Jump to content

Morrowind

Fredrico
 Share

Recommended Posts

Morrowind är lätt de bästa spelet i världen! :(

Enda anledningen till att jag inte har expansionerna min dator som gör att det hackar hela tiden. Men när jag skaffar ny dator är de det första jag ska köpa.

Jag är föresten på level 56 och har precis klarat det "story mission" där man ska in i nån megastor dörr. "At dusk and dawn" (ni som har klarat det förstår nog hur jag menar)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@ Scraw, Ja, världen är enorm... ;) den blir ännu större om man skaffar Bloodmoon också. ;) Man kan välja ras mellan:

Argonian, en ödlelik varelse

Breton, en människa som är bra på att trolla

Dark elf, hyffsade på att slåss och hyffsade på att trolla

High elf, smarta och bra på att trolla

Imperial, en människa som är bra på att slåss

Khajiit, en gående katt som är bra på att sno saker och öppna låsta dörrar

Nord, storvuxen människa som är bra på att slåss och tål kyla

Orch, vad ska man säga? Riktigt ful men är bra på att slåss men är inte populär

Redguard, en mörkhyad människa om är jävligt bra på longblade och är snabb

Wood elf, liten alv som är bra på pilbåge

@ AE_Dave, Ja det finns mänskliga fiender... :mellow: Men det finns ingen riddare på häst och en lång lans -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@ Scraw, Ja, världen är enorm... ;) den blir ännu större om man skaffar Bloodmoon också. :mellow: Man kan välja ras mellan:

Argonian, en ödlelik varelse

Breton, en människa som är bra på att trolla

Dark elf, hyffsade på att slåss och hyffsade på att trolla

High elf, smarta och bra på att trolla

Imperial, en människa som är bra på att slåss

Khajiit, en gående katt som är bra på att sno saker och öppna låsta dörrar

Nord, storvuxen människa som är bra på att slåss och tål kyla

Orch, vad ska man säga? Riktigt ful men är bra på att slåss men är inte populär

Redguard, en mörkhyad människa om är jävligt bra på longblade och är snabb

Wood elf, liten alv som är bra på pilbåge

@ AE_Dave, Ja det finns mänskliga fiender... -_- Men det finns ingen riddare på häst och en lång lans -_-

Argonian och Khajiit låter bra... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ok... -_- Låter ju ganska trevligt. Ska nog sticka och köpa det så fort jag orkar masa mig till att plocka ut lite pengar från kontot... :mellow:

Om du nu kommer att orka gå och hämta pengar och köpa det så köp Morrowind - Game of the Year Edition, ;) det innehåller Morrowind och expansionerna Bloodmoon och Trubunal. Den borde kosta ca 299:- det gjorde den på Game ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 4 months later...

Ledsen att dra upp en gammal tråd... Men nu har jag skaffat mig Morrowind som jag lovade för ett tag sen! Men jag fattar inte ett piss, och då menar jag det...

Jag har klivit i land i början och valt namn, ras fått ett papper och gått vidare! Tagit en ring vid en tunna och kommit ut till en "by"!

Jag har pratat med en som Letade efter sin ring så jag den till honom eftersom jag hade hittat den... Men vf ska jag göra sen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ledsen att dra upp en gammal tråd... Men nu har jag skaffat mig Morrowind som jag lovade för ett tag sen! Men jag fattar inte ett piss, och då menar jag det...

Jag har klivit i land i början och valt namn, ras fått ett papper och gått vidare! Tagit en ring vid en tunna och kommit ut till en "by"!

Jag har pratat med en som Letade efter sin ring så jag den till honom eftersom jag hade hittat den... Men vf ska jag göra sen?

Du kan göra vad du vill ;) antingen följa storyn (det står på något papper hur du ska göra) :D eller så kan du vandra omkring, tjäna pengar, köpa vapen, och stiga level m.m :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det roligaste är att vara magiker.... ;) Då kan man summon en massa gubbar så att man blir en arme... :lol:

Min Karaktär:

(kommer ej ihåg namnet)

Wood-Elf

Thieves

LVL - 12

När det gäller moddar till morrowind är det nån som tankat och lirat nån mod till Morrowind?

Gör nån banor?

Redigerad av thotim
Länk till kommentar
Dela på andra sidor