[Petsson] Skrivet 26 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2003 Tjena! Jag har precis gjort klart mitt GTA-tool som heter GTA Vice City Mod Install Creator (GTA VC M.I.C). Ett verktyg för att skapa egna installations-filer för sina GTA-mods. //text från Readme.txt: Features: * creates stand-alone executables (no data files needed). * ability to choose your own icon for the installer. * easy-to-learn script language which gives you full control over the installation process. * ability to save/load project files for later use. * no annoying author-credits (credits to me) in the compiled installers. * user-friendly application interface. // mycket nöje! // [Petsson], petsson2003@hotmail.comGTAVCMIC01.zip Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 26 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2003 Verkar riktigt intressant!! , hinner tyvärr ej testa den på ett tag... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 26 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2003 Verkar coolt! Kan tyvärr inte prova eftersom jag inte har VC installerat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 26 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2003 Ser bra ut de där Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
saffecool Skrivet 26 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2003 du kan kanske översätta det till svenska också det vore Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
[Petsson] Skrivet 26 december, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 december, 2003 du kan kanske översätta det till svenska också det vore ja jag har funderat på att göra det och jag tänkte börja med det redan idag.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 27 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2003 Fint verktyg [Petsson]! Ok om jag laddar upp det på GTAsajten? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
[Petsson] Skrivet 27 december, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 december, 2003 Fint verktyg [Petsson]! Ok om jag laddar upp det på GTAsajten? ja du kan gärna lägga upp det på GTAsajten.com ska börja översätta det till svenska också. /[Petsson] petsson2003@hotmail.com Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 27 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2003 Nice, laddar upp det när den svenska versionen är klar. Som alla andra duktiga svenskar ska du även få en belöning (om du vill) för ditt hårda arbete. Ett unikt VC-vykort som en gång legat på rockstars kontor och samlat damm! Litet pengavärde men stort symbolvärde Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
[Petsson] Skrivet 27 december, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 december, 2003 Sådär! Den svenska versionen är klar. Är ju iofs identiskt med den andra förutom att allt är på svenska mycket nöje! @Hultenius: man tackar, man tackar återkommer senare med ett mail om den saken. /[Petsson] petsson2003@hotmail.com GTAVCMIC01s.zip Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LunCh Skrivet 27 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2003 Grymt . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 27 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2003 Asgrymt petsson! Har viljat ha ett sånt här tool länge! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 28 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2003 Hittat en till "bugg".. Man kan ju inte lägga till några ikoner.. För jag hade gjort en egen i paint och sparat den i .ico.. Sen när jag öppnade och skulle lägga in den så stog det att det var fel format och att man bara kunde använda .ico format.. men det vva ju fan det jag hade.. Själva buggen är alltså att kan inte kan ha sina egengjorda ikoner till sina installers.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
[Petsson] Skrivet 30 december, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 december, 2003 Hittat en till "bugg".. Man kan ju inte lägga till några ikoner.. För jag hade gjort en egen i paint och sparat den i .ico.. Sen när jag öppnade och skulle lägga in den så stog det att det var fel format och att man bara kunde använda .ico format.. men det vva ju fan det jag hade.. Själva buggen är alltså att kan inte kan ha sina egengjorda ikoner till sina installers.. klart att man kan ha egna ikoner, det har jag noga testat. hur sparar du ikonen som en ico-fil då? direkt ifrån Paint eller? isåfall går det inte... testa att spara ikonen ifrån det bifogade programmet jag skickade med detta svaret.. 1) gör din ikon i paint (32 x 32 pixlar) 2) markera hela bilden i paint och kopiera den 3) öppna "Image Editor" (progget jag bifogade) 4) välj File -> New -> Icon File 5) klistra in bilden du kopierade 6) spara ikonen. 7) ladda in ikonen i GTA VC M.I.C. detta SKA fungera, det är så jag gör ikoner.. skriv igen om du har problem! /[Petsson] petsson2003@hotmail.com imagedit.zip Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 30 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2003 Det här programmet är riktigt nice! Nu slipper jag använda GTA Mod Installer 4.1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
[Petsson] Skrivet 30 december, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 december, 2003 kul att ni gillar det om ni har problem, skriv gärna hit eller till petsson2003@hotmail.com. Jag hjälper er gärna.. /[Petsson] petsson2003@hotmail.com Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 31 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 31 december, 2003 skall ske (ska tänkas på med andra ord ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RaHoWa Skrivet 7 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2004 hej hej ! bra gerj du gjort //RaHoWa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 8 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2004 ,Dec 29 2003, 22:52] klart att man kan ha egna ikoner, det har jag noga testat. hur sparar du ikonen som en ico-fil då? direkt ifrån Paint eller? isåfall går det inte... testa att spara ikonen ifrån det bifogade programmet jag skickade med detta svaret.. 1) gör din ikon i paint (32 x 32 pixlar) 2) markera hela bilden i paint och kopiera den 3) öppna "Image Editor" (progget jag bifogade) 4) välj File -> New -> Icon File 5) klistra in bilden du kopierade 6) spara ikonen. 7) ladda in ikonen i GTA VC M.I.C. detta SKA fungera, det är så jag gör ikoner.. skriv igen om du har problem! /[Petsson] petsson2003@hotmail.com Det fattas en dll fil(imged32.dll) för att kunna starta programet.. Men du hade iaf rätt om att jag hade sparat direkt från paint.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
[Petsson] Skrivet 10 januari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2004 åfan.. det visste jag inte att den behövdes! bifogar den nu /[Petsson] petsson2003@hotmail.com imged32.dll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts