FerkurZ Skrivet 17 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2003 Ja Hur Firar du Jul? vi gör inget spciellet en vanlig jul skulle ja nog säga... nu i jul ska ja till min kusin... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Visa Skrivet 18 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2003 ja.. hmm.. Gå en sväng till morfar.. och vara jultomte åt småglinen i släkten! sen är det väl hem och äta julmat. öppna julklappar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 18 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2003 åker upp till mormor och morfar i hultsfred... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 18 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2003 I år så kommer min moster och min (en av dom) kusin hit till mig och firar jul vi kollar på Kalle Anka käkar dom vuxna snackar i ap många timmar man sätter säj när "klapparna" och lyftter upp ett och blir tillsagd ungefär så här Ni får vänta lite innan ni får känna på dem Sedan öppnar vi pakten blir lite besviknba att vi inte fick xakt det vi önskade oss ungär fär så firar vi jul hemma hoss oss i år! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 18 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2003 Ni ska väll vara glada att ni fick nått av det ni önskade er Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 18 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2003 Sedan öppnar vi pakten blir lite besviknba att vi inte fick xakt det vi önskade oss ungär fär så firar vi jul hemma hoss oss i år!!! Bortskämd? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 18 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2003 Våran familj och min mosters familj brukar turas om med julmaten, så varannat år käkar vi julmat här, och nästa år där. Sen blir det obligatoriskt tv-tittande kl 3. (Men utan Arne i år ) Efter det blir det paketöppning. (Utan "tomte" som tur är ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 18 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2003 Farsan kommer och hämtar oss (jag och min bror) sedan åker vi till farmor och ger henne en blomma och lite choklad. Sen så åker vi upp till farsan och får lite klappar. Sen så åker vi tillbaka till morsan och där väntar morsan och mormor, sen äter vi julmat efter det så delar vi ut julklapparna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 18 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2003 det blir en annurlunda jul i år... först så kollar vi väll på kalle, äter och sen får vi vänta till ca 21.00 med att öppna klapparna!!!! vet inte om vi skulle börja äta kl 21.00 eller om vi skulle öppna klapparna då... Min syster jobbar till 6.. sen måste hon åka tåg hit... och då kommer hon hit vid 21.00.... blir en oerhört lång väntan med klapparna i år!!! :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 18 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2003 Vi brukar fira jul hemma hos oss, men i år blir det kanske hos kusinerna i Norrköping. När vi är hemma hos oss så äter vi julmiddagen vid 1 och fikar, sen kollar vi på Kalle och äter knäck ! Direkt efter kommer tomten sen är det slöt ! Blir väl samma sak hos kusinerna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 18 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2003 Fira? Vad är det för mening med det? Jag tror jag kommer vara ensam på julafton för föräldrarna ska till ett ställe dit jag vägrar föja med. Kommer nog se på TV eller nått. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 18 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2003 (redigerad) De blir väl de gamla vanlige firandet, vaknar mellan 9 och 14, sen kanske julgröt till lunch, kalle anka vid 15, mat vid 16, öppna klappar vid 17-18 (eller kanske inte, kommer typ inte ihåg nått) *edit hemma Redigerad 18 december, 2003 av BigBear Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 18 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2003 Vi firar jul hemma hos mig varje jul.. Mina syskon med deras barn och respektive kommer och min moster.. Först käkar vi julbord, sen kollar vi på Kalle Anka, sen så öppnar vi klapparna.. Efter det brukar vi alltid ha fest och sitta och njuta av våra presenter.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 18 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2003 Vi firar jul hemma hos mig varje jul.. Mina syskon med deras barn och respektive kommer och min moster.. Först käkar vi julbord, sen kollar vi på Kalle Anka, sen så öppnar vi klapparna.. Efter det brukar vi alltid ha fest och sitta och njuta av våra presenter.. och sen äter ni gröt, och den som får mandeln får önska sig nånting, det var väl ni som kom på den idén, eller? eller? eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Scotty Skrivet 18 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2003 Brukar gå till kyrkan med familjen, inte för att jag vill, men det är en tradition, så det är väl bäst att följa med. Sen brukar det vara någon sorts fest hos min kusin, till dem är det alltid skoj att fara, ni vet, god mat! Och så få man inte glömma att de har en bra dator, som man kan spela lite på. På julafton äter man gott, och öppnar julklappar, inget speciellt med det. :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
saffecool Skrivet 18 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2003 Våran familj och min mosters familj brukar turas om med julmaten, så varannat år käkar vi julmat här, och nästa år där. Sen blir det obligatoriskt tv-tittande kl 3. (Men utan Arne i år ) Efter det blir det paketöppning. (Utan "tomte" som tur är ) Men samma sätt som oss fast först kommer tomten och sen öppnar vi paket Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 18 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2003 Först stiger jag upp på morgonen med min bror och löser en rebus när alla har stigit upp och ätit frukost och sånt sticker vi till min mammas morbror. där brukar jag och min bror vara tomte för några småtingar. när vi har varit där beger vi oss hem med mostern (hon bor i stockholm så hon sover över hos oss). Hemma hos oss äter vi julmat fikar gör vi sen och sist delar vi ut jul-klappar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 18 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2003 Vaknar ungefär nånstans mellan kl. 10 & 12. Käkar frukost ungefär 13 Sover lite till innan Kalle börjar (Finns det nåt bättre än att sova?? ) 15:00 - kolla på Kalle Ungefär vid 17 - 18 kommer släkten och ungefär då käkar vi julmaten. Ungefär 19.00 - sitter hela släkten och glor på tv 20.00 - Öppna klappar. 21.00 - Glo ännu mer på tv plus att glöggen och julgodiset kommer Brukar alltid fira jul hemma. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 19 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2003 ja vaknar väl 10-11...sen käkar ja frukost då direkt...sen så åker vi till mormor och morfar vid 13 tiden eller nåt liknande...varjefall så att vi kommer dit perfekt till kalle anka...efter kalle brukar vi käka jul maten och dricka jul möst...sedan så öppnar vi väl paketen framåt 18 tiden...sedan så äter vi jul godis hela kvällen och åker väl hem framemot 21 tiden... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 19 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2003 Denna topicen påminner mig om reklamen för alladin choklad "På julen får man ta från det undre lagret också" "Jaha det får aldrig vi i våran famlij" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts