Jump to content

Star Wars: Knights Of The Old Republic

Funnylin
 Share

Recommended Posts

Införskaffade detta underbara spel för några dagar sedan. Det första jag kände när jag hade installerat det var dock frustration över att det inte funkade. Efter några timmar var det dock ett minne blott. Sen dess har jag i stort sett spelat det 24/7. Eller rättare sagt, jag skulle ha gjort det om det inte vore för att det flöt så dåligt efter några timmars spelande. Har klarat mig bra med denna burken i två år, börjar bli dags att byta tror jag.

Tillbaka till spelet(Spoiler förekommer).

Orkar inte räkna upp allt jag gillar...måste bara nämna att jag gillar story twisten som uppstår när man träffar på Darth Malak på hans flaggskepp(Kommer inte ihåg namnet)det var nått jag inte var beredd på om jag säger så.

Okej över till klagomålen då. För det första spelet var alldeles för kort och banorna var för små. Hade väntat mig något mycket större när jag stoppade in den fjärde installationsskivan.

Hade även förväntat mig att sidouppdragen skulle varit fler och mycket större.

Trodde jag hade hittat ett stort sidouppdrag när jag kontaktade en prisjägarsnubbe(Namnet?)på Manaan. Hade väl räknat med att jag skulle få fler kontrakt efter att jag dödat dom 3 "ledarna", men jag blev lurad. Hade till och med suttit och klurat ut att deras bas var på Yavin 4(Eftersom dörrarna där är låsta)men icke sa nicke.

Nu ska jag tillbaka till spelet, har inte klarat det än...men snart.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej för guds skull. Avråd han inte! Det är ett alldeles undebart spel! Lugnt bästa RPG spelet baserat på SW. Men Funnylin, hur kan du säga att det är kort? Det är ju hur stort/långt som helst! Men om man kör 24/7 kanske man klarar det på några dagar, annars räker det säkert i en vecka eller mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej för guds skull. Avråd han inte! Det är ett alldeles undebart spel! Lugnt bästa RPG spelet baserat på SW. Men Funnylin, hur kan du säga att det är kort? Det är ju hur stort/långt som helst! Men om man kör 24/7 kanske man klarar det på några dagar, annars räker det säkert i en vecka eller mer.

Man klarar det ju på 35-40H. När jag köper ett RPG räknar jag nästan med mer än dubbelt så lång speltid.

Om vi jämför med mitt favoritspel Morrowind så har jag nog spelat det i ca 200 timmar(Troligen mer)bara för att upptäcka hela världen och spela alla sidequest.

KotOR fick mig aldrig särskilt imponerad av varken storleken på miljöerna eller sidequesten.

Men KotOR är absolut ingen besvikelse!

P.S Fan vad jag längtar till en uppföljare till Morrowind

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...
Det är nog det bästa spelet jag spelat. Någonsin.

Klarat det än, Funnylin? Vet att det var rätt längesen du skrev att du nästanklarat det, men ändå.

Skaffade det för drygt en vecka sen. Spelat typ 24/7 sen dess. Är nu vid sista slaget mot Malak. :)

Har klarat det två gånger, först som god och senaste som ond!

Ond är mycket roligare att vara! ^_^

Nu orkar jag inte spela mer, har väl blivit lite trött på det antar jag!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det värt att köpa SW: Kotor?

Det har ju blivit utnämnt till Årets spel av ett antal tidningar och sajter världen över(Bla Svenska PC Gamer!). Och jag måste erkänna att det platsar på min 10 i topp lista(Där finns även spel som Morrowind och Hitman 2).

Enligt mig är det den bästa spel investeringen man kan göra, just nu alltså!

Vad kostar det ungefär?  ;)
Beror väl på om det är till XBox eller PC. PC versionen betalade jag iaf 500 för(Nästan säker).

Finns det multiplay läge eller är det bara singleplayer?

Bara singleplayer!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 months later...

Jag har spelat bara några timmar och är på Dantooine nu, gör det nån skillnad vilken färg på ljussvärdet man tar, för att de säger att jedi Guardian är mer inriktad på Combat, så om man väljer det, blir man bättre i Combat då?

Redigerad av Everest
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

KotoR är det enda SW RPG- spelet! :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor