Visa Skrivet 18 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2003 (redigerad) Visste ni att Windows XP snor 20% av bandbredden? så här råder ni bot på det: http://www.megaone.com/xnet/xp/xp1.GIF http://www.megaone.com/xnet/xp/xp2.GIF http://www.megaone.com/xnet/xp/xp3.GIF edit: bilderna krånglar för mig... http://www.megaone.com/xnet/xp/ Redigerad 18 december, 2003 av Visa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 18 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2003 Wrong, wrong, wrong. XP kan reservera bandbredd om något viktigt skulle inträffa och något program bara måste komma ut på internet snabbt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 18 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2003 (redigerad) nej, skit samma Redigerad 18 december, 2003 av the-copy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Visa Skrivet 18 december, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 december, 2003 (redigerad) Det står i ett nummer av PCgamer och sen har det stått nånannanstans på internet Edit: Ja, den reserverar 20%.. men det var det jag menade.. så internet slöas ner med 20% Redigerad 18 december, 2003 av Visa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 18 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2003 Det står i ett nummer av PCgamer och sen har det stått nånannanstans på internet Edit: Ja, den reserverar 20%.. men det var det jag menade.. så internet slöas ner med 20% Nej, det slöas inte ner jämt. Bara när det verkligen behövs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Visa Skrivet 18 december, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 december, 2003 nåja.. nu ska vi inte bråka om det Men enligt PC FÖR ALLA och PCGAMER så "snor" Xp 20% alltid Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LoneWolF Skrivet 18 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2003 (redigerad) Men även PCGamer kan ha fel... Men vilka program reserveras det för då? Om det är Microsofts egna så är det ju nästan som att XP stjäl bandbredd. edit: Det där blahblah.msc finns inte på min dator ! Det måste vara för att jag kör Home och inte Pro Redigerad 18 december, 2003 av LoneWolF Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 18 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2003 Men även PCGamer kan ha fel... Men vilka program reserveras det för då? Om det är Microsofts egna så är det ju nästan som att XP stjäl bandbredd. Skulle gissa på WindowsUpdate Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Scotty Skrivet 18 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2003 Jag har hört att själva datorn blir långsammare om man använder XP-layouten, alltså så som Visa har, hoppas ni fattar vad jag menar. Om man däremot använder den klassiska stilen, som tidigare versioner av Windows har, borde datorn bli snabbare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 18 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2003 Jag har hört att själva datorn blir långsammare om man använder XP-layouten, alltså så som Visa har, hoppas ni fattar vad jag menar. Om man däremot använder den klassiska stilen, som tidigare versioner av Windows har, borde datorn bli snabbare. mm mer grafik i xp-stilen vilket gör att den tar mer kraft Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZalCiNoWa Skrivet 18 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2003 (redigerad) Visste ni att Windows XP snor 20% av bandbredden? så här råder ni bot på det: http://www.megaone.com/xnet/xp/xp1.GIF http://www.megaone.com/xnet/xp/xp2.GIF http://www.megaone.com/xnet/xp/xp3.GIF edit: bilderna krånglar för mig... http://www.megaone.com/xnet/xp/ Nej, den reserverar bandbredd för ett speciellt protokoll! Om du inte kör program som är skrivna för det protokollet går det inte långsamare! Det är bara en myt! Sen Visa hur fick du för dig att PC FÖR ALLA har skrivit det? Jag prenumrerar på det och dom har bara skrivit ungefär som jag.... Redigerad 18 december, 2003 av ZalCiNoWa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
saffecool Skrivet 18 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2003 Tur man kör Windows 2000 Pro och Linux Slackware. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 18 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2003 XP's nya stil, alltså den grafiska, är byggd av olika bilder, medan det klassiska utseendet nästan bara är uppbyggt av kod, så det är nästan en självklarthet att klassiska utseendet tar mindre minne Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 18 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2003 Har för mig att det stod i pfa att xp reservererar 20% för program som är skriva för nånting, och det är väldigt få. Och den reseverar, inte stjäl hela tiden- Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
curry Skrivet 19 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2003 (redigerad) Jag hatar XP ! Ville bara upplysa om det. Om ni skall köpa ett ordentligt operativ system som inte ser ut som en barn program skall ni köpa Windows 2000 PRO där med basta. Redigerad 19 december, 2003 av curry Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Visa Skrivet 19 december, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 december, 2003 Jag hatar XP ! Ville bara upplysa om det. Om ni skall köpa ett ordentligt operativ system som inte ser ut som en barn program skall ni köpa Windows 2000 PRO där med basta. hmm ... Win NT4: Stabilt OS skulle ha det om det inte krävdes så många SP Win 2k: Mycket stabilt os med många funktioner Win XPp: Bra os men ännu lite buggat! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 19 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2003 Jag hatar XP ! Ville bara upplysa om det. Om ni skall köpa ett ordentligt operativ system som inte ser ut som en barn program skall ni köpa Windows 2000 PRO där med basta. Om du vill ha ett ordentligt os som inte ser ut som ett lektstuga så ska du skaffa linux. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
saffecool Skrivet 19 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2003 mitt Windows 2000 är som en blaning av Xp och 2000 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZalCiNoWa Skrivet 20 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2003 Om du vill ha ett ordentligt os som inte ser ut som ett lektstuga så ska du skaffa linux. Håller med till 100%! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 19 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2004 drar upp denna trevliga tråden igen. Windows XP stjäl bandbredd (2001-12-01 15:00) Windows XP roffar åt sig 20 procent av den bandbredd du använder när du surfar på Internet. PC för Alla visar hur du minskar stölden. Av /Michael Jenselius En artikel på tipstjänsten TweakXP avslöjade att Windows XP har reserverat 20 procent av den bandbredd som används av operativsystemet för nätverkstrafik och Internet. Anledningen till detta är att operativsystemet använder en tjänst som heter QoS (quality of service) som reserverar bandbredden för att vissa tjänster ska få prioritet. Även om du stänger av tjänsten QoS i Windows XP så kommer den fortfarande att roffa åt sig 20 procent. Det enda sättet att minska detta är använda ett program som heter gpedit.msc. För att ändra detta värde gör du enligt följande: Klicka på Start-knappen och välj sedan Kör. Skriv gpedit.msc och klicka på Ok. Klicka sedan på fliken som heter ”Dator Konfiguration” och sedan ”Administrativa Mallar”. Välj sedan ”Nätverk”. Klicka sedan på fliken som heter ”QoS Packet Scheduler” i det vänstra fönstret. Klicka sedan på ikonen som heter ”limit reservable bandwidth” i det högra fönstret. Aktivera (enable) denna funktion och ändra värdet till 0 (noll). Du behöver sedan starta om datorn för att ändringen ska verkställas. Mer information på engelska hittar du här: TweakXP.com. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts