Jump to content

Projekt SATA

the-copy
 Share

Recommended Posts

Ja, jag fick ju min 200gb till slut. Detta skulle bara dokumenteras.

Bilderna ÄR borta. De tog platts... :wub:

Bild på Hårddsiken i Paketet

en närmare titt (1600*1200)

Bild på min allt i allo påse som jag har användning för

Och SATA kabeln (OBS! Denna följer inte med hårddisken)

Mina två tidigare hdds (klicka på bild)

Baksidan på den nya hårddisken(dålig kvalite)

Min gammla hårddisk med min nya, det är en länk till den stora bilden

Dom två hårddiskarna i datorn, klicka på bilden

Ahh, tänkte jag, så tog jag den gammla 40gb:aren och hävde in den i servern (som tidigare hade 400mb i utrymme, 2st hårddiskar á 200mb, hävade in den, skruvade dit den ordentligt.

Jag startade sedan min 'nya' dator, och upp kommer denna bild på linux ska starta:

BILD

ajdå fan, då hade jag glömt bort att jag hade LILO på 40gb:aren :wacko: , då var det bara att plocka ut den och börja skruva, lilo startar, jag kommer in, redigerar lilo.conf och kör lilo, trodde at detta skulle räcka, men ack och ve!

Jag plockade ut 40gb:aren och startade, samma sak händer, jag kommer på att man kanske borde kolla i BIOS, kollar och fixar till, samma jävla 99:or kommer upp.

Jag kopplar in 40gb:aren som jag då hade skruvat in i servern igen, och startar linux, redigerar, sparar, kör lilo, startar om, men denna gång så funkar det inte heller, detta fenomen upprepar sig 2ggr innan jag kommer på ett mycket bra kommando.

Liloconfig, det är kommandot, jag skriver in liloconfig och konfiguerar, klappat och klart, koppar ur 40gb:aren, startar om, Boot from CD: kommer upp, skärmen blir svart för en bråkdels sekund och LILO kommer upp YAHOO! Jag kopplar in 40gb:aren i servern, och installerar slackware nästa dag. Och faktum är, att dessa bilder, ligger på den servern. :huh:

Redigerad av the-copy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor