten sak jag måste ***** *** och pang så är det där igen. Men nu är det nåt riktigt weisse! :'( Jag kan inte få bort det. först har jag scannat och avinfekterat alla infekterade filer med Housecall virusgrejs (www.idg.se/virus) Det funkade ett tag sen kom det tillbaka igen! Nu har jag viruset igen och sen scannade jag igen med samma sak då kom det upp att en trojan med namnet "Parite.A" hade lagt sig i "Mina dokument" mappen jag tog bort alla filer i min "Mina dokument" mapp och scannade igen men samma sak... sen resten av småsakerna kom tillbaka efter typ 2 dagar (utan att jag ********* *** någonting!) så scannar jag med Panda Antivirus sen står det att den är klar så då stänger jag ner det och är nöjd men jag måste göra likadant typ 10'000'000 gånger (och jag har 200 023 filer totalt på min dator så det blir ganska drygt i längden ska ni veta...) men den kommer alltid tillbaka! Jag tror att det är "Mina Dokument" som det kommer ifrån eftersom det ligger en trojan eller nåt där... Är det någon som vet vad jag ska/kan göra för att få bort den??? Börjar bli riktigt skitless på att scanna bort virus sen installera om spel och all skit! Blir tokig... :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
saffecool Skrivet 30 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2003 Parite.B ( först hade jag .a fick du nog från mig jag har haft det sen i våras Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 30 december, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 december, 2003 Pariterna är dödsjobbiga! :'( åååh dom tar kol på mig! Det enda jag har fått göra det senaste 6 månaderna är att plocka bort dem... har fått lov att hoppa ut ur 4 klaner bara p.g.a dom Jävl* parioterna :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Urachez Skrivet 30 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2003 (redigerad) Parite.B ( först hade jag .a fick du nog från mig jag har haft det sen i våras Öööh? Fattar precis vad du menar. @ AE_Dave: Du kan alltid gå in på Symantec.se och leta efter Parite.B/A. Där borde dom ha FIX program. Och om du väl får bort problemet så kan du ju alltid fixa en Firewall, te.x Norton Personal Firewall 2003/2004. Fungerar perfekt för mig. Redigerad 30 december, 2003 av Urachez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 30 december, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 december, 2003 Har redan en brandvägg vet inte riktigt vilken men jag har tagit bort några program som är w**** som nog kan orsaka en hel del så jag ska virusscanna igen med panda antivirus... om det fortsätter efter det då går jag och hämtar en kavel ute i köket och bankar sönder datorn.... (Hittade inget på det där syntec eller vad det hette ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 31 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 31 december, 2003 Har redan en brandvägg vet inte riktigt vilken men jag har tagit bort några program som är w**** som nog kan orsaka en hel del så jag ska virusscanna igen med panda antivirus... om det fortsätter efter det då går jag och hämtar en kavel ute i köket och bankar sönder datorn.... (Hittade inget på det där syntec eller vad det hette ) Ladda hem test av Norton, den kan ta bortr virus. Funkar det ej kör du backup på alla "viktiga" filer och formaterar om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 31 december, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 december, 2003 Det är lugnt jag körde panda igen sen lät jag den köra igenom hela hårddisken och sen så lät jag pandas minigrej stå på (Den där lilla rutan som poppar upp ibland) så nu har jag nog inte virus längre... sweeeeeeeet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
saffecool Skrivet 31 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 31 december, 2003 Ladda hem test av Norton, den kan ta bortr virus. Funkar det ej kör du backup på alla "viktiga" filer och formaterar om. duh nortån suger det är panda som gäller Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Speeder Skrivet 31 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 31 december, 2003 duh nortån suger det är panda som gäller Är du dum eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 31 december, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 december, 2003 (redigerad) W0rd speeder.... Redigerad 31 december, 2003 av AE_Dave Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZalCiNoWa Skrivet 31 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 31 december, 2003 Download the free utility Panda QuickRemover by clicking on the icon below: Save the file in any folder you want in your computer. If you have a computer network, it is advisable to physically disconnect all machines (workstations and servers) from the network. Run Panda QuickRemover by double-clicking on the file and follow the instructions. Repeat the operation above for every computer, especially if they are connected to a network. If you have a computer network, once you have carried out the operations above in all computers you can reconnect them to the network. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
saffecool Skrivet 31 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 31 december, 2003 Är du dum eller? det är iaf inte det bästa för det är något ryskt bolag som har gjort den bästa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 31 december, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 december, 2003 det är iaf inte det bästa för det är något ryskt bolag som har gjort den bästa Kanske det men eftersom norton antivirus uppdateras nästan konstant, hela tiden så är det överlägset och kan radera i princip alla virus... (:!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 31 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 31 december, 2003 det som är skönt med linux är att det inte finns några virus.. AHH!! fy fan va härligt det är! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts