Jump to content

Hjälp! Viruset kommer igen!

AE_Dave
 Share

Recommended Posts

:'( Min dator var förut attackerade av nåt virus som hette typ Parite.B eller nåt sånt. Nu har jag inte haft det på datorn på jättelänge sen är det en pytteliten sak jag måste ***** *** och pang så är det där igen. Men nu är det nåt riktigt weisse!

:'( Jag kan inte få bort det. först har jag scannat och avinfekterat alla infekterade filer med Housecall virusgrejs (www.idg.se/virus) Det funkade ett tag sen kom det tillbaka igen! Nu har jag viruset igen och sen scannade jag igen med samma sak då kom det upp att en trojan med namnet "Parite.A" hade lagt sig i "Mina dokument" mappen jag tog bort alla filer i min "Mina dokument" mapp och scannade igen men samma sak... sen resten av småsakerna kom tillbaka efter typ 2 dagar (utan att jag ********* *** någonting!) så scannar jag med Panda Antivirus sen står det att den är klar så då stänger jag ner det och är nöjd men jag måste göra likadant typ 10'000'000 gånger (och jag har 200 023 filer totalt på min dator så det blir ganska drygt i längden ska ni veta...) men den kommer alltid tillbaka! Jag tror att det är "Mina Dokument" som det kommer ifrån eftersom det ligger en trojan eller nåt där... Är det någon som vet vad jag ska/kan göra för att få bort den??? :P Börjar bli riktigt skitless på att scanna bort virus sen installera om spel och all skit! Blir tokig... :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Parite.B ( först hade jag .a fick du nog från mig jag har haft det sen i våras :P

Öööh? Fattar precis vad du menar. :)

@ AE_Dave: Du kan alltid gå in på Symantec.se och leta efter Parite.B/A. Där borde dom ha FIX program.

Och om du väl får bort problemet så kan du ju alltid fixa en Firewall, te.x Norton Personal Firewall 2003/2004. Fungerar perfekt för mig. :(

Redigerad av Urachez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har redan en brandvägg vet inte riktigt vilken men jag har tagit bort några program som är w**** som nog kan orsaka en hel del så jag ska virusscanna igen med panda antivirus... :) om det fortsätter efter det då går jag och hämtar en kavel ute i köket och bankar sönder datorn.... :P

(Hittade inget på det där syntec eller vad det hette :( )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har redan en brandvägg vet inte riktigt vilken men jag har tagit bort några program som är w**** som nog kan orsaka en hel del så jag ska virusscanna igen med panda antivirus... (w00t) om det fortsätter efter det då går jag och hämtar en kavel ute i köket och bankar sönder datorn.... ;)

(Hittade inget på det där syntec eller vad det hette (w00t) )

Ladda hem test av Norton, den kan ta bortr virus. Funkar det ej kör du backup på alla "viktiga" filer och formaterar om.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Download the free utility Panda QuickRemover by clicking on the icon below:

vin_en_pqremove1_171321_0.gif

Save the file in any folder you want in your computer.

If you have a computer network, it is advisable to physically disconnect all machines (workstations and servers) from the network.

Run Panda QuickRemover by double-clicking on the file and follow the instructions.

Repeat the operation above for every computer, especially if they are connected to a network.

If you have a computer network, once you have carried out the operations above in all computers you can reconnect them to the network.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor